مقاله قهوه

مقاله قهوه » ترند های استرالیایی قهوه در سال 2018 و چه چیزی در سال 2019 دم می شود

ترند های استرالیایی قهوه در سال 2018 و چه چیزی در سال 2019 دم می شود

ترند های استرالیایی قهوه در سال 2018 و چه چیزی در سال 2019 دم می شود

 صنعت کافی شاپ به طور مداوم در حال تکامل است. نوآوری، آزمایش و آموزش روندهای جدید، استانداردهای تازه و تجربیات مختلف مشتری ها در غذا و نوشیدنی را هدایت می کند.

سال 2018 شاهد رشدی در صنعت قهوه استرالیا بود. در حال حاضر بیش از 20000 قهوه خانه و کافی شاپ وجود دارد که 140000 نفر در آنها مشغول کار هستند. اما پشت این اعداد و ارقام چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ با مشاهده اطلاعاتی از شبکه صاحبان کافی شاپ های استرالیا، اجتماعات دیگر آنلاین و از طریق تجربه دست اول، برخی روندهای متمایز روشن هستند.

بیایید به چیزی که برای صنعت قهوه استرالیا در سال 2018 اهمیت داشته است و معنای آن برای آینده نگاهی بیاندازیم.

     

صبحانه با نوشیدنی با پایه اسپرسو

صبحانه با نوشیدنی با پایه اسپرسو

شش تِرِند اصلی قهوه استرالیا

بینش این مقاله از شبکه صاحبان کافی شاپ های استرالیا (گروه فیسبوکی برای صاحبان کافی شاپ استرالیا تا با هم مرتبط شوند و درباره این صنعت بحث کنند). از طریق این شبکه، صاحبان کافی شاپ ها مشکلات کسب و کار را به بحث می گذارند، ایده های جدیدی بدست می آورند و پیشنهادات و استراتژی ها را با هم رد و بدل می کنند. زمینه های مورد علاقه شامل استخدام ، آموزش و توسعه کسب و کار می شود.

من در نقش موسس این گروه و همچنین یک حرفه ای در زمینه مهمان نوازی، شاهد شش تِرِند اصلی در سال 2018 بوده ام.

  1. یک قهوه چی طرح لاته را می ریزد

    یک قهوه چی طرح لاته را می ریزد

    آگاهی محیطی افزایش یافته

در سال 2018 کیسه های پلاستیکی، فنجان های قهوه و نی در مرکز توجه قرار داشتند. مشتری ها و صاحبان کافی شاپ ها از لحاظ محیط زیستی آگاه تر شدند. این مسئله تعجب آور نیست زیرا این خبر منتشر شد که استرالیایی ها سالانه به طور متوسط 2.6 میلیارد فنجان قهوه را دور می ریزند (که برای هفت بار دور زمین چرخیدن کافی است).

اما این برای کافی شاپ ها چه معنایی دارد؟ در سال 2018، ما شاهد یک افزایش حرفی در استفاده از فنجان های چند بار مصرف بودیم. پیش بینی می کنم که سال 2019 شامل پرسش های بیشتری درباره ردپای محیط زیستی کافی شاپ تان باشد. مشتری ها احتمالا درباره قهوه، غذا و عملکردهای تان سوال خواهند پرسید. آیا از منابع محلی تامین شده است؟ آیا ارگانیک است؟ آیا با ثبات است؟ آیا فنجان های چند بار مصرف می فروشید؟ آیا گزینه های نی باثبات  و پایدار دارید؟

این به آن معنا نیست که شما باید برای تبدیل شدن به یک کافی شاپ کاملا خودکفا باید تمامی عملکردهای خود را تغییر دهید. تنها باید در صورت مطرح شدن پرسش ها آماده باشید (این پرسش ها مطرح خواهند شد).

به بخش هایی از کافی شاپ که می توانید به راحتی بهبود دهید فکر کنید و این مسئله را برجسته کنید که از تاثیرات محیط زیستی آگاهی دارید. قهوه چی های خود را آموزش دهید تا پرسش های پایه ای را پاسخ دهند و در منوها و تابلوهای خود هم اطلاعاتی را بگنجانید.

چگونه شانگهای یک انقلاب قهوه را رهبری می کند؟

فنجان های مسافرتی از جنس بامبو Luvin’ Life

فنجان های مسافرتی از جنس بامبو Luvin’ Life

  1. تمرکز بر روی بهره وری عملیاتی

کسب و کار قهوه رقابتی است و سال 2018 شاهد 2.2% رشد در این صنعت بود. بنابراین صاحبان نسبت به قبل برای بدست آوردن سهم خود از بازار بیشتر تلاش کردند. این مسئله به تمرکز بر روی بهره وری عملیاتی منجر شده است.  صاحبان کافی شاپ ها لزوما صرفه جویی نمی کنند بلکه بدنبال راه کارهایی برای بهینه تر شدن در زمینه زمان و تولید هستند.

از لحاظ عملی این به آن معنا است که صاحبان کافی شاپ ها سیستم های پایانه فروش موثر و ابزارهای دم کردن مانند آسیاب برقی، دستگاه نازل اتوماتیک برای شیر خوراکی و سیستم های فیلترینگ سرخود آب را نصب کرده اند. آنها برای کاهش هزینه های بسته بندی و انبار استفاده از فنجان های چند بار مصرف را افزایش داده اند و همچنین به یادگیری شیوه های بهینه دم کردن، هزینه های نوآوری و حتی طراحی منو علاقه نشان می دهند.

درصد حقوق و هزینه های غذا بحث های عمده سال 2018 را تشکیل می دادند. آیا روند یا تجهیزاتی قابل بهبودی وجود دارد؟ شاید بتوانید زمانی را به باز تعریف کارایی فضا یا سازماندهی بهینه تر فضاهای انبار اختصاص دهید. سال 2019 می تواند سالی باشد که موارد ناخواسته کسب و کار خود را حذف کنید و به آن سرعت ببخشید.

جورج آنجِلی یکی از بنیانگذاران Kuhl-Cher Coffee تجهیزات برشته کردن خود را وارسی می کند

جورج آنجِلی یکی از بنیانگذاران Kuhl-Cher Coffee تجهیزات برشته کردن خود را وارسی می کند

  1. بهینه سازی کیفیت قهوه

در سال 2018، صاحبان کافی شاپ ها علاقه مند بودند تا برای تولید قهوه با کیفیت تر و تجربه ای پالوده تر برای مشتری هایشان، مهارت های کارمندان خود را بهبود ببخشند.

در گروه فیسبوکی صاحبان کافی شاپ های استرالیا، متصدیان کافی شاپ ها گزینه های آموزشی قهوه چی ها از جمله آموزش با تامین کنندگان قهوه و افزایش آموزش درون سازمانی را به بحث می گذارند. برخی همچنین می گویند که از کافی شاپ های خود برای میزبانی برنامه های مبتدی قهوه برای مشتری های خود استفاده می کنند.

آگاهی و علاقه بیشتر نسبت به منشا قهوه و شیوه های دم کردن بحث های جدیدی را به راه می اندازد. متصدیان درباره ترکیب های مختلف قهوه و گزینه های دم کردن موج سوم مانند پُراُوِر و دریپ سرد سوال می کنند.

این رویه به رشد بازار قهوه اسپشالتی مربوط می شود. با توجه به تجربه ای که دارم پیش بینی می کنم که تعهد به قهوه عالی در سال 2019 ادامه پیدا خواهد کرد. یک گزارش مربوط به صنعت قهوه استرالیا در ماه دسامبر سال 2018 از این اندیشه پشتیبانی می کند و می گوید ” فرهنگ قهوه استرالیا و تعداد در حال افزایش کافی شاپ ها و قهوه خانه های آن باعث افزایش رقابت و کاهش موانع ورود به این صنعت و کاهش تمرکز آن شده است.

کیفیت قهوه و ارتفاع از سطح دریا ارتفاع واقعا چه قدر مهم است؟

گزارشی مشابه بیان می کند که “قهوه های خانه های مستقل تمایل دارند تا خود را بر اساس کیفیت قهوه هایشان متمایز کنند.” بنابراین بخاطر کافی شاپ خودتان به یا داشته باشید که قهوه اسپشالتی چیزی فراتر از یک شور است (فرصت رقابتی استراتژیک است). از طریق ارائه فرصت های آموزشی و نوشیدنی های اسپشالتی با کیفیت، می توانید نسبت به رقبای خود پیشی بگیرید.

یک باریستا که در حال تمرین طرح لاته است

یک باریستا که در حال تمرین طرح لاته است

  1. تعهد به استخدام و آموزش

جذب و حفظ استعداد یکی از بزرگترین موضوعات مورد بحث سال 2018 بوده است. نظرسنجی های فراوانی که در گروه شبکه صاحبان کافی شاپ استرالیا انجام شده است نشان می دهد که کارمندانشان دیگر نمی خواهند مهمان نوازی را به عنوان یک شغل ادامه دهند. آنها دلیل این مسئله را نبود پیشرفت شغلی و انگیزه می دانند.

به طور خاص استخدام و نگهداشتن آشپزها و قهوه چی ها سخت بود. متصدیان کافی شاپ گزارش داده اند که برای پایین نگه داشتن حقوق، کارمندان جوان تر و بی تجربه تری را استخدام کرده اند اما اشاره کرده اند که آنها به آموزش بیشتری نیازمندند.

یکی از روش های مدیریت این تِرِند بررسی شیوه های استخدام خودتان است. به خاطر داشته باشید که این تنها مشتری ها نیستند که برای انتخاب کافی شاپ از گزینه های بیشماری برخوردارند (قهوه چی ها و آشپزهای آموزش دیده هم اینطور هستند).

در زمان مصاحبه نسبت به اینکه چه کسی هستید، ارزش های اصلی کسب و کارتان چیست، چه چیزی می توانید به شخص تازه استخدام شده ارائه کنید و بخشی از فرهنگ کافی شاپ بودن چه معنایی دارد روشن و واضح صحبت کنید.

یک قهوه چی قهوه را درون پُرتافیلتر می کوبد

یک قهوه چی قهوه را درون پُرتافیلتر می کوبد

از بحث میان صاحبان کافی شاپ ها متوجه شدم که صنعت کافی شاپ در حال تغییر سبک مدیریت خود از سلسله مراتب به سمت کار گروهی است. شما و کارمندانتان باید برای رسیدن به یک هدف مشابه همکاری کنید.

صاحبان کافی شاپ ها هم اکنون بهتر می دانند که با طراحی نقش هایی بر اساس شخصیت و مجموعه مهارت ها می توانند کارمندانشان را خوشحال تر و متعهدتر نگه دارند. این مسئله را در کسب و کار خود در نظر بگیرید (اگر شخصی به زمینه ای علاقه دارد یا در آن مهارت دارد، رشد او را تشویق کنید). ممکن است بتوانید یک قهوه چی که در نقش مورد علاقه اش کار می کند را مدت طولانی تری حفظ کنید.

  1. روی ادوارد کرمین (قهوه چی) مهارت های پُراُوِر خود را اصلاح می کند

    روی ادوارد کرمین (قهوه چی) مهارت های پُراُوِر خود را اصلاح می کند

     

    خلق تجربه فوق العاده مشتری

در سال 2018، من شاهد انتظار برای تجربه فوق العاده مشتری بودم. مشتری ها خواهان اطلاعات بیشتری درباره قهوه ای که می نوشند و دریافت خدمات فوق العاده در یک تجربه با ارزش هستند.

چای ماسالا چیست؟

با رشد قهوه اسپشالتی، مشتری ها نسبت به گذشته پرسش های بیشتری را مطرح می کنند. صاحبان کافی شاپ ها گزارش داده اند که مشتری ها درباره منشا قهوه، جایگزین های شیر، گزینه های دم کردن، نیازمندی های غذایی و قهوه و غذای مناسب سوال می پرسند.

مشتری های همچنین نسبت به قهوه خود آگاه تر شده اند و از دادن بازخورد هراسی ندارند (مثبت یا منفی). قهوه اسپشالتی انتظارات را بالا برده است، مشتری ها آگاه تر شده اند، بدنبال کیفیت و خلاقیت و گسترش آگاهی شان هستند.

به این تِرِند به عنوان یک فرصت نگاه کنید. اگر بتوانید قهوه ای با کیفیت عالی و به همراه سرویس خوب ارائه کنید، مشتری های وفاداری را جذب و حفظ خواهید کرد. مطمئن شوید که شما و کارمندانتان در زمینه آماده سازی قهوه و مهارت های نرم خوب آموزش دیده اید.

انواع گوناگون غذا و نوشیدنی برای برآورده کردن انتظارات مشتری

انواع گوناگون غذا و نوشیدنی برای برآورده کردن انتظارات مشتری

  1. تمرکز بر روی پشتیبانی و رشد

سال گذشته رشد بسیار زیادی در طلب پشتیبانی و راهنمایی از طرف اعضای شبکه صاحبان کافی شاپ ها اتفاق افتاد. بسیاری از اعضا بدنبال توصیه در مورد تکنیک های تبلیغاتی بودند (شامل بهترین استفاده از رسانه های اجتماعی، استراتژی هایی برای رشد کسب و کار، بحث درباره اینکه آیا مجوز نوشیدنی های الکلی سود بیشتری را به همراه خواهد داشت و پیشنهادات کاربردی درباره گسترش نوسازی).

شاید به نظر برسد که صاحبان کافی شاپ در کسب و کار خود احساس ثبات ندارند اما بسیاری از متصدیان کافی شاپ گفتند که در سال 2018 بسیار موفق بوده اند و این صنعت همچنان بسیار پرسود است.

صاحبان کافی شاپ نسبت به چگونگی وفق پیدا کردن، پیشرفت، تِرِندهای مشتری و مسیر خلق یک تجربه مشتری بهتر آگاه هستند.

دانه های قهوه در شمایل یک قلب

دانه های قهوه در شمایل یک قلب

معنای آن برای سال 2019 چیست؟

امسال بیش از سال های دیگر به خلق انتظارات بالا و برآورده کردن آنها مربوط می شود.

بحث های صاحبان کافه به این نکته اشاره دارد که مشتری ها بدنبال چیزی فراتر از یک قهوه عالی هستند (آنها می خواهند بدانند که کسب و کار شما چگونه با ارزش های شخصی شان پیوند دارد). به یاد داشته باشید که گرچه برخی مشتری ها به شدت به کافی شاپ های خوب وفادار خواهند بود، بسیاری همچنان پذیرای شیوه ها و تجربیات جدید هستند). بنابراین در مورد چیزی که مشتری از شما می خواهد پرسش کنید و این مسئله را بررسی کنید که آیا می توانید آن را برآورده کنید یا خیر. این نکته کلیدی حفظ مشتری ها و جذب مشتری های جدیدی است که با فرهنگ مشخص کافی شاپ شما همخوانی دارند.

در تیم خود سرمایه گذاری کنید، به آنها در مورد محصولات تان و چگونگی پاسخ به پرسش های مشتری ها آموزش دهید. اما همچنان از طریق شناسایی مهارت های اعضای با تجربه و مطرح کردن اهداف و انتظارات تان با آنها، بر روی حفظ این افراد تمرکز کنید.

به طور کلی، موفقیت کافی شاپ شما به چگونگی معاشرت تان با مشتری ها و چگونگی بوجود آوردن تجربه خوب و مثبت منسجم برای آنها بستگی دارد. اگر به سرمایه گذاری در محصولات، تیم و مشتری های خود تمایل داشته باشید، کافی شاپ شما از هرگونه تِرِندی که ظهور کند جان سالم بدر خواهد برد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
وبلاگ
خانه