مقاله قهوه

مقاله قهوه » عرصه قهوه اسپشالتی لندن چگونه تکامل می یابد؟

عرصه قهوه اسپشالتی لندن چگونه تکامل می یابد؟

عرصه قهوه اسپشالتی لندن

در سال های اخیر عرصه قهوه اسپشالتی لندن به سرعت رشد کرده است. ممکن است در سطح اسلو یا ملبورن نباشد ولی تعداد کافی شاپ ها و مراکز برشته کننده مستقل در حال افزایش است.

اجازه دهید نگاهی به چگونگی شکوفا شدن صنعت قهوه پایتخت بریتانیا بیاندازیم و ببینیم که بازیگران محلی چه حرفی برای گفتن دارند.

نوشیدنی برپایه اسپرسو در کنار شیرینی های تازه پخته شده

نوشیدنی برپایه اسپرسو در کنار شیرینی های تازه پخته شده

 

 

افزایش برشته کنندگان اسپشالتی

لندن جایگاه برخی از برشته کنندگان جا افتاده اسپشالتی مانند Square Mile، Caravan و Origin است. گرچه این اسامی هنوز همه جا را فراگرفته اند، اخیرا شهر لندن شاهد متنوع شدن مراکز برشته کردن بوده است. در این روزها به شکل روز افزونی می توانید شاهد کیسه های قهوه مراکز کوچک برشته کردن در پیشخوان کافی شاپ های مستقل باشید.

پیتر دُر اسمیت (بنیانگذار و مدیر Kaffeine که در فیتزرویا دو شعبه دارد) می گوید “رشد نسبتا سریعی اتفاق افتاده است. رشد اخیر مراکز برشته کردن و در دسترس بودن آنها برای کافی شاپ ها تا برای فروش یا تهیه نوشیدنی استفاده کنند عظیم بوده است. همین الان از چهار مرکز برشته کردن نمونه هایی را بر روی میزم دارم”.

او ادامه می دهد “باور من این است که پیدا کردن جایگاه و به سود رسیدن بسیار سخت است. باید تمامی موارد را برپا کنید، خود و دیگران را آموزش دهید، به منشاء قهوه بروید، محصولات را به کافی شاپ ها بفروشید، اطمینان حاصل کنید که محصولاتتان به شکلی مناسب نشان داده می شوند. این یک کار بزرگ است”.

خارج از شعبه Kaffeine در خیابان ایست کَسِل

خارج از شعبه Kaffeine در خیابان ایست کَسِل

 

اولیور فاچِر (برشته کننده ارشد سینت اسپرسو) می گوید “متنوع شدن برشته کردن چیز فوق العاده ای است”. این کمپانی علاوه بر برشته کردن قهوه مالک چهار کافی شاپ در لندن است. ” این مسئله باعث ایجاد رقابت می شود و به مشتاقان و مشتری ها انتخاب بیشتری می دهد”. اما او هشدار می دهد که افزایش رقابت می تواند وفاداری به بِرَند را کاهش دهد و به گفته او برشته کنندگان برای حفظ مشتری های خود باید کیفیت را در یک سطح متوازن نگه دارند”.

لورا بردبِری (مدیر فروش و حسابداری  Climpson & Sons که 15 سال است در شرق لندن به کسب و کار برشته کردن مشغول است) به من می گوید که “تمرکزی برای پشتیبانی از برندهای محلی، کافی شاپ ها و مراکز برشته کردن وجود دارد. بنابراین زمانی که این کسب و کارها گسترش می یابند و بخش عمده فروشی هم دایر می کنند سریعا از پشتیبانی کسب و کارها و مشتری های محلی هم برخوردار می شوند که این هدف را قابل دسترسی تر می کنند”.

“جنبه دیگر تنوع وفاداری و رابطه است که در برشته کنندگان اسپشالتی و کوچکتر امر مهمی به حساب می آید. علاوه بر محصول، پشتیبانی و تمرکز بر روی رابطه است که باعث می شود تا مشتری ها بدنبال منابع دیگر نباشند و از این طریق است که وفاداری مستحکم حاصل می شود”.

تصویر :   مشتری در خارج از Climpson & sons نشسته اند

تصویر :   مشتری در خارج از Climpson & sons نشسته اند

 

بهترین دانه‌های قهوه دنیا در سال2018

یکی از برشته کنندگان جدید و نوآور لندن Redemption Roasters است. این شرکت تنها کمپانی قهوه اسپشالتی پشت میله های زندان است (شرکتی اجتماعی که در زندان آیلسبری به باریستا های مجرم مهارت های برشته کردن را آموزش می دهد). پس از آزادی، به این مجرمان فرصت استخدام در تعداد در حال گسترش کافی شاپ های لندن داده می شود”.

این کمپانی می گوید که به کارآموزان مهارت های حقیقی را آموزش می دهد به گونه ای که بلافاصله پس از آزاد شدن می توانند از آنها استفاده کنند. عرصه قهوه در حال رشد لندن نیازمند کارمندان توانا است و به این کارآموزان مهارت هایی در سطح باریستاهای رقابتی و با استانداردهای حرفه ای برشته کردن آموزش داده می شود.

تصویر :   یک کیسه دانه قهوه از Redemption Roasters

تصویر :   یک کیسه دانه قهوه از Redemption Roasters

تجربه در حال گسترش از کافی شاپ

امروزه دیگر برای کافی شاپ ها ارائه قهوه عالی کافی نیست.کافی شاپ های لندن همیشه شامل اقلام غذایی بوده اند ولی مانند جاهای دیگر، تمرکز بر روی غذای با کیفیت و خدمات عالی برای مشتریان افزایش یافته است”.

اولیور می گوید “سرو کردن غذای با کیفیت بسیار اهمیت دارد.چیزی که در غذای خود ارائه می کنید باید منعکس کننده چگونگی سرو قهوه توسط شما باشد. رقابت بسیار شدید است و هر چیزی که باعث پیشی گرفتن شما در بین کافی شاپ های محله شده است می تواند دلیل حضور دراز مدت شما شود”.

پیتر می گوید “قدیم ها، فروشگاه های نوشیدنی می توانستند تنها با یک نوشیدنی دوام بیاورند. دیگر اینطور نیست. یک فروشگاه نوشیدنی باید جریان های درآمدی مختلفی داشته باشد و برای گروه های مختلف مردم جذابیت داشته باشد. این مسئله برای کافی شاپ ها نیز صادق است. مهمان نوازی یعنی پذیرش گرم و سخاوتمندانه دوستان، مهمانان و غریبه ها. ارائه غذا و نوشیدنی با کیفیت در رسیدن به چنین هدفی کمک کننده خواهد بود”.

اقلام غذایی در Kaffeine

اقلام غذایی در Kaffeine

ریچل کاینِس مدیر مالی و بازاریابی دیجیتال Climpson & Sons است. او می گوید که غذاهای با کیفیت حاشیه سودی کمی دارند ولی برای مشتری ها کشش دارند. “مشتری که جذب می شود و خلاقیت و دقتی که یک کافی شاپ می تواند با ارائه یک غذای عالی نشان دهد منحصر به فرد است”.

او همچنین بر این مسئله تاکید می کند که چگونه غذا می تواند به کافی شاپ ها امکان دهد که در جامعه محلی مشارکت کنند. “تامین مواد اولیه و ریشه داشتن در جامعه محلی چیزی است که همیشه برای مشتری ها ارزشمند بوده است”.

چگونه در منزل مانند یک باریستا اسپرسو درست کنیم

پیتر به من می گوید “ارائه موارد با کیفیت و خدمت رسانی با کیفیت از اهمیت برخوردار است. غذا بسیار اهمیت دارد و 45% از کل درآمد من را تشکیل می دهد”.

“غذا مردم را به مکان شما می کشاند، موضوعی برای حرف زدن به آنها می دهد، مخارج شما به ازای هر مشتری را افزایش می دهد و می تواند نقطه فروش منحصر به فردی برای شما باشد. حتی بسته بندی نوشابه های شما نیز باید برخی معیارهای مشخص را برآورده کند. اساسا ظاهر خوبی دارد و با کیفیت است؟

قهوه چی ها در پشت پیشخوان مشغول کار هستند

قهوه چی ها در پشت پیشخوان مشغول کار هستند

رشد و به صرفه بودن جغرافیایی

بوجود آوردن و حفظ یک کافی شاپ یا مرکز برشته کردن سود ده در لندن کار چندان راحتی نیست. این شهر در رده 26 گران ترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار گرفته است و اجاره ها و مالیات ملک آن بسیار بالا است. معنای این حرف آن است که کسب و کارهای کوچک از جمله کافی شاپ ها و مراکز برشته کردن به شکل روز افزونی از مرکز شهر خارج می شوند.

لورا می گوید “شاهد جایگزین شدن قهوه اسپشالتی توسط کسب و کارهای مختلفی هستیم و کسب و کارهای مربوط به قهوه به سمت حومه لندن نقل مکان می کنند”.

Saint espresso، خیابان بِیکر

Saint espresso، خیابان بِیکر

محله وست اِند فیتزرویا به عنوان قطب در حال ظهور قهوه معرفی شده است که میزبان تمرکزی از کافی شاپ های اسپشالتی است. curators Coffee gallery پنج سال پیش بازگشایی شد اما اخیرا بدلیل “برخی فاکتورها که از آن جمله محیط سخت خردوه فروشی در بریتانیا است” به کار خود پایان داد. در مکان آن بِرَندهای اسپشالتی جدیدی (از جمله موارد بین المللی مانند Omotesando Koffee، Jolt و Elan) بازگشایی شده است”.

اما نیازی نیست که برای تجربه کردن قهوه اسپشالتی در لندن به کافی شاپ بروید. نیکُل فریس مدیر اجرایی Climpson & Sons می گوید “هم اکنون تمرکز بر روی افرادی است که می خواهند قهوه اسپشالتی را به مکان هایی مانند دفاتر ببرند که معمولا در آنجا یافت نمی شوند”.

اما مانند مکان های دیگر، جنبش اسپشالتی اینجا شامل قهوه چی ها و برشته کنندگان خانگی می شود که با تکنیک ها آزمون و خطا می کنند. نیکول می گوید “افراد بیشتری در خانه قهوه اسپشالتی می نوشند (تجهیزاتی مانند V60 خیلی گران نیست و به شما امکان می دهد تا به سادگی در منزل خود قهوه ای فوق العاده را دست کنید”.

نمای خارجی Redemption Roasters در کافی شاپ بلومزبِری

نمای خارجی Redemption Roasters در کافی شاپ بلومزبِری

فستیوال قهوه لندن

این فستیوال سالانه از سال 2010 عرصه قهوه پایتخت را جشن گرفته است و در تکامل صنعت سهیم بوده است. همانند جنبش قهوه اسپشالتی، این رویداد هم رشد کرده است. تاریخ برگزاری امسال این رویداد از 28 تا 31 مارچ است و 250 غرفه دار و ده ها هزار نفر عاشق قهوه در طی چهار روز از آن بازدید خواهند کرد. پیتر می گوید “شگفت انگیز است.من در سال های اول مشارکت داشتم. سازماندهندگان این رویداد واقعا برای آن چشم اندازی داشتند و به آن هم دست یافتند. دیدن پوسترهای آن در همه جا و مردمی که در طول سال کیسه های قهوه را در دست دارند فوق العاده است”.

قهوه کُلد برو : راهنمای نهایی تهیه قهوه کلد برو

“هرچیزی که برای این صنعت مثبت باشد خوب است. این رویداد تعداد زیادی از افراد را به لندن می آورد و این وظیفه ما است که از آنها پذیرایی کنیم و به آنها نشان دهیم که چقدر خوب کارمان را بلدیم”.

با ارائه اجتماعی برای برشته کنندگان، کافی شاپ ها و سایر اعضای این صنعت تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، فستیوال قهوه لندن بخشی کلیدی از رشد این عرصه است.

ریچل می گوید “این رویداد فرصت شبکه سازی فوق العاده ای را برای این صنعت به طور کلی و برای همه افراد فراهم می کند تا همراه شوند. عموم مردم می توانند وسعت صنعت اسپشالتی در لندن و فرای آن را ببینند و مشتری های جدیدی در معرض زمینه قهوه اسپشالتی قرار گیرند”.

Saint espresso در خیابان بِیکِر

Saint espresso در خیابان بِیکِر

قهوه به عنوان یک شغل

در رابطه ای مستقیم با زمینه در حال رشد قهوه لندن، در اینجا قهوه چی و سایر نقش های مربوط به قهوه سریعا حرفه ای می شوند. همانطور که Redemption roasters ثابت کرد، مهارت های قهوه در پشت پیشخوان و مرکز برشته کردن می تواند مسیرهای شغلی سودمندی را بگشاید.

نیکول به من می گوید که خدمات مشتری و دانش قهوه مهارت های مهمی در جنبش اسپشالتی (که در آن مشتری ها خواهان آگاهی بیشتر نسبت به منشاء و ویژگی نوشیدنی خود هستند) به حساب می آیند. “خدمات مشتری قدرتمند و توانایی برای صحبت درباره قهوه به شکلی دوستانه (حالت موعظه نداشته باشد) نیازمند مهارت این است چون شما با طرف مقابلی که برایش صحبت می کنید باید سازگاری پیدا کنید. برخی می خواهند درباره فرآوری قهوه صحبت کنند و ممکن است افراد دیگر بخواهند تنها بدانند بهترین چیز در یک کافه تریا چیست”.

تعدادی از گروه های شبکه سازی از صنعت لندن پشتیبانی می کنند و تنوع در نیروی کاری آن را تشویق می کنند. یکی از این ابتکارات فرمان کُرِ است که به عنوان “یک پلت فرم طبیعی برای رشد و شبکه سازی زنانی معرفی شده است که خواهان چیز بیشتری از مشاغل خود در زمینه قهوه هستند”.

پیتر می گوید “تنوع همیشه در مورد داشتن افراد مختلف با پیشینه های مختلف که بتوانند در کنار یکدیگر با هماهنگی و برای یک هدف مشترک کار کنند و از آن لذت ببرند اهمیت داشته است”.

تست کردن قهوه در Vagabond Coffee Roasters

تست کردن قهوه در Vagabond Coffee Roasters

مانند بسیاری از چیزها در لندن، عرصه قهوه نیز سریعا رشد وتغییر می کند. شاید کافی شاپ های پر زرق و برق بین المللی بازار لندن را مورد تاخت و تاز قرار داده باشند اما این کار در کنار شرکت های اجتماعی و برشته کنندگان مستقل رخ می دهد.

با برخورداری از سطح بالایی از شوق و نوآوری، عرصه قهوه اسپشالتی لندن در حال شکوفایی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
وبلاگ
خانه