مقاله قهوه

مقاله قهوه » چرا دوره ها و آموزش های رسمی قهوه یک سرمایه گذاری محسوب می شوند؟

چرا دوره ها و آموزش های رسمی قهوه یک سرمایه گذاری محسوب می شوند؟

چرا دوره ها و آموزش های رسمی قهوه یک سرمایه گذاری محسوب می شوند؟

راه های زیادی برای یادگیری بیشتر در مورد قهوه وجود دارد: شما میتوانید کتاب ها و خرید آنلاین قهوه را مطالعه کنید؛ مربیان حرفه ای پیدا کنید و، البته، در حین کار یاد بگیرید.

در حقیقت، وقتی روش های زیادی برای یادگیری بیشتر در مورد قهوه وجود دارد، ممکن است تعجب کنید که آیا آموزش رسمی قهوه ضروری است یا خیر. آیا دوره های گواهی شده ارزش سرمایه گذاری را دارند؟

من با Marcello Arcangeli، رئیس آموزش در شرکت لاواتزا LAVAZZA صحبت کردم. او نه تنها مسئول آموزش داخلی Lavazza است، بلکه بر ایجاد و اجرای برنامه های آموزشی در محل کار برای بزرگترین مشتریان Lavazza نیز نظارت می کند. در مارس 2018، گواهی انجمن تخصصی قهوه (SCA) را برای یک مرکز آموزش عالی برای مرکز آموزش Lavazza در تورین دریافت کرد که در سال 1989 شروع به کار کرد که اولین آموزشگاه حرفه ای ایتالیا است که گواهی SCA ارائه می کند. چه کسی بهتر ازMarcello  می تواند ما را از مزایای روش های مختلف آموزش آگاه کند؟

جلسه فنجان زنی، با آموزش پروتکل، در جشنواره PDG Micro Coffee برزیل.

جلسه فنجان زنی، با آموزش پروتکل، در جشنواره PDG Micro Coffee برزیل.

افراد حرفه ای در صنعت قهوه به چه آموزش هایی نیاز دارند؟

Marcello می گوید: “آموزش به معنی انتقال دانش به یک شخص است. دانش به معنی یادگیری و کسب مهارت است. مهارت در یک موضوع یا کار خاص در هر نوع کسب و کاری اساسی است.”

به عبارت دیگر آموزش برای ادامه ی اشتغال در صنعت قهوه ضروری است. اما حرفه ای های قهوه باید چه چیزی را مطالعه کنند و چگونه؟

Marcello معتقد است که هرچه دانش افراد در این صنعت بیشتر باشد، همه می توانیم کارمان را بهتر انجام دهیم. او توضیح می دهد: “امروز، حتی تولیدکنندگان باید تمام زنجیره تامین را بدانند، اینکه چگونه قهوه ی آن ها دچار تغییر می شود.”

او اضافه می کند: “برای روسترها و خریداران قهوه، آموزش و تجزیه و تحلیل عمیق ضروری است تا بهترین قهوه های جهان انتخاب شوند، به روش درست مخلوط شوند، و به طور مناسب تفت داده شوند تا طعم و عطر قهوه را بهبود ببخشند.”

و برای باریستاها؟ البته، آن ها باید بدانند چگونه قهوه استثنایی را با استانداردهای بالا دم کنند، چگونه به طور مناسب تجهیزات مربوط به قهوه را تمیز و نگهداری کنند و چگونه خدمات عالی به مشتریان ارائه کنند.

اما اطلاعات درباره محصولی که سرو می کنند، انواع قهوه های مختلف، ارتفاع، روش های فرآوری، پروفایل های روست و غیره نیز مفید است. وگرنه باریستاها چگونه باید بدانند که دستور اسپرسوی بدون کافئین کلمبیایی با روست متوسط چه تفاوتی با اسپرسوی اتیوپی با روست روشن دارد؟

و شاید مهمتر از آن این باشد که چگونه می توانند این دانش و اشتیاق به قهوه تخصصی را به مصرف کنندگان علاقه مند انتقال دهند؟ داشتن دانش در رابطه با محصول، بخش اصلی ارائه خدمات به مشتری است.

اینفوگرافی قهوه turkish coffee

آیا این امکان وجود دارد که همه چیز را در محل کار یاد بگیرید؟ بله، اما ناکارآمد است. به هر حال، تعداد کمی از سرباریستاها برای توضیح دادن نحوه ی دقیق فرآوری قهوه یا گونه ها به کارکنان جدید وقت کافی ندارند.

وقتی نظر Marcello را در مورد آموزش رسمی و یادگیری در حین کار می پرسم، او به من می گوید: “این دو یکدیگر را از دور خارج نمی کنند”. برای او، آموزش رسمی فرصتی است برای کسب دانش جدید. یادگیری در حین کار، زمانی است برای تثبیت و به کار بردن این دانش.

او تأکید می کند: “تمرین هم به همان اندازه مهم است… اما تمرین به خودی خود کافی نیست، زیرا شما فرصت رشد، تکامل و بالاتر از همه برای انتقال دانش به کارکنان خود یا مشتری نهایی نخواهید داشت، که امروزه بسیار نیازمند این اطلاعات است.”

اسپرسو به یک فنجان می افتد عکس: نیل سوک

اسپرسو به یک فنجان می افتد عکس: نیل سوک

بزرگترین مزایای کارکنان آموزش دیده

واضح است که کارکنان آموزش دیده قادرند وظایف خود را با مهارت و علم بیشتری انجام دهند. با این حال، مزایای دیگری نیز وجود دارد که کارفرمایان، از صاحبان کافه تا سر روسترها و مدیران مزارع، اغلب نادیده می گیرند.

  1. رضایت کارکنان

کارکنان با انگیزه برای کسب و کار سودآور هستند. سطح بالای رضایت کارکنان منجر به افزایش بهره وری، خدمات بهتر به مشتریان و کاهش میزان گردش کار می شود – که همگی خبرهای خوبی برای کارفرمایان هستند. علاوه بر این، انگیزه مسری است. (متاسفانه کمبود آن نیز وجود دارد.)

آموزش می تواند بسته به نحوه ی ارائه، هم در کارکنان انگیزه ایجاد کند و هم انگیزه ی آن ها را از بین ببرد. وقتی کارکنان آن را به عنوان کار یا مسئولیتی بی مواجب ببینند ممکن است احساس کنند که از آن ها بیگاری کشیده می شود.

با این حال، مطالعات متعدد نشان داده است که اگر آموزش ها به روش درست ارائه شوند می تواند به کارکنان انگیزه دهد. به همین ترتیب، آن را به وفاداری بیشتر کارکنان و گردش مالی پایین تر ربط داده اند. به عبارت دیگر، آموزش می تواند یک سرمایه گذاری عالی برای یک شرکت باشد.

به عنوان مثال، Marcello به باریستاها و دوره های SCA اشاره می کند. او می گوید: “استانداردی از دوره ها با معلمان واجد شرایط وجود دارد. باریستاهای جوان، نه تنها برای یادگیری تئوری و عملی دانش بلکه برای غنی سازی رزومه خود در این دوره ها شرکت می کنند”.

آیا غنی کردن رزومه چیز بدی است؟ قطعاً نه! وقتی کارکنان احساس می کنند که آموزش مسیر شغلی آن ها را فراهم می کند و مهارت های جدیدی را به آن ها می دهد، برایشان الهام بخش و انگیزه دهنده خواهد بود. آن ها ارزش آموزش را می بینند و قدردان این هستند که شرکتشان می خواهد که پیشرفت کنند. آن ها به نوبه خود، کارشان را به عنوان یک حرفه طولانی مدت می بینند که می تواند آن ها را به پیشرفتی که می خواهند برساند.

تور ویژه کافی شاپ های تخصصی والنسیا، اسپانیا

البته، مهم است که مطمئن شوید آن ها را برای آموزشی می فرستید که با اهداف شرکت شما هماهنگ است. آموزش دادن کارکنان برای یک مسیر شغلی که نمی توانید به آن ها ارائه کنید فایده ای ندارد. با این حال از فضا دادن برای رشد کارکنان شرکت خود دریغ نکنید.

باریستا در حال انجام هنر لاته. عکس: فرناندو پوکاسنگر

کیفیت و رضایت مشتری

Marcello می گوید: “قانون اساسی مراسم قهوه این است که قهوه باید خوب باشد. در واقع به صورت علمی تر، قهوه کیفیت طعم خود را حفظ می کند. دومین قاعده این است که قهوه باید به نحوی ماهرانه آماده شود و سوم اینکه مصرف کننده باید بتواند تمام طعم و عطر را درک کند.”

این چه ربطی به آموزش دارد؟ او به من می گوید: “انگیزه ای که ما برای درگیر کردن باریستاها در دوره های آموزشی استفاده می کنیم این است: دانش، کیفیت، موفقیت بیشتر، کسب و کار بیشتر.”

در صنعت قهوه تخصصی، رضایت مشتری همراه با کیفیت پیش می رود و کلید کیفیت آموزش خوب است.

این امر مخصوصاً برای کافی شاپ ها و روستری ها بسیار مهم است چرا که به تکرار کسب و کار وابسته اند. باید به یاد داشته باشیم که هر مشتری جدید نشان دهنده سرمایه گذاری در بازاریابی است. با این حال، هنگامی که یک مشتری تبدیل شده است، هر خرید آینده آن ها به مراتب به سرمایه گذاری بازاریابی کمتر نیاز دارد (در صورت وجود).

علاوه بر این، بسیاری از کسب و کارها دارای یک پایگاه مشتری محدود هستند. کارکنان اداری مشابه هر روز صبح از جلوی همان کافی شاپ رد می شوند. همان دانش آموزان خواهان تحصیل در همان منطقه در طول روز خواهند بود. و همان خریداران قهوه در تعطیلات آخر هفته با دوستان خود ملاقات خواهند کرد. ایجاد یک احساس بد در یکی از این افراد به معنی از دست دادن یک مشتری احتمالی مادام العمر (و همچنین خوشنامی کافی شاپ) است.

و در نهایت، مشتریان دائم بی ثباتی درآمد را کاهش می دهند – موردی که برای هر کسب و کاری پر هزینه است. مشتری های ثابت شما نیروی انسانی هستند که از کسب و کار شما حمایت می کنند، اطمینان حاصل کنید که می توانید هفته ها کافی شاپ را باز نگه دارید.

قهوه و شیرینی آماده برای لذت بردن است. عکس: دانیل مولینارس

قهوه و شیرینی آماده برای لذت بردن است. عکس: دانیل مولینارس

ثبات

عدم ثبات یک شمشیر دو لبه است: هم احتمال کیفیت را کاهش می دهد و هم مشتریان دائم را دور می کند.

به هر حال، مهم نیست که آیا قهوه ای که مشتری شما امروز سفارش می دهد، از لحاظ فنی، به خوبی قهوه ای که دیروز سفارش داده است باشد یا نه، اما اگر طعم آن همان نباشد، مشتری نا امید خواهد شد.

آموزش باریستا برای مدیران کافه : چگونه می توان بازخورد معنی دار و نتیجه بخش فراهم آورد

Marcello به من می گوید: “دانش در نظارت بر ثبات کیفیت کمک می کند و کارکنان را قادر می سازد زمانی که چیزی تغییر کرده است از آن اطلاع پیدا کنند و بدانند که کجا و چگونه باید مداخله کنند.”

به عبارت دیگر، آموزش تضمین می کند که تمام اعضای کارکنان از روش های مشابهی پیروی کنند، که بتوانند درک کنند عدم ثبات از کجا ناشی می شود و بدانند چگونه باید آن را حل کنند. آموزش دانش ضروری را به ما ارائه می کند؛ خواه درمورد یک باریستا باشد که صبح ها قهوه را آسیاب می کند، یک روستر باشد که در پی درست کردن ترکیب مخصوص خود است یا یک تولیدکننده که بر میزان رطوبت قهوه ی در حال خشک کردن نظارت می کند.

آموزش رسمی اولیه با استانداردهای صنعتی می تواند رویکردها و شیوه های دارای ثبات را تضمین کند. پس از این با آموزش های حین کار در سیستم های کسب و کار فردی و الزامات قهوه های خاص نیز از آن حمایت خواهد کرد.

برای مثال، باریستا می تواند یک دوره دم کردن SCA را بگذراند تا مطمئن شود که با استانداردها و شیوه های اولیه آشنا هستند. این بدان معنی است که مدیر آن ها باید زمان کمتری را در آموزش حین کار صرف کند، مخصوصاً در شیفت های شلوغ کاری، و احتمالاً اشتباهات کمتر در کافی شاپ اتفاق خواهد افتاد.

مدیر آن ها ممکن است سپس آن ها را در دم کردن قهوه های خاصی که در کافه سرو می شود و پروسه ی هر روزه آموزش دهد. به عنوان مثال، آن ها می توانند توضیح دهند که سرباریستا چگونه از تجهیزات استفاده می کند، دستورالعمل ها در کنار دستگاه آسیاب قرار دارد، و هر کس باید در هنگام گرفتن شات ها محاسبات مربوطه را انجام دهد.

باریستا قهوه را در portafilter توزیع می کند تا از استخراج یکسان و با ثبات اسپرسو اطمینان حاصل کند.

باریستا قهوه را در portafilter توزیع می کند تا از استخراج یکسان و با ثبات اسپرسو اطمینان حاصل کند.

آموزش باعث ایجاد انگیزه در کارکنان، افزایش کیفیت و ثبات می شود. این موارد به نوبه خود، باعث افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و بازگشت مشتریان می شود.

در واقع، آموزش می تواند سرمایه گذاری سودآوری برای حرفه ای های قهوه و صاحبان کسب و کار باشد.

آموزش رسمی می تواند دانش مورد نیاز را به کارکنان شما بدهد تا کار خود را به خوبی انجام دهند و در آن ها اشتیاق و انگیزه ای برای سخت کار کردن فراهم کند. آموزش در محل کار به آن ها امکان می دهد تا این دانش را اعمال کنند، آن را ثابت کرده و مهارت های خود را بهبود بخشند. مطالعه گسترده تر آن ها را با آخرین روندها و نوآوری ها آشنا خواهد کرد. آزمايش به آن ها فرصت مي دهد تا مرزهاي دانش خود را به پیش ببرند و درک کنند.

بهترین کارکنان کسانی هستند که از هر فرصتی برای یادگیری استفاده می کنند. و بهترین کارفرمایان، از آن ها در این زمینه حمایت می کنند و می دانند که سود آن را خواهند دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
وبلاگ
خانه