مقاله قهوه

مقاله قهوه » تاریخچه قهوه ایلی

تاریخچه قهوه ایلی

تاریخچه قهوه ایلی

رویای عرضه بهترین قهوه به دنیا، از 1933

قهوه ایلی در 1933 در تریسته  ایتالیا توسط فرانسیسکو ایلی تاسیس شد. امروزه این شرکت توسط نسل سوم این خانواده اداره می‌شود. آندریا ایلی  رئیس و ماسیمیلیانو پوگلیانی مدیر عامل است. آنا رزی ایلی، همسر ارنتسو (پسر موسس که در 2008 درگذشت) نیز رئیس افتخاری شرکت است.

آنا ایلی جی آر کار پدرش را ادامه می‌دهد و روابط بین قهوه کاران را مدیریت می‌کند.

ایلی شرکت مشهوری است که در پنج قاره برای قهوه با کیفیت و طعم بی تردید ملایم آن تحسین شده است، قهوه آنها ترکیبی از 9 نوع قهوه عربیکای خالص است که هر روزه میلیون‌ها نفر در خانه، ادارات، هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها از آن لذت می‌برند.

ماموریت شرکت ایلی

ماموریت، اشتیاق و وسواس ما، لذت بخشیدن به همه کسانی است که به کیفیت زندگی اهمیت می‌دهند، از طریق جست و جوی ما برای بهترین قهوه‌ای که طبیعت می‌تواند به ما عرضه کند، و بهبود آن با بهترین تکنولوژی‌های موجود  و جست و جوی زیبایی در هر چیزی که انجام می‌دهیم است.

چشم انداز شرکت ایلی

ما افتخار می‌کنیم که مرجعی جهانی برای برای فرهنگ و تعالی قهوه باشیم. ایلی شرکتی نوآورانه برای ایجاد و ارائه بهترین محصولات از بهترین مقاصد جهان، همراه با نشان دادن شخصیتش به عنوان رهبر بخش قهوه ی ویژه “premium” است.

ارزش‌های شرکت ایلی

اخلاق ! ،  ما ارزش بالای ذی نفعان ایلی را طول زمان به واسطه تعهدمان در بهبود، شفافیت، پایداری، و توسعه مردم، می‌سازیم و به اشتراک می‌گذاریم.

برتری، هدف ما الهام بخش بودن در سراسر نقاط تماسی زنجیره ارزش‌مان از دانه قهوه تا فنجان به وسیله ساخت محصولات فوق العاده و تجربه‌های خوب و همین طور با کار موثر و حس فوری در تلاش‌مان برای برآوردن نیازها و تمایلات مشتری‌های‌مان است.

این شرکت دنیایی از هوشمندی، تجربه، طعم، علم و هنر در اطراف لذت یک فنجان قهوه فوق العاده ساخته است.  پیشنهادات ایلی شامل ماشین‌های آماده سازی، ابزارهای طراحی فنجان و لوازم جانبی نیز می‌شود. این تجارت به ایلی کافه، کافه‌های معبتر ایتالیایی، . شبکه بین المللی از باریستاهای ماهر که عنوان Artisti del Gusto را دارند گسترش می‌یابد.

این شرکت Università del Caffè  را برای تشویق و گسترش فرهنگ قهوه کیفیت قهوه در دنیا و سراسر جهان پایه گذاری کرده است، که با دنیای هنر در تعامل است و محصولات نوآورانه‌ای همچون: Iperspresso، پوشش داده شده با 5 حق ثبت اختراع ، قهوه “آماده نوشیدن”، ماشین‌های کپسول قهوه ساخته شده توسط Mitaca دارد.

اما این همه چیز نیست: اشتیاق ایلی برای بهترین بودن شامل بهبود زندگی تولیدکنندگان در آمریکای جنوبی و مرکزی، هند و آفریقا نیز می‌شود. و این به شکل تمایل ساخت ارزش برای تمام ذی نفعانش بیان شده، که باعث تبدیل شرکت به اولین شرکتی در جهان که موفق به دریافت گواهی “فرایند زنجیره تامین مسئولیت پذیر” از DNV(Det Norske Vertias) شده است بشود، این گواهی پایداری تمام زنجیره تامین را تایید می‌کند.

در اویل 1930، شرکت نوپای فرانسیسکو الی دارای منافعی در قهوه و کاکائو بود. پس از کسب دو پیشرفت برجسته در زمینه قهوه در دو سال، او تصمیم گرفت که به طور انحصاری بر روی قهوه تمرکز کند، و ظرفیت فوق العاده‌ای در نوآوری‌های جدیدش داشته باشد.

امروز ریکاردو ایلی ریاست شرکت خانوادگی Gruppo illy SpA را بر عهده دارد، و منافعی در شکلات، چای، شراب  و شیرینی جات دارد – که هرکدام، بطور غیر تصادفی، مکمل قهوه هستند.

هدف Gruppo illy یافتن شرکت‌هایی است که کار آفرینانش که دارای اشتیاق مشترک با خانواده ایلی برای کیفیت هستند، و برای رشد راه درستی را دنبال می‌کنند.

همراهان illycaffè, Gruppo شامل:

Domori

شکلات پرمیوم (خریداری شده در جولای 2006(.

Dammann Freres

تامین کننده افسانه‌ای فرانسوی چای (مارس 2007)

چای Damann

چای Damann

Agrimontana

مرباهای با کیفیت و مارون گلاسه (سهام خریداری شده در دسامبر، 2005).

ایلی کافه، در اعداد

کافه‌های ایلی در 140 کشور فعالیت می‌کند.

100.000 خرده فروش برای ایلی کافی فعالیت می‌کنند.

بیشتر 236از  کافه و فروشگاه ایلی در جهان وجود دارد.

بیش از 1500 Artisti del Gusto  در سراسر جهان وجود دارد.

22 برند POS جدید در 2016 بازگشایی شده است.

1.269 کارمند در 31 دسامبر 2016، در سطح تلفیقی بیش از 8% در مقایسه با 2015 هستند.

مقایسه کمکس با ائروپرس

460 میلیون یورو گردش مالی کل (+5.3% در مقایسه با 2015).

5 گواهی: 4 گواهی کیفیت و 1 گواهی پایداری

5 آزمایشگاه تخصصی

4 نوآوری از تحقیقات انجام شده توسط ایلی کافه

25 شاخه Università del Caffè

قهوه‌ای متفاوت از همه

ترکیب منحصر به فرد ایلی

این توازنی  است که فقط از یک ترکیب بدست می‌آید: ترکیب منحصر به فرد ایلی  از 9 نوع  قهوه عربیکا با بالاترین کیفیت که مستقیما از کشاورزان چهار قاره توسط ایلی کافی خریداری شده است. هر دانه قهوه در محصولی برتر، برای لذت کسانی که به آنچه قهوه می‌تواند و باید باشد احترام می‌گذارند نقش دارد.

در فنجان، ترکیب ایلی تبدیل به یک سمفونی می‌شود: غنی ، کامل، چند وجهی، در عین حال ظریف، متشکل از تک نواز‌های با استعداد، که هر کدام تحت رهبری ارکستری توانا بهترین عملکرد خود را ارائه می‌کنند.

طعم، احساس، و رایحه‌ای که وجود دارد همه مختص به ایلی است. ملایم، شیرینی فوری، توازن خاص، عطر و طعم گلی و میوه‌ای همراه با کارامل، نان تست و شکلات بطورطبیعی و معطر با رایحه بادام و عسل. شما ممکن است از شکر فقط برای دفعات اول استفاده کنید.

بهترین قهوه، قهوه‌ای است که لذت می‌بخشد: و این ماموریت، اشتیاق و وسواس ایلی است. ایده‌ای ساده که با روش‌های پیچیده‌ای حاصل می‌شود: هشت دهه تجربه؛ دانش بی نظیر بیولوژی و شیمی‌ قهوه؛ مهارت بی نظیر در برشته کردن؛ نوآوری‌های پیش رو، فناوری‌های توانا کننده؛ و یک اشتیاق کار آفرینی خانوادگی.

رازهای ترکیب ایلی

از 9 قهوه عربیکا مجزا دارای بالاترین کیفیت، از چهار قاره مختلف، که مستقیما از کشاورزان خریده شده تشکیل شده است.

کاملا متعادل، با طعم و مزه لذت بخش و متمایز.

با هر برداشت دوباره کالیبره می‌شود تا امضای طعم ایلی در هر فنجان همواره فراهم باشد.

در جست و جوی کمال

انتخاب “CRU

ایلی تیمی ‌خبره از ترکیب کنندگان که در انتخاب دانه‌ها و مزه که به عنوان لیکوررها شناخه می‌شوند را به کار می‌گیرد  که هر کدام مهارت‌ها و حس‌های ایده آلی  برای تعیین cru در قهوه دارند، خاص ترین دانه‌ها – ترکیب ایلی را می‌سازند.

چیشدن قهوه یک فرایند ظریف است. هر دو ماه بعد از خرید، قهوه دوباره مزه می‌شود، تا از اینکه دانه‌ها مشخصاتی که در ابتدا به آن دلیل خریده شده بودند را حفظ کرده باشند. همان دسته تا حدود 8 بار قبل از اینکه تبدیل به بخشی از ترکیب ایلی شوند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

لیکورر کیست؟

لیکورر  liquorer برای قهوه مشابه انولوژیست است: شخصی است که مسئولیت اطمینان از توازن و یک دسته‌گی کامل، فارغ قهوه‌های با برداشت‌های متفاوت را بر عهده دارد.

هر فصل، لیکوررهای قهوه بطور خستگی ناپذیری مشخصات قهوه‌های برداشت شده را آنالیز می‌کند. لیکورر  سپس با دقت فراوان، محصولاتی که ارزش خرید دارند را انتخاب می‌کند. محصولات آنالیز شده و برای اطمینان از مناسب بودن آنها برای ترکیب ایلی مرتبا ارزیابی می‌شوند. هیچ چیزی مگر آنکه عالی باشد انتخاب نخواهد شد.

دانه‌های قهوه در راه طولانی خانه

انتقال

سفر قهوه سبز به تاسیسات برشته سازی ایلی در تریسته، ایتالیا با کیسه‌های 60 کیلویی قهوه شروع می‌شود، که به دقت مرتب شده‌اند که هوا بین و در میان  هر کیسه در جریان باشد، از این رو خطر کپک زدن در حین انتقال در دریا از بین می‌رود.

دانش نقل و انتقال قهوه ایلی، و روش‌های آن منحصر است، و اطمینان می‌دهد که قهوه سبز از کشور مبدا تا خانه که بندر تریسته است بی عیب و نقص باقی می‌ماند.

انتخاب

زمان ورود به تریسته، هر کیسه شمرده شده و برای ارزیابی آماده می‌شود. فرایند انتخاب با قرار دادن آنها روی توری لرزاننده، که الک بزرگی برای جدا سازی مواد خارجی است شروع می‌شود.

خلا ذرات ریز را حذف می‌کند، و جدا ساز مغناطیسی وظیفه حذف قطعات فلزی را بر عهده دارد. سر انجام دستگاهی پیشرفته تصویر برداری از هر دانه عکس گرفته و آنهایی که تخمیر شده ، نرسیده یا مناسب نیستند را حذف می‌کنند. چرا همچین بررسی سخت گیرانه‌ای انجام می‌شود؟ زیرا یک دانه در 50 عدد قهوه کافی است که یک فنجان اسپرسو را خراب کند. ایلی در روز چیزی حدود 45 تن قهوه را الک می‌کند.

ترکیب کردن

ایلی دانه‌های 9 نوع مجزا از قهوه عربیکا را قبل از برشته کردن مخلوط می‌کند، و اطمینان حاصل می‌شود که مشخصه‌های مجزای هر دانه تحت حرارت یکسانی توسعه می‌یابد. این دقیقا روشی است که ایلی به این ثبات فوق‌العاده در ترکیبش دست می‌یابد.

اینفوگرافی قهوه(رستریتو)

ترکیب کردن حقیقتا یک هنر است. قهوه‌هایی با خاستگاه‌های مختلف که دارای رایحه‌های مجزا، توازن متنوع تلخی، شیرینی و خصوصیات بدنه مختلفی هستند. با هیچ چیز ؛ مگر با تسلط نمی‌توان به محصولی چنین هماهنگ دست یافت.

قهوه‌های برداشت شده هر سال متفاوت هستند، و خصوصیات مختلفی حتی برای یک دانه یکسان ایجاد می‌کنند، بنابراین دنبال کردن یک فرمول ثابت برای مخلوط کردن امکان پذیر نیست. دانستن نحوه تعامل هر کدام از 9 دانه‌، و نقشی که هر کدام بر عهده دارند ضروری است. در غیر این صورت گفته می‌شود، که ایلی به وسیله درک و پذیرفتن تنوع، همانطور که ممکن است متناقض  به نظر برسد به ثبات دست می‌یابد. نتایج مشابه از روش‌های مختلف.

برشته کردن

برشته کردن قهوه‌ نوعی از نمایشی درام است: نمایشی 15 دقیقه ای، زمانی حیاتی که در آن حدود 800 ترکیب تحت تاثیر دما ظاهر می‌شوند، و هر کدام از آنها در طعم و رایحه ترکیب ایلی – و میراثش نقش دارند. در دیگ روست در حال چرخش بزرگ، به قهوه حرارتی  در حدود  200 درجه سانتی گراد داده می‌شود، که در ابتدا  دانه‌ها خشک می‌شوند، رنگ آنها طلایی شده و بوی قهوه برشته ایجاد می‌شود. همینطور که برشته کردن ادامه می‌یابد،  حجم دانه‌ها حدود 60 درصد افزایش می‌یابد و شروع به تبدیل شدن به رنگ قهوه‌ای کم رنگ می‌کنند.  در حین مرحله 3، دانه‌های قهوه به غنای خود و رنگ قهوه‌ای آشنای خود می‌رسند و حدود 18% از وزن خود را از دست می‌دهند و شکننده می‌شوند. این فرایند باید در زمان درست خود به پایان برسد. برشته کردن بیش از حد، ترکیبات ضروری، فرار و آروماتیک را خراب و توازن ایده آل اسیدی و تلخی را از بین می‌برد.

برشته کردن اکنون کامل شده است، از هوای خنک که ضروری، و تنظیم شده  است برای توقف پخته شدن دانه استفاده می‌شود، و رایحه‌ها دست نخورده باقی مانده و ترکیب به بهترین شکلش حفظ می‌شود. سپس دانه‌ها برای چند روز از دست دادن دی اکسید کربن که ضروری است , استراحت می‌کنند.

ایلی و قهوه کاران

چهار ستون اصلی

رابطه ایلی با کشاورزان که بهترین قهوه عربیکای جهان را کشت می‌دهند – شخصی، طولانی مدت و حمایت شده مبتنی بر سود متقابل است، بر چهار ستون اصلی قرار دارند.

  1. انتخاب

فرایند با متخصصان کشاورزی و تکنسین‌های ایلی شروع می‌شود که چهار قاره را برای بهترین کشت دهنده‌های عربیکا، و یا کشت دهنده‌هایی که پتانسیل تبدیل شدن به بهترین را دارند، و متمایل پذیرش استانداردهای کیفی ایلی هستند را ترکیب می‌کنند ؛ شروع می‌شود. پروتکل‌های انتخابی متفاوت هستند و ایلی واقعیت‌های هر کشور را درک می‌کند. برای مثال در برزیل، کشاورزان از طریق رقابت و دریافت جایزه کیفیت ارنستو ایلی برای اسپرسو انتخاب می‌شوند.

  1. آموزش و انگیزه‌ها

متخصصانی از برنامه illy’s Università of Caffè  80 سال تجربه و دانش در رابطه به قهوه را به کشاورزان انتقال می‌دهند، روش‌های کشت میدانی را از طریق راهبردهای مدیریت کسب و کار گسترش داده – و تبادلات با هدف کیفیت و احترام به محیط زیست انجام می‌شود.

  1. تشخیص کیفیت، تضمین سود

تنها راه تولید پایدار تقدیر از کشاورزانی است که توانسته‌اند به استانداردهای کیفی لازم دست یابند. ایلی این کار را با اضافه کردن حاشیه قابل توجه بازار بین المللی قیمت‌های عربیکا انجام می‌دهد، به کشاورزان مسقیما حق بیمه پرداخت می‌کند که صرف هزینه‌های بیشتر و تلاش‌های مورد نیاز برای کسب کیفیت برتر می‌شود.

  1. ساخت جامعه و فرهنگ متعالی

فرهنگ درست به طور طبیعی گسترش می‌یابد، و در میان همفکران علاقه مندی ایجاد می‌کند. ایلی هر روزه در تلاش است با روش‌های خلاقانه فرهنگ  متعالی از قهوه در مناطق رو به رشد خود را بسازد. مثالی از این روش‌ها , il Clube illy do Café است. ایلی در سال 2000، کافه  il Clube illy do Café را در برزیل تاسیس کرد که اکنون شامل 600 کشاورز می‌شود. از طریق این برنامه، ایلی رابطه مستقیمی ‌با کشاورزان بر اساس تبادل دانش و رشد متقابل بر قرار کرده است.

قهوه اکسلسا چیست ؟

دکتر ارنستو ایلی، رهبر دیداری ایلی کافه عمیقا به تحقیقات علمی‌به عنوان منبع بی قید شرط حقیقت اعتقاد داشت که پیشرفت‌های انسانی و ترویج بالاترین استاندارد‌های اخلاقی را امکان پذیر می‌کرد. برای صنعتی که عاشقش بود، علم به دکتر ایلی ؛ قدرت حفظ و رشد فرهنگ قهوه در هر  جنبه مثبتی را داده بود.

بنیاد ارنستو ایلی باورهای دکتر ایلی و زندگی کاری او را تکریم می‌کند، و میراث او را با گسترش دانش، اخلاق و پایداری به عنوان ارزش‌های مطلق زندگی و سرمایه گذاری به پیش می‌برد.

آنا رزی ایلی، همسر دکتر ایلی و رئیس افتخاری ایلی کافی، ریاست بنیاد را بر عهده دارد. دختر او، به عنوان معاون ؛ ریاست به برادرانش فرانسیس، ریچارد و اندرو در هیات مدیره پیوسته است. عملیات روزمره بنیاد توسط روبرتو مورلی هدایت می‌شود.

دانشگاه سائوپاپوئو از طریق Fundação Instituto de Administração و مدرسه بین المللی مطلاعات پیشرفته (SISSA) تریسته از اعضای مشارکت کننده در بنیاد هستند.

Master internazionale in Economia e Scienza del Caffè

یک دوره تحصیلی معتبر مطالعات قهوه، از کشاورزی تا مدیریت کسب و کار است، که در نظر دارد نسل بعدی رهبران صنعتی را از کشورهای تولید کننده قهوه پرورش دهد. این دوره با همکاری دانشگاه اودین و تریسته، SISSA، حوزه قهوه تریسته و کنسرسیوم بیومدیکال مولکولی توسعه داده شده است.

جایزه علمی‌تریسته ارنستو ایلی

این جایزه با همکاری آکادمی‌علوم برای توسعه دنیا (TWAS) برای دانشمندانی که در نیم کره جنوبی  کار و زندگی می‌کنند و تحقیقات بین المللی قابل توجهی در زمینه‌های مرتبط با پایداری انجام می‌دهند اهدا می‌شود.

لوگو

در 1960 طراحی شده است، چیزی که امروزه باعث نمادین شدن بنیاد ارنستو ایلی می‌شود و شیئی قابل لمس است: یک جفت فنجان روی دو بشقاب متصل بهم، که زیبایی ارتباط برقرار شده بین دو نفر را از طریق گفت و گو نشان می‌دهد.

این فنجان‌های دوستی ارنستو در نسخه‌های محدود تولید می‌شوند، به برای فروش عرضه نمی‌شوند، اما به کسانی که از بنیاد حمایت می‌کنند هدیه داده می‌شوند.

دو فنجان بین دوستان

“این دو فنجان از نمای بالا نشان داده شده‌اند. آنها پیامی ‌با مضمون اینکه قهوه الهام بخش اجتماعی شدن، دوستی و محرک گفت و گو است با خود دارند، و  از این رو، شما هرگز به تنهایی قهوه نمی‌نوشید، و همواره این کار را همراه شخص دیگری انجام می‌دهید.”. “ارنستو ایلی”

کیفیت و پایداری قابل تایید

فرایند زنجیره تامین مسئولیت پذیر

در 2011، ایلی اولین کمپانی در دنیا شد که توانست گواهی فرایند زنجیره تامین مسئولیت پذیر را از DNV (Det Norske Veritias) که یکی از بهترین و مستقل ترین فرایند‌های داوری صنعتی است دریافت کند. این گواهی شیوه‌های پایداری زنجیره تامین ایلی، و بطور خاص، ک یفیت رابطه ایلی با تامین کننده‌ها  را تایید می‌کند. DNV مدل صدور گواهی نوآورانه‌ای ایجاد کرده، که بخشی از آن براساس شیوه‌های ایلی است، و اهمیت زیادی بر بهبود کیفیت و ایجاد ارزش قائل است.

ISO 9001

در 1996، ایلی اولین شرکت اروپایی قهوه بود که توانست گواهی معتبرISO 9001 را کسب کند که پیروی از مقررات سخت گیرانه کیفی در سراسر سیستم تولید را تایید می‌کند.

ISO 14001

ISO 14001

ایلی در 2003 گواهی ISP 14001 را دریافت کرد، که استانداردی بین المللی قابل اجرا برای همه شرکت‌هایی است که اثر بخشی سیستم مدیریت در نظارت بر پیامدهای زیست محیطی فعالیت‌های شرکت را ایجاد می‌کند. هدف این استاندارد تشویق به بهبودهای سیستماتیک در یک رویکرد منسجم و موثر، و از همه مهمتر به شیوه‌ای پایدار است.

ایلی کافی گواهی ISO 50001 را در 2015 دریافت کرد.

ISO 5001 براساس روش سیستماتیک برای مدیریت انرژی است، که باعث بهبود مداوم در زمینه انرژی می‌شود. این عامل به یکپارچگی مدیریت انرژی با هدف‌هایمان در زمینه بهبود کیفیت و مدیریت زیست محیطی، در زمینه منافع پایداری کمک می‌کند.

Qualité France

این سازمان مستقل فرانسوی گواهی می‌کند که پروتکل‌های تولیدی شرکت مطابق با خصوصیاتی از پیش تعیین شده، در راستای رضایت مشتری است. ایلی در 1992 مورد تایید این سازمان قرار گرفت.

Qualité France

Qualité France

Registrazione EMAS

ایلی در 2004 موفق به ثبت در EMAS شد، که توافقی داوطلبانه‌ به  منظور کاهش  مداوم تاثیرات  زیست‌محیطی فعالیت‌های صعنتی شرکت است. تنها یک سال بعد، ایلی جایزه سالانه سازمانی برای تعهد به بهبود محیط زیست مرتبط با تولید را بدست آورد.

2 دیدگاه در “تاریخچه قهوه ایلی

  1. رضا طیبی گفت:

    فوق العاده عالی بود ممنونم

  2. مهدی ژیا گفت:

    ممنون میشم راجع به استارباکس هم مطلب بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
وبلاگ
خانه