مقاله قهوه

مقاله قهوه » در خانه چطور قهوه درست کنید؟

در خانه چطور قهوه درست کنید؟

مقایسه روش های دم آوری قهوه

در این وبلاگ قصد داریم با مقایسه روش‌های دم آوری قهوه بپردازیم تا بدانیم که در خانه چطور قهوه درست کنید؟ پس با ما در ادمه این وبلاگ همراه باشید. در خانه چطور قهوه درست کنید؟ دنبال یک قهوه ساز تازه هستید؟ انتخاب‌های زیادی دارید.  و هر کدام قهوه‌ای  با طعمی ‌متفاوت تولید خواهند کرد، احتیاجی به گفتن سطح‌های مختلف دشواری کار با آنها نیز نیست.

این تنوع یکی از چیزهای خوب در مورد قهوه تخصصی و موج سوم قهوه است: یافتن یک فنجان قهوه عالی برای‌تان آسان است. اما تجربه کردن نیز می‌تواند دلهره آور باشد: هرگز نترسید: ما خلاصه‌ای از تفاوت‌های میان قهوه ساز‌های اصلی و همچنین برخی نکات کاربردی برای‌تان آماده کرده‌ایم.

بیایید با قهوه ساز‌های فیلتر دار شروع کنیم....

بیایید با قهوه ساز‌های فیلتر دار شروع کنیم….

موکاپات بیالتی

مشابه فرنچ پرس،‌ این قهوه ساز سنتی نیز شهرت بدی دارد – و مشابه فرنچ پرس، ترفندهای ساده می‌توانند نوشیدنی شما را بهتر کنند.

قهوه با اندازه آسیاب نسبتا ریز را در سبد محفظه بگذارید، آب اضافه کنید، و قهوه ساز را روی اجاق بگذارید: همه‌اش به همین سادگی است. با ‌ این حال موکاپات‌های سنتی قهوه‌ای سوخته، خاکستری می‌دهند. برای‌ این که مطمئن شوید ‌ این اتفاق نمی‌افتد , می توانید آب را از قبل گرم کنید. استفاده از آب با دمای اتاق یا آب سرد باعث می‌شود که قهوه مدت زیادی در تماس با سطح داغ فلزی موکاپات باشد.

برای قهوه، موکاپات به عنوان اسپرسو سازهای روی اجاق طراحی و ساخته شده است. با‌  این وجود ،  فشاری به اندازه فشار ماشین اسپرسو ‌ایجاد نمی‌کند – و فشار برای اسپرسو ضروری است.

دم کنید اگر: بدون ‌ اینکه زیاد هزینه کنید قهوه مشابه اسپرسو می‌خواهید.

موکاپات های بیالتی

موکاپات های بیالتی

حالا بیایید نگاهی بیاندازیم به برخی از قهوه ساز‌های غیر معمول… (توجه داشته باشید که‌ این‌ها برای تازه کاران طراحی نشده است!)

هاریو V60

قهوه ساز هاریو V60  بخاطر مخروط 60 درجه اش به‌ این اسم نامیده شده است، و یکی از محبوب ترین دستگاه‌های روش قطره‌ای دم کردن قهوه است.‌ این دستگاه ؛ قهوه‌ای یکپارچه و با مشخصه طعمی‌لذت بخش و تمیز ارائه می‌دهد. با ‌ این دستگاه آزمایش کردن با پارامترهای عصاره گیری، مثل دمای آب، اندازه آسیاب، نسبت قهوه به آب نیز آسان است.

از اندازه آسیاب متوسط تا ریز استفاده کنید و، بعد از ‌ اینکه اجازه دادید شکوفا شود در حلقه‌های متمرکز مستقیما آب را به بستر قهوه اضافه کنید. ممکن است بخواهید روش ریختن پالسی را نیز امتحان کنید، که در آن در هر زمان مقدار کمی‌آب می‌ریزید.

دم کنید اگر: یک فنجان تمیز می‌خواهید، می‌خواهید دستورعمل‌ها را دستکاری کنید، و کمی ‌چالش نیز برای‌تان دشوار نیست.

قهوه ساز های فیلتری هاریو

قهوه ساز های فیلتری هاریو

کاتیلا ویو Kalita wave

کاتیلا ویو یک قهوه ساز قطره‌ای ، شبیه به V60 است، اما تفاوت‌های کلیدی دارد. اول از همه، کفی صاف با سه سوراخ در آن دارد. ‌ این بر جریان آب تاثیر می‌گذارد، اجازه می‌دهد قبل از چکیدن در کف جمع شود. که به نوبه خود باعث فنجان قهوه‌ای یکپارچه تر و سخاوتمندانه تر می‌شود.

همانند V60 با آن قهوه دم کنید، از اندازه آسیاب متوسط تا ریز استفاده کنید.

تور کافی شاپ قهوه اسپشالتی در شانگهای چین

دم کنید اگر: قهوه با روش قطره‌ای می‌خواهید و‌ ایده یک دم کردن سخاوت مندانه تر را دوست دارید.

کاتیلا ویو Kalita wave

کاتیلا ویو Kalita wave

در ادامه مقایسه روش‌های دم آوری قهوه با یکدیگر به برسی کمکس میپردازیم

کمکس به لحاظ دیداری یک قهوه ساز به همراه جنبه های نمایشی است. در حقیقت ‌ این قهوه ساز حتی در موزه هنر مدرن نیویورک نیز قرار دارد. علاوه بر‌ این بر خلاف دیگر قهوه سازهای قطره‌ای، هر بار تا هشت فنجان قهوه می‌توانید دم کنید.

به عنوان قهوه، بهترین چیز در مورد‌ این قهوه ساز فیلترهایش است. که از حالت معمول ضخیم تر هستند، و مقدار زیادی از روغن قهوه را به خود جذب کرده و نمی‌گذارند وارد فنجان نهایی شوند. با ‌ این حال، به دلیل شکل V مانند و عمیق کمکس اطمینان از یکپارچه بودن در دم کردن دشوارتر است.

و بر خلا بیشتر قهوه سازهای قطره‌ای، کمکس معمولا با اندازه آسیاب متوسط بهتر کار می‌کند.

از‌ این قهوه ساز استفاده کنید  اگر: قهوه به شدت شفاف برای‌تان ارزشمند است، می‌خواهید با روش قطره‌ای در یک زمان برای بیش از یک نفر قهوه درست کنید، یکپارچگی بالاترین اولویت شما نیست.

قهوه ساز دمی کمکس

قهوه ساز دمی کمکس

بچ بریور

بچ بریور قبلا با کیفیت ضعیف قهوه شناخته می‌شد، قهوه سوخته که ساعت‌ها قبل از سرو آماده می‌شد. با این حال، نگرش‌ها در حال تغییر هستند و دسته وسیعی از بچ برویورها توسط انجمن قهوه ویژه (SCA) تایید شده اند. برخی از کافی شاپ‌های قهوه ویژه آنها را به انواع دستی ترجیح می‌دهند.

خبر خوب ‌ این است که در بچ بریورهای تخصصی نسل جدید , کنترل راحت است. شما اغلب می‌توانید دما را به نزدیک ترین درجه تنظیم کنید، ریختن پالسی را تقلید کنید، مرحله شکفتن قهوه را کنترل کنید، و بیشتر. در نمونه‌های پیشرفته، شما حتی می‌توانید دمای متغیر برای دوره دم کردن برای کنترل عصاره گیری را تنظیم کنید.

بطور معمول در این قهوه ساز به اندازه درجه آسیاب متوسط نیاز دارید ، تنوع زیادی از  بچ بریورها موجود است، بهتر است توصیه‌های موجود برای برند خاص‌تان را بررسی کنید.

دم کنید اگر: نوشیدنی یکنواختی می‌خواهید که بتوان در یک زمان برای چند نفر سرو کرد ، و به پرداخت کمی‌ هزینه بیشتر برای تجهیزات و از دست دادن مراسم دم آوری قهوه اهمیت نمی‌دهید.

بچ بریور

بچ بریور

حرکت به سوی دم آوری با قهوه سازهایی با دم آوری به روش غوطه وری….

کلور دریپر Clever Dripper

این روش ممکن است مشابه روش قطره‌ای به نظر برسد، اما در واقع ترکیبی از روش فیلتری و غوطه وری است. با دریچه ای در کف، شما پودر قهوه را کاملا در آب مغروق می‌کنید سپس عصاره گیری می‌تواند انجام شود. بعد زمانی که آماده هستید، دریچه را باز می‌کنید و قهوه فیلتر می‌شود و بیرون می‌آید. در مورد اندازه آسیاب، باید از اندازه متوسط  روبه درشت استفاده کنید.

دم کنید اگر: بهترین هر دو روش را می‌خواهید، و واقعا به یکپارچگی اهمیت می‌دهید.

کلور دریپر Clever Dripper

کلور دریپر Clever Dripper

فرنچ پرس French Press

یکی از شناخته شده ترین و ساده ترین ابزارهای دم آوری قهوه است، فرنچ پرس اغلب (گرچه نه همیشه) نتوانسته نظر مصرف کنندگان قهوه تخصصی را جلب کند. با‌  این حال، چند ترفند ساده می‌تواند مشخصه های طعم را بهبود ببخشد.

فراتر از مانیل: نوشیدن قهوه تخصصی در فیلیپین

مهم تر از همه اطمینان حاصل کنید که پس از پِرِس و فشردن اهرم فرنچ پرس ؛ قهوه دم شده را به آرامی  در فنجان تان خالی می‌کنید. عدم انجام‌ این کار باعث می‌شود قهوه دم شده همچنان در معرض تفاله‌های قهوه باشد و عصاره گیری ادامه یابد. و از آنجا که ترکیبات تلخ آخرین چیزهایی هستند که استخراج می‌شود، قهوه نهایی شما فنجان قهوه‌ای دهان-جمع کن خواهد بود.

بطور معمول اندازه آسیاب درشت توصیه می‌شود، اما بعضی از مردم نتایج بهتری را زمانی که با اندازه آسیب و زمان غوطه ور آزمایش می‌کنند گزارش می‌کنند.

دم کنید اگر: اگر بدنه و روش دم کردن ساده را می‌پسندید.

فرنچ پرس French Press

فرنچ پرس French Press

مقایسه روش‌های دم آوری قهوه و بررسی دستگاه ائروپرس AeroPress

نو آوری سبک ، قابل حمل، و با دوام از شرکت Aerobie Inc.،‌ ائروپرس محبوب کسانی است که حین حرکت قهوه درست می‌کنند. چه پیادروی، قایقرانی، یا حتی پرواز با بالون هوای گرم باشد،‌ این دستگاه به سرعت قهوه خوبی را ارائه می‌دهد.

از‌ این دستگاه می‌توانید نوشیدنی با بدنه‌ کامل را انتظار داشته باشید، اما جای زیادی برای آزمایشات نیز وجود دارد. درحالی که‌ ائروپرس برای تازه کاران آسان است، ‌ائروپرس تنها قهوه سازی است که مسابقات جهانی خودش را دارد (البته به جز ماشین اسپرسو).

دو روش محبوب برای استفاده از‌ایروپرس وجود دارد: معکوس و مرسوم.

معکوس:

  1. پلانگر را رو به پایین روی سکو قرار دهید، و سپس لوله ‌ایروپرس را بردارید و آن را در آب بند پلانگر فشار بدهید. باید حدود 1 سانتی متر پایین پلانگر قرار بگیرد.
  2. قهوه تازه آسیاب شده را درون تیوب قرار دهید که به‌ این صورت روی آب بند پلانگر قرار می‌گیرد. بسته به ترجیحات‌تان، می‌توانید از اندازه آسیاب ریز تا متوسط استفاده کنید.
  3. آب اضافه کنید و اجازه دهید قهوه شکفته شود.
  4. آب باقی مانده را در یک مرحله اضافه کنید و سپس بتکانید (اختیاری، اما توصیه می‌شود).
  5. زمانی که آماده هستید، کلاهک فیلتر را اضافه و کاغذ فیلتر را تا بالا بشویید،‌ایروپرس را روی فنجان بپرخانید و فشار دهید.

مرسوم:

  1. کلاهک فیلتر و کاغذ فیلتر شسته شده را به لوله ‌ایروپرس اضافه کنید و سپس آن را بالای فنجان خود قرار دهید.
  2. قهوه تازه آسیاب شده را اضافه کنید. بسته به ترجیحات‌تان از هر چیزی از اندازه آسیب ریز تا متوسط می‌توانید استفاده کنید.
  3. آب اضافه کنید و اجازه دهید قهوه شکفته شود.
  4. در یک مرحله آب باقی مانده را اضافه کنید.
  5. بچرخانید.
  6. پلانگر را در حدود 1 سانتی متری قرار دهید، و سپس آن را بکشید تا مکش‌ ایجاد شود ( این کار از عبور آب جلوگیری می‌کند).
  7. زمانی که آماده هستید، اهرم پلانگر را فشار دهید.

دم کنید اگر: قهوه‌ای در حین حرکت یا نوشیدنی راحتی با بدنه کامل می‌خواهید.

ائروپرس AeroPress

ائروپرس AeroPress

حرکت به سوی قهوه سازهای اسپرسو یا دستگاه‌های “espresso-ish”

اسپرسو ساز خانگی Home espresso machine

برای کسانی که واقعا اسپرسوی شان را دوست دارند، چند جایگزین برای اسپرسو ساز خانگی وجود دارد. با‌  این حال،‌ این سرمایه گذاری سنگینی – هم به لحاظ دستگاه اولیه و هم افزونه – است.  یک اسپرسو ساز خوب ، و با کیفیت از قیمت 500 دلار ( چون کالا وارداتی است ) شروع خواهد شد.

طرز تهیه موکا

بطور جایگزین، می‌توانید اسپرسو سازهای قابل حمل/ دستی را بخرید. ‌ این‌ها امکانات کمتری نسبت به ماشین‌های اسپرسو خانگی دارند و کیفیت‌های مختلفی می‌توانند داشته باشند. با‌ این حال، آنها بطور معمول ارزان تر هستند و در حین سفر یا کمپ نیز می‌توانند استفاده شوند.

البته، دم کردن قهوه اسپرسو کاملا با دم آوری قطره‌ای یا غوطه وری قهوه متفاوت است: شما باید از اندازه آسیاب ریز قهوه و سپس ریختن در سبد پرتافیلتر و فشرده کردن آن استفاده کنید؛ مدت زمان دم کردن کوتاه است ؛ و این روش فرصت عالی برای دستکاری دستور عمل ها (برحسب کیفیت دستگاه‌تان) می باشد.

دم کنید اگر: واقعا عاشق اسپرسو هستید، و قیمت برای‌تان مهم نیست.

اسپرسو ساز خانگی Home espresso machine

اسپرسو ساز خانگی Home espresso machine

وکیوم پات سیفون Vac Pot Syphon

اگر یک قهوه ساز بتواند به شما احساس دانشمند بودن بدهد، آن وکیوم پات سایفون است. ترکیبی از فناوری غوطه وری و فیلتری ، دارای شعله زنده، چندین محفظه شیشه‌ای، و قدرت علم.‌ این قهوه ساز برای درست کردن قهوه با بدنه کامل اما با‌ این حال شفاف توصیف می‌شود.

راهنمای با جزئیات ما را ‌ اینجا بخوانید.

دم کنید اگر: کار سخت برای‌تان مسئله‌ای نیست، شفافیت و بدنه را دوست دارید.

وکیوم پات سیفون Vac Pot Syphon

وکیوم پات سیفون Vac Pot Syphon

قهوه جوش ترک روگازی

این دستگاه منحصر به فرد، دارای تاریخچه‌ای عمیق از ترکیه و امپراتوری عثمانی بوده است.‌  این دستگاه برای طعم تلخ، مراسم دشوار دم کردن، و اندازه آسیاب بسیار ریز، به حدی ریز که ممکن است نیاز باشد آسیاب مخصوصی خریداری کنید، شناخته می شود.

برای دم کردن قهوه ترک نیاز دارید که یک ‌ایبریک یا جازوه بخرید. آب و شکر (اختیاری) را به جازوه اضافه کنید و آن را روی اجاق یا شن گرم حرارت دهید. زمانی که در حال جوشیدن است، قهوه آسیاب شده‌تان را اضافه کنید. منتظر بمانید که قهوه در حال جوش به بالای جازوه برسد، به سرعت آن را از اجاق بردارید، و سپس دوباره همانجا قرار دهید.‌ این کار را سه بار تکرار کنید، و سپس آماده برای سرو آن هستید.

نتیجه قهوه ای با بدنه کامل، و سنتی است که هنوز تفاله‌ و لِرد قهوه در آن هستند – نمایش آماده سازی آن هر مهمان یا تماشاگری را می‌تواند مجذوب خود کند. آن را به نام قهوه ترکی نیز خواهید شنید.

دم کنید اگر: یک تجربه فرهنگی می‌خواهید، قهوه تلخ یا شکری دوست دارید، و کار سخت و زیاد برای‌تان مسئله‌ای نیست.

ایبریک/ جازوه

ایبریک/ جازوه

دستگاه‌های دم کردن بسیار زیادتری نسبت به چیزهایی که ما‌  اینجا آورده‌ایم وجود دارند: موج سوم قهوه صعنتی است که با نوآوری مشخص شده است. اما‌ این 11 دستگاه , انواع اصلی هستند که با آن روبرو خواهید شد.

بدون توجه به قهوه سازی که انتخاب می‌کنید، من شما را به آزمایش در دستور عمل، تنظیمات اندازه آسیاب، و چیزهای دیگر تشویق می‌کنم. یکی از چیزهای شگفت انگیز در مورد قهوه تخصصی امکان درست کردن یک قهوه مطابق با ترجیحات‌تان است. پس منتظر چه هستید؟ دست بکار شوید !

با تشکر از زمانی که برای مطالعه مقاله در خانه چطور قهوه درست کنید؟ گذاشته اید در صورت داشتن هرگونه سوال یا نظری میتوانید دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

2 دیدگاه در “در خانه چطور قهوه درست کنید؟

  1. مهرداد گفت:

    در موقع خرید قهوه ها گزینه ای مناسب با قهوه جوش های خانگی یا جازوه دیده نمیشه و بجز کزینه دان بودن کدوم رو باید انتخاب کنیم ک مناسب با قهوه جوش ترک باشه؟

    1. پشتیبانی فروشگاه گفت:

      سلام و وقت بخیر دوست گرامی. برای قهوه جوش های خانگی می تونید از قهوه های ترک استفاده کنید که در زیر لینک های اون رو براتون قرار میدیم
      این سه ترکیب مخصوص قهوه جوش های خانگی می باشند و آسیاب اونها کاملا مناسب برای تهیه قهوه ترک است. و اما دیگر دان های ترکیبی معمولا مناسب برای تهیه قهوه های دمی و اسپرسو و فرانسه می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
وبلاگ
خانه