مقاله قهوه

مقاله قهوه » برزیل پایتخت قهوه

برزیل پایتخت قهوه

قهوه بلو هوریزونته برزیل

برزیل پایتخت قهوه در دنیا : این شهر پایتخت میناس گرایس است، ایالتی که بیش از هر کشور دیگری در جهان قهوه تولید می کند. اما این فقط یک قهوه قدیمی نیست: BH (همانطور که محلی ها آن را صدا می زنند) توسط بسیاری از مناطق برزیل که قهوه ی آن ها برنده ی جایزه شده است، مانند جنوب میناس و ماتاس د میناس احاطه شده است.

اینکه مزارع و گیاه قهوه آن پر از میوه های رسیده و قرمز قهوه هستند، تنها دلیلی نیست که بلو هوریزونته پایتخت قهوه است. چشم انداز قهوه تخصصی شهر رو به شکوفایی است.

علاوه بر این، در 7 نوامبر 2018، این شهر یکی از مهم ترین رویدادهای قهوه در برزیل را برگزار خواهد کرد: هفته بین المللی قهوه (ICW). چهار مسابقه ی رسمی جهان قهوه در آن وجود خواهد داشت، از جمله جام قهرمانی دم آوری قهوه 2018.

Cafés do Brasil: کیسه های کنفی برزیلی که در هفته بین المللی قهوه 2017 به نمایش گذاشته شده اند. عکس: ویتور ماکدو

Cafés do Brasil: کیسه های کنفی برزیلی که در هفته بین المللی قهوه 2017 به نمایش گذاشته شده اند. عکس: ویتور ماکدو

برزیل پایتخت قهوه در دنیا

این شهر در سال 1897 برپا شد و بیش از 2.5 میلیون نفر را در خود جای می دهد. این شهر از پاریس بزرگتر است اما کمی از رم کوچکتر است. در نتیجه، یکی از مهم ترین شهرهای کشور محسوب می شود.

با وجود اینکه BH یک شهر بزرگ است، طبیعت زیاد از آن فاصله ندارد: این شهر پر از پارک است و کوه ها نیز آن را احاطه کرده اند. در واقع، این کوه ها هستند که این نام را به شهر داده اند: در زبان پرتغالی “بلو هوریزونته”   به معنی “افق زیبا” است.

علاوه بر این، به فاصله ی چند ساعتی با ماشین، برخی از مزارع برنده جایزه برزیل وجود دارند.

تعدادی از مزارع قهوه، منطقه ماتاس د میناس، ایالت میناس گرایس. عکس: نیکلاس یامادا

تعدادی از مزارع قهوه، منطقه ماتاس د میناس، ایالت میناس گرایس. عکس: نیکلاس یامادا

در چند ساعتی یک مزرعه قهوه

شما باید میناس گرایس را ببینید تا متوجه شوید که این ایالت چقدر قهوه تولید می کند. مطمئناً، به شما گفته ام که تولید این ایالت بیشتر از تولید هر کشور دیگری در جهان است. و می توانم توضیح دهم که خود این ایالت از کل کشور اسپانیا بزرگتر است (آن هم نه با یک تفاوت اندک).

اما آیا واقعاً می توانید از این حقایق، تنوع باورنکردنی در آب و هوا، انواع قهوه، روش های فراوری، اندازه مزرعه، شرایط محیطی و ارتفاع را تصور کنید؟

نصیحت مرا می خواهید؟ وسایل خود را جمع کرده و یک هفته در این ایالت اقامت کنید. شما به این مدت زمان نیاز دارید تا طعم و مزه قهوه های مختلف را بچشید.

و برای شروع، راهنمایی کوتاه من در زیر آمده است.

4 منطقه تولیدکننده قهوه در مایناس گرایس

  • مانتیکویرا د میناس

در فاصله ی پنج ساعتی از BH با ماشین، نزدیک مرز سائوپائولو، منطقه ای با یک قرن سنت تولید قهوه خواهید یافت.

این منطقه برای محصولات با کیفیت بالا با مشخصات طعم عجیب و غریب شناخته شده است: سال گذشته 11 نفر از 32 برنده در بخش بهترین فنجان Cup of Excellece برزیل از اینجا آمد. قهوه کاتویی زرد با امتیاز 89.56 از Sitio Esperança را در نظر بگیرید: اسیدیته “آبدار” و “چندجانبه” همراه با نوت های شیرین و میوه ای مانند انجیر، عسل، انگور سیاه و نیشکر.

قهوه دِ اولا De Olla چیست؟

تا وقتی که در مانتیکویرا د میناس هستید، از کارمو د میناس، کنکیکئو داس پدراس، پارایسوپولیس، جسوآنیا، لامباری، کریستینا، دُم ویکوسو و پدراوالا دیدن کنید.

کرادو مینیرو

در فاصله ی پنج یا شش ساعتی از بلو هوریزونته، کرادو مینیرو قرار دارد، اولین منطقه در برزیل که وضعیت تعیین مبدأ برای قهوه اش دریافت کرده است. این به رسمیت شناختن کیفیت و تمایز قهوه و در نتیجه شرایط محیطی محلی آن محسوب می شود، بسیار شبیه به جایزه ای که به شامپاین و آب پرتقال فلوریدا داده شده است. این وضعیت یک منبع غرور و افتخار برای تولیدکنندگان محسوب می شود و به این معنی است که انجمن تولیدکنندگان قهوه کرادو برای اطمینان از ردیابی کامل قهوه تخصصی خود سخت تلاش می کنند.

بر اساس انجمن تخصصی قهوه برزیل (BSCA) ، مناطق اصلی تولید Patrocínio ، Monte Carmelo، Araguari، Patos de Minas، Campos Altos، Unaí ، Serra do Salitre ، São Gotardo ، Araxá و Carmo do Paranaíba هستند.

خشک کردن میوه قهوه در یک مزرعه در کرادو مینیرو. عکس: انجی مولینا

خشک کردن میوه قهوه در یک مزرعه در کرادو مینیرو. عکس: انجی مولینا

خشک کردن میوه قهوه در یک مزرعه در کرادو مینیرو. عکس: انجی مولینا

جنوب میناس

با زیرساخت های استوار و سرمایه گذاری های منظم در تحقیقات، جنوب میناس برای تولید قهوه با کیفیت مناسب است. علاوه بر این، ارتفاع آن تا 1400 متر از سطح دریا است و آب و هوای سرد با دمای متوسط ​​حدود 18-20 درجه سانتیگراد (64-68 درجه فارنهایت) دارد.

با توجه به BSCA، قهوه ی اینجا دارای اسیدیته بالا، شیرینی، غلظت متوسط ​​تا مخملی و نوت هایی از جمله مرکبات، گل ها، بادام، شکلات، کارامل و میوه ها است.

بازدید از Guaxupé،Varginha ، Três Pontas، Poços de Caldas و Muzambinho ارزشش را دارد.

  • ماتاس د میناس

ماتاس د میناس که با ماشین حدود چهار ساعت از BH فاصله دارد در جنگل آتلانتیک، خیس و مرطوب است. این آب و هوا است که منطقه را به سمت فراوری طبیعی پالپ دار هدایت کرده است.

در واقع، ماتاس د میناس به خاطر قهوه طبیعی پالپ دارش معروف است. در سال 2017 جام بهترین قهوه ی طبیعی پالپ دار برزیل، شهر آراپونگا به تنهایی 14 نفر از 27 برنده را به خود اختصاص داد. به قهوه ی رتبه ی دوم از Fazenda Das Amoras که امتیاز 91.87 را کسب کرده است نگاهی بیاندازید: این قهوه عطر و طعم “آناناس، ماندارین، زردآلو، پرتقال، نیشکر و گل ها” را دارد و همچنین مزه ی خاصی از آن در دهان باقی می ماند، غلظت آن کرم­مانند و اسیدیته اش مانند شراب است.

علاوه بر آراپونگا، بازدید از Presidente Kubitschek ، Manhuaçu ، Ervália ، Diamantina، و Viçosa نیز ارزشش را دارد.

باریستا الکس پریرا سانتوس در جام جهانی باریستای 2017 در هفته بین المللی قهوه رقابت می کند. عکس: ویتور ماکدو

باریستا الکس پریرا سانتوس در جام جهانی باریستای 2017 در هفته بین المللی قهوه رقابت می کند. عکس: ویتور ماکدو

چیزی بیش از خرید قهوه

ممکن است بلو هوریزونته یک شهر قهوه(قهوه برزیل) باشد، اما این منطقه پر جنب و جوش چیزی بیش از مزارع و کافه ها در اختیار دارد.

آیا می خواهید قهوه را با خود ببرید تا از منظره های زیبای شهر نیز لذت ببرید؟ در Mirante do Parque Mangabeiras قدم بزنید: شما می توانید کل شهر را از این نقطه ببینید. متناوباً، اگر وقت زیادی ندارید، منظره ی باور نکردنی شهر در شب را از Praça do Papa ببینید.

راهنمای مسابقات قهرمانی ائروپرس جهانی برای رسیدن به قهرمانی

می خواهید بیرون غذا بخورید؟ رستوران های BH، ماهیت چند فرهنگی شهر را منعکس می کنند. مطمئناً می توانید کباب برزیلی را امتحان کنید، یا churrasco در Costelaria Monjardim. با این حال، اگر غذای ژاپنی دوست دارید، Proença  رستوران Sushi Naka یا Restaurante Udon را توصیه می کند. آیا یک آبجوخانه ی آلمانی بیشتر به مزاج شماست؟ به Hofbräuhaus سر بزنید. گزینه های متعددی در اختیار شماست.

همچون هر شهر دیگر، زندگی شبانه نیز در این شهر جریان دارد (مانند NaSala و Club Chalezinho)، موزه ها و غیره.

دم و سرو قهوه در هفته بین المللی قهوه 2017. عکس: برونو لاوراتو

دم و سرو قهوه در هفته بین المللی قهوه 2017. عکس: برونو لاوراتو

بلو هوریزونته، به عنوان پایتخت میناس گرایس، همه ی این ها را دارد. شما کافی شاپ ها، روستری ها و مدارس باریستایی موج سوم را پیدا خواهید کرد. دسترسی سریع و آسان به برخی از مزارع و قهوه های برنده جایزه برزیل با روش های مختلف فراوری و طعم وجود دارد. همچنین هفته بین المللی قهوه نیز وجود دارد، نمایشگاهی که شرکت کنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

کافی شاپ های موج سوم نزدیک به برزیل پایتخت قهوه

به بلو هوریزونته بازگردید تا این قهوه هایی را که در کافه های موج سوم دم شده است امتحان کنید. مصرف قهوه تخصصی در برزیل نسبت به پورتلند یا ملبورن جدیدتر است. با این حال، رو به رشد است. در دهه گذشته، مدارس باریستایی، روستری ها و ده ها کافی شاپ باز شده است.

Vanusia Nogueira مدیر انجمن قهوه تخصصی برزیل (BSCA) است. او به من می گوید: “آنچه که من می توانم بگویم این است که به طور کلی، بازار قهوه تخصصی به طور روزافزونی رشد می کند، هم از لحاظ مصرف و هم از نظر اضافه شدن تولیدکنندگان در قهوه تخصصی.”

بنابراین، باید از کدام کافی شاپ ها بازدید کنید؟

سه کافه در بلو هوریزونته که حتماً باید از آن ها دیدن کرد

Mariana Proença مدیر کافه ادیتوریا است، برندی که در پس پشت هفته بین المللی قهوه و همچنین مجله   رویستا اسپرسو قرار دارد. آن ها به تازگی راهنمای 23 کافی شاپ مخصوص شهر را منتشر کرده اند. و به ویژه، او به من می گوید که دوستداران قهوه در بلو هوریزونته باید حتماً به موارد زیر سر بزنند:

  1. Academia do Café- در سال 2011 تاسیس شد، آن ها برای اولین بار یک مدرسه و کافی شاپ با گواهی SCAرا در شهر تأسیس کردند. آن ها اکنون دارای دو شعبه هستند و اغلب در کنار آموزش ها، قهوه های برنده جایزه را سرو می کنند. Proençaمی گوید: “این کافه یکی از مواردی است که من بسیار دوست دارم و برای کسانی که از شهر دیدن می کنند توصیه می کنم.”
  2. Will Coffee- این کافی شاپ در اتاق خواب بازسازی شده صاحبانش آغاز به کار کرد. امروز، این یک فضای شیک با بسیاری از گزینه های دم دستی و قهوه ای است که همانجا تفت داده می شود. با وجود رشد آن، فضای دوستانه اش را حفظ کرده است که به شما احساس آرامش می دهد.
  3. OOP Coffee – یک کافه ی نسبتاً تازه وارد، که در سال 2016 باز شده است، OOP Coffeeبه زودی برای خود اسم و رسمی پیدا کرد. آن ها همانجا قهوه را تفت می دهند و قهوه خود را تحت نام تولیدکنندگان می فروشند. فضای آرام و خوراکی های خوشمزه را نیز به آن اضافه کنید، و دستورالعمل شما برای داشتن یک بعد از ظهر عالی کامل می شود. همانطور که Proençaمی گوید، “این یک کافی شاپ بسیار خوب است… که من واقعاً دوست دارم به آن سر بزنم”.
امیلیو لوپز از Cuatro M Cafés، السالوادور، در هفته بین المللی قهوه 2017 سخنرانی می کند. عکس: برونو لاوراتو

امیلیو لوپز از Cuatro M Cafés، السالوادور، در هفته بین المللی قهوه 2017 سخنرانی می کند. عکس: برونو لاوراتو

در سال 2013، هفته بین المللی قهوه به بلو هوریزونته نقل مکان کرد، که قبلاً فقط بخش کوچکی از نمایشگاه غذاهای بین المللی در سائوپائولو بود. Nogueira به من می گوید: “هفته بین المللی قهوه در جشن سالگرد 50 سالگی سازمان بین المللی قهوه آغاز شد.” به درخواست سازمان بین المللی قهوه به بلو هوریزونته نقل مکان کرد و در حالی که قرار بود موقت باشد، با دیدن موفقیت آن همانجا باقی ماند.

چگونه نوشیدنی قهوه دم آور بَچ خود را ارتقا دهید

Nogueira می گوید: “ICW قهوه های بسیار خوبی را نمایش می دهد و این کار سه هفته پس از پایان نسخه برزیلی مسابقه برترین قهوه ما اتفاق می افتد. ما قهوه های قهرمان این مسابقات را به نمایش می گذاریم.”

Proença می افزاید: “ما بر ترویج محتوا تمرکز می کنیم که بخش مهمی از این رویداد است: سخنرانی ها، کارگاه ها، اشتراک دانش. ما در این رویداد به آموزش و یادگیری توجه زیادی می کنیم. سپس نمایشگاه محصولات مربوط به تولید قهوه وجود دارد.”

و این سال، چیزی جدید وجود دارد. Proença می گوید: “امسال، در یک حرکت کاملاً بی سابقه ، ما میزبان چهار مسابقات قهرمانی جهان هستیم. این مسابقاتی هستند که پیش از این هرگز در برزیل برگزار نشده اند.”

همانطور که Nogueira تاکید می کند، رقبا و تیم های آن ها از بیش از 50 کشور مختلف برای این چهار رویداد به برزیل می آیند.

مسابقات قهرمانی باریستایی برزیل که در هفته بین المللی قهوه 2017 برگزار می شود. عکس: ویتور ماکتو

مسابقات قهرمانی باریستایی برزیل که در هفته بین المللی قهوه 2017 برگزار می شود. عکس: ویتور ماکتو

البته هفته بین المللی قهوه –که امسال از 7 تا 9 نوامبر برگزار خواهد شد- فقط در مورد مسابقات قهرمانی نیست. در اینجا فهرستی از آنچه می توانید از رویداد انتظار داشته باشید قرار دارد:

  • مسابقات قهرمانی جهانی لاته آرت، جام قهرمانی مسابقات دم آوری جهان، مسابقات جام قهرمانی تسترها و قهرمانی جهان قهوه ی خوب.
  • قهوه سال، یک رقابت برزیلی که از بهترین قهوه کشور تجلیل می کند
  • کنفرانس پایداری قهوه جهانی
  • قهوه های متعدد با نمونه هایی از سراسر برزیل، از جمله تمام فینالیست های جام برترین های برزیل.
  • انجمن قهوه پایدار
  • آموزش، از جمله دوره های SCA و دوره های عملی و فنی تفت دادن قهوه
  • اتحادیه بین المللی قهوه زنان (IWCA) در برزیل

Priscilla Lins مدیر اداره تجارت در شعبه میناس گرایس SEBRAE است، موسسه غیردولتی که برای حمایت از توسعه کسب و کارهای کوچک در برزیل به وجود آمده است. SEBRAE بخشی از تیمی است که در پس این رویداد قرار دارد.

او به من می گوید: “ما یک جلسه بزرگ از حلقه های مختلف زنجیره قهوه سازماندهی می کنیم. ICW فرصتی باورنکردنی است که در حال گسترش است و به افراد اجازه می دهد تا به نحوی متفاوت کسب و کار خود را انجام دهند، به طوری که تنها در یک کشور تولیدکننده مانند برزیل می تواند اتفاق بیافتد.”

“مسابقات قهرمانی بزرگ نیز به عنوان نقطه عطفی و الهام بخش کارآفرینان برای پیوستن به دنیای قهوه خواهد بود. ما می خواهیم همه را به شرکت در این سفر دعوت کنیم و از محصولات جدیدمان تجلیل کنیم و این فرصت را برای بهترین قهوه برزیل که مستقیماً از تولیدکننده می آید ایجاد کنیم.”

فنجان زدن نمونه های قهوه در هفته بین المللی قهوه 2017. عکس: برونو لاوراتو

فنجان زدن نمونه های قهوه در هفته بین المللی قهوه 2017. عکس: برونو لاوراتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
وبلاگ
خانه