مقاله قهوه

مقاله قهوه » کدام یک از انواع قهوه بیشترین و کمترین کافئین را دارند؟

کدام یک از انواع قهوه بیشترین و کمترین کافئین را دارند؟

کافئین کدام قهوه بیشتر است

کافئین چیست ; برخی اوقات به چیزی نیاز دارید که بیدارتان کند. با چشمان پف کرده ; دستتان را به سوی فنجان نوشیدنی مورد علاقه تان دراز می کنید و امیدوار هستید که مقدار مناسبی از قهوه صبح شما را آغاز کند و یا شما را برای گذراندن ;یک بعد از ظهر طولانی آماده کند.

در مواقع دیگر می خواهید ;مصرف کافئین و خرید قهوه خود را کم کنید. شاید پایان روز است و نمی خواهید در شب بیخوابی بکشید و یا می خواهید وابستگی خود به لذیذترین محرک جهان را کاهش دهید.

در هردو حالت، از قهوه با روست روشن ( ملایم تفت داده شده ) استفاده می کنید; یا قهوه روست تیره؟ اِسپِرِسو یا قهوه دم کرده؟ می دانید کدام سبک برشته کردن یا دم کردن قهوه بیشترین مقدار کافئین را دارد؟ پاسخ ممکن است شما را شگفت زده کند. به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید چگونه ترجیح شما برای قهوه می تواند ;میزان مصرف کافئین شما را تحت تاثیر قرار دهد.

کافئین و شیوه های برشته کردن: تیره یا روشن

بسیاری از مصرف کنندگان قهوه (قهوه خورهای حرفه ای یا مصرف کنندگان معمولی) معتقدند ;که میزان کافئین نوشیدنی مورد علاقه شان به نوع برشته شدن آن بستگی دارد. این مسئله درست است، اما تاثیرش آنقدرها هم که فکر می کنید زیاد نیست.

روست تیره یا روشن قهوه

برشته شدن تیره

ممکن است فکر کنید برشته شدن ;تیره دارای caffeine بیشتری است و این تصور در ظاهر منطقی به نظر می رسد.

ما معمولا می گوییم که قهوه ی برشته تیره; بدلیل طعم قدرتمندی که نوشیدنی های تیره تر تولید می کنند، “قوی تر” است. آنها به طور کلی قوی تر هستند در حالی که قهوه ی برشته روشن ( روست روشن) دارای حالتی گل مانند یا میوه ای است. برای بسیاری از افراد، این به معنای قهوه “ضعیف تر” است.

با این وجود، این تفاوت تنها به مزه مربوط می شود; و قهوه های برشته تیره تر دارای caffeine بیشتر نیستند و اگر تفاوتی هم وجود داشته باشد این میزان در آنها کمتر است.

قهوه روست روشن ( روشن برشت )

چطور ممکن است قهوه برند با روست روشن تر دارای کافئین بیشتری باشند؟

مصرف کنندگان قهوه; که درباره دانه قهوه آن کمی اطلاعات دارند می گویند; که روند بو دادن (برشته کردن) کمی از کافئین را از بین می برد. از آنجایی که قهوه روست تیره; مدت زمان بیشتری بو داده می شود پس مقدار بیشتری از caffeine خود را از دست می دهد.

اینفوگرافی قهوه(ماکیاتو macchiato)

این مسئله تقریبا درست است. خود برشته کردن در واقع میزان اندکی از کافئین را از بین می برد زیرا کافئین ترکیبی بسیار پایدار است.

در حقیقت اتفاقی که در برشته کردن رخ می دهد، بزرگ شدن دانه ها است. دانه هایی که برای مدت زمان بیشتری; برشته شده اند، آب بیشتری را از دست داده و بزرگتر و تُرد تر می شوند. بنابراین اگر قهوه خود را با حجم آن در نظر می گیرید، قهوه روست روشن دانه های بیشتری خواهند داشت.

دانه های بیشتر; به معنای کافئین بیشتر است. گرچه تفاوت اندک است. اگر قهوه خود را بر اساس وزن اندازه گیری می کنید، هیچ تفاوتی در مقدار کافئین بین قهوه تیره و سبک وجود ندارد.

بنابراین وقتی نوع برشتگی قهوه خود را ;انتخاب می کنید، تصمیم خود را به جای میزان کافئینی که ممکن است داشته باشد، بر اساس اولویت مزه بگیرید. تفاوت به اندازه ای نیست که تغییر را تضمین کند.

شیوه دم کردن

اگر تفاوت برشته کردن اندک باشد، شیوه دم کردن چه تاثیری دارد؟ آیا یک شات اسپِرِسو ;از یک فنجان قهوه دم کرده کافئین بیشتری دارد؟

میزان کافئین استخراج شده در طول رویه دم کردن بر اساس روش دم آوری آن تغییر می کند. اما با این حال ممکن است آن چیزی که فکر می کنید نباشد.

بر اساس یک قاعده کلی، هرچه زمان دم آوری روش دم طولانی تر باشد، میزان کافئین در هر بار سرو کردن بیشتر خواهد بود. نکته کلیدی در اینجا میزان کافئین به ازای هر بار سرو کردن است.

بنا به گفته Kicking Horse Coffee، یک اونس از شات اسپِرِسو در حدود 40 میلی گرم; کافئین و فنجان 12 اونسی قهوه دم کشیده در حدود 120 میلی گرم کافئین دارد.

نتیجه گیری

بنابراین در مقایسه از لحاظ اُنس، اسپِرِسو بسیار قوی تر است; (40 میلی گرم در برابر 10 میلی گرم در هر اُنس). اما معمولا در یک بار، 12 اونس اسپِرِسو را مصرف نمی کنیم. این به آن معنا است که ;در هر بار سرو کردن،در مقایسه با یک شات اسپِرِسو، در یک فنجان دم کشیده کافئین بیشتری را دریافت خواهید کرد.

اینفوگرافی قهوه(اسپرسو لانگو)

معمولا قهوه دم کشیده سرد در مقایسه با روش قهوه چکه ای کافئین بیشتری دارد (یکی از دلایل آن این است که با میزان آب/قهوه بیشتری درست می شوند). این مسئله به چگونگی دم کردن و میزان رقیق کردن شما دارد که می تواند از فردی به فرد دیگر تغییر کند.

دررابطه با شیوه دم کردن، احتمالا هنوز باید تصمیم خود را ;بر اساس ترجیح خود برای مزه استوار کنید. به یاد داشته باشید که دو شات; اسپِرِسو در حدود یک فنجان 8 اونسی قهوه، کافئین دارد.

روش های مختلف دم آوری

کافئین و دانه ها : قهوه روبوستا در برابر قهوه عربیکا

تفاوت واقعی در اینجا است. وقتی می خواهید; تصمیم بگیرید کدام دانه ;را استفاده کنید، یک انتخاب بزرگ پیش روی شما است، عربیکا یا روبوستا.

دانه های روبوستا

یک دانه معمول قهوه روبوستا در مقایسه ;با عربیکا تقریبا دارای دو برابر کافئین است ;(و در برخی این میزان چهار برابر است). هزینه پرورش قهوه روبوستا ارزان تر است و کافئین بیشتر به معنای مقاومت بیشتر در برابر آفت ها است. به همین خاطر معمولا این دانه ها را در ترکیبات ارزان تر یا قهوه فوری می بینید.

بنابراین انتظار طعم فوق العاده ای را نداشته باشید. قهوه روبوستا تلخ مزه است ;و مزه متمایزی ندارد (بخشی از آن بدلیل کافئین اضافی است; که تلخی بیشتر را باعث می شود).

برخی ترکیبات اسپِرِسو; دارای میزان کمی از روبوستا است اما در غیر اینصورت; اگر بدنبال خرید قهوه با کیفیت هستید امکان برخورد با آن کم است.

مگر اینکه به صورت فعالانه ;به دنبال قهوه با کافئین بالا هستید. بنابراین نوشیدنی های پمپ بنزینی; که به شما وعده سرحال شدن در صبح را می دهد معمولا از روبوستا درست شده است. به این خاطر است که ارزان و موثر هستند.

دانه های قهوه عربیکا

به خاطر مزه بی کیفیت قهوه روبوستا; بیشتر کافی شاپ ها و برشته کننده ها; از دانه های عربیکا استفاده می کنند. عربیکا طعم های پیچیده تری را تولید می کند و می تواند نتایج بهتری; را برای برشته های سبک، متوسط و تیره ارائه کند.

چرا آب معدنی همراه اسپرسو سرو می شود؟

بیشتر این پیچیدگی ;از کافئین کمتر حاصل می شود. قهوه عربیکا با داشتن میزان  caffeine  به اندازه نصف دانه های روبوستا، تلخ نیست.

اگر تنها به دنبال ویژگی تحریک کننده قهوه هستید، پس به دنبال قهوه روبوستا بروید. تاثیر آن بیشتر است اما ;احتمالا شاهد تفاوت در کیفیت خواهید بود. از آنجایی که بیشتر برشته کننده ها; از دانه های قهوه عربیکا استفاده می کنند، برای یافتن بسته های با کیفیت تر باید بیشتر جستجو کنید.

در زمان انتخاب دقت کنید، گرچه در هردو بخش شاهد موارد غیر عادی خواهید بود.

مثال

برای مثال Death wish coffee ;ترکیب عربیکا با کمی روبوستا است. اما با هدف کافئین درست شده است ;(با بیشترین گیرایی به ازای هر اونس به مانند اسپِرِسو معمول شما). کمپانی آن را به عنوان “قوی ترین قهوه جهان” تبلیغ کرده است.

تصویری از تبلیغات DEATHWISHCOFFEE

قهوه های بدون کافئین چطور؟

شاید فکر کنید ;این مورد خیلی سر راست است. قهوه بدون کافئین، کافئین ندارد. درسته؟ خوب تقریبا. قهوه بدون کافئین; قبل از برشته کردن; برای حذف بیشتر  caffeine آن با آب، دی کسید کربن; یا محلول های دیگر  عمل آورده می شود. اما کافئین آن کاملا از بین نمی رود.

تقریبا 97 درصد کافئین; قهوه بدون CAFFEINE حذف شده است. در هر فنجان هشت اونسی، بر اساس دانه و روند حذف کافئین ;در حدود پنج تا ده میلیگرم از این ماده وجود دارد.

این میزان چندان زیاد نیست; اما اگر باید کافئین را به طور کامل; از رژیم غذایی خود حذف کنید، استفاده از قهوه بدونcaffeine فکر خوبی نیست ;و باید به طور کامل از قهوه دست بکشید (ببخشید!).

بیرون بر    

تصورات غلط زیادی درباره ; میزان caffeine در هر کدام از انواع قهوه وجود دارد. بیشتر این افسانه ها; به نظر امکان پذیر می آیند، بنابراین گیج شدن چندان سخت نیست.

فقط به خاطر داشته باشید; برشته کردن نقش اندکی دارد; در حالی که شیوه دم کردن; می تواند تفاوت را رغم بزند; و انتخاب بین قهوه روبوستا و عربیکا  فاکتوری عمده است.

قهوه بیرون بر

20 دیدگاه در “کدام یک از انواع قهوه بیشترین و کمترین کافئین را دارند؟

  1. رزگار گفت:

    تو ترجمه کردن یه کم ذوق به خرج بدید. نگارش این مقاله ایرادات زیادی داره.

    1. پشتیبانی فروشگاه گفت:

      سلام و وقت بخیر دوست عزیز. ممنون از نظر شما . حتما این مقاله دوباره بررسی خواهد شد.

  2. وحید گفت:

    سلام برای مغازه قهوه فروشی قهوه به قیمت عمده از کجا بگیرمم و قیمتا به چه صورت است

    1. پشتیبان ملوکافی گفت:

      سلام میتونین با وآتس آپ ما در تماس باشین 09190224063

  3. M.ABC گفت:

    من نفهمیدم. آخر کافئین روبوستا بیشتره یا عربیکا

    1. پشتیبان ملوکافی گفت:

      سلام دانه های روبوستا حاوی کافئین بیشتری هستن .

  4. علیرضا جهانگیری گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من قهوه ترک مدیوم که صبح میخورم ، ظهر به شدت خوابم میگیره و باید بخوابم .
    اما وقتی آمریکانو دابل میخورم تا شب نگهم میداره .
    طبق مطالبی که قبلا گذری خونده بودم ، هرچی کافئین بیشتر باشه ، بعد از پنج شیش ساعت تاثیر ، بیشتر احساس خواب آلودگی به آدم دست میده . با این وجود یعنی کافئینی که در قهوه ترکِآی مدیوم موجود هست بیشتر از آمریکانو دابل هست .
    آیا این درسته ؟
    ترک مدیوم بیشتر از آمریکانو دابل کافئین داره یا برعکس ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید . واقعا دوست ندارم صبح که قهوه میخورم ، ظهر کرخت بشم و مجبور بشم بخوابم …

  5. ایدا گفت:

    سلام خسته نباشید من برا کنکور درس میخونم و به کافئین متوسط نیاز دارم اما تا الان قهوه نخوردم تلخیشو تحمل ندارم میشه بکید کدوم نوع‌ قهوه رو بخورم که کافین متوسطی داشتع باشه و همچینین بگید از چی‌کنارش میتونم استفاذه کنم ک تلخیشو کمتر کنه؟!

    1. مهراد گفت:

      قهوه عربیکا کمتر از روبوستا کافیین داره..قهوه رو دم کنید با شیر و کمی شکر..تلخ نیست دیگه

    2. امین گفت:

      کنکور چی کردی ؟؟:))

  6. کاربر گفت:

    سلام من عاشق قهوه هستم اما متاسفانه وقتی اسپرسو میخورم ضربان قلبم بالا میره. وقتی از قهوه های فوری استفاده میکنم اصلا چنین حسی ندارم ولی مزه ش به پای دانه اصلی قهوه نمیرسه. میشه بگید دقیقا چه نوع قهوه ای برای اسپرسوساز بخرم که ضربان قلبمو بالا نبره. متشکرم

    1. امیرحسین گفت:

      بدنت به کافئین بالا عادت نداره یه اسپرسو دبل بگیر با شیر ترکیب کن بذار یخچال هر چهار ساعت یک قلوپ بخور تا عادت کنی اگه بازم فشارت رفت بالا دیگه نخورش

      1. مرضیه گفت:

        سلام.
        من میگرن شدید دارم و حتی بوی قهوه به سرم ضربان میده.
        میخواستم ببینم برای انرژی گرفتن از کدوم نوعش میتونم استفاده کنم که سردردم تشدید نشه

        1. مدیر سایت گفت:

          با سلام، در صورتی که کافئین سبب گردد که، میگرن شما تشدید شود،
          تمامی مدل قهوه ها برای شما مناسب نیست، مگر اینکه از قهوه های فاقد کافئین استفاده نمایید.
          اما مصرف قهوه برون کافئین انرژی به شما نمیدهد.

  7. ناهید گفت:

    سلام من میخام تازه شروع کنم به خوردن قهوه چون دکتر قلب میگه تو بلند مدت تاثیر خوبی رو قلب میذاره گفته از ضعیف شروع کن و کم کم حالا چی بخورم وکی چون نمخام بد خواب بشم؟

    1. مدیر سایت گفت:

      با عرض سلام برای شروع میتوانید از قهوه های عربیکا یا قهوه های ترکیبی که در سایت موجود هست آغاز کنید، پیشنهاد میکنیم ترکیبات قهوه که غالبا از دانه قهوه های عربیکا تشکیل شده است، استفاده کنید.
      و برای جلوگیری از بدخواب شدن، حتما نوشیدنی خود را قبل از ساعت 17 نوش جان نمایید.

  8. علی گفت:

    سلام. چن وقته قهوه میخورم احساس سنگینی معده میکنم. ولی وقتی مکمل کافئین اینطور نیستم علتش چیه؟؟

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام شاید به ترکیبات دیگری از قهوه حساسیت داشته باشید.

  9. سلمان شریعتی شیری گفت:

    سلام من قهوه که میخورم استرس دارم و ضربان قلبم میره بالا جه قهوه‌ای بخورم که استرس ضربان قلب نداشته باشم

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام بهتر است از پزشک خود این سوال رو بپرسید اما در حالت کلی قهوه های بدون کافئین هم موجود میباشد.

    2. Bardia گفت:

      یه چند بار بخوری عادت میکنی خودمم ۵ دفعه اول همینجوری بود کم هم بحور۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
وبلاگ
خانه