مقاله قهوه

مقاله قهوه » کرمای قهوه: چگونه تشکیل می شود، به ما چه می گوید و چگونه از آن یاد بگیریم؟

کرمای قهوه: چگونه تشکیل می شود، به ما چه می گوید و چگونه از آن یاد بگیریم؟

کِرما قهوه : چگونه تشکیل می شود ، به ما چه می گوید و چگونه از آن یاد بگیریم؟

فهرست عناوین: در این مقاله میخواهیم به بررسی اینکه، کرمای قهوه به ما چه می گوید؟ مشتریان  چگونه کرما یا کف را درک می کنند؟ همزدن کرمای قهوه در برابر جدا کردن کرما بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

کرمای قهوه

اسپرسو یک نوشیدنی پیچیده است که توسط یک لایه ی از کرما مشخص می شود. برای برخی، کرما به عنوان یک بخش بنیادی اسپرسو دیده می شود. برای برخی دیگر ، این به عنوان یک محصول جانبی غیر ضروری فرایند عصاره گیری است.

کرمای قهوه در طی عصاره گیری اسپرسو تشکیل می شود. جیمز هافمان در کتاب خودش با عنوان اطلس جهانی قهوه، توضیح می دهد که زمانی که آب تحت فشار است، کربن دی اکسید بیشتری را حل می کند، که یک گازی است که در هریک از دانه ی قهوه موجود می باشد و در طی فرایند برشته کردن دانه ها ایجاد می شود.

او گفت که: وقتی که مایع دم کرده هنگام ریختن درون فنجان به فشار اتسمفری عادی بر می گردد، مایع دیگر نمی تواند همه ی آن گازها را نگه دارد و در نتیجه این گازها به شکل هزاران حباب ریز از محلول خارج می شوند. این حباب ها در مایع قهوه گرفتار می شوند و به شکل یک کَف پایدار ظاهر می شوند.

هنر درست کردن اسپرسو ( چگونه یک اسپرسو حرفه ای تهیه کنیم؟

درک روند درست کردن اسپرسو اولین قدم در مسیر هنر واقعی قهوه است. در جهت رسیدن به نقطه ای که بتوانید اسپرسو فوق العاده ای را برای لاته و کاپوچینو خود یا سایر نوشیدنی ها بر پایه اسپرسو، درست کنید، ابتدا باید چگونگی درست کردن اسپرسو را درک کنید.

بریتا فالمر، نویسنده ی کتاب صنعت و علم قهوه، تاکید می کند که کرمای قهوه نمی تواند بدون فشار تشکیل شود، چرا که فشار قسمتی از کربن دی اکسید حاضر در پودر قهوه را به فاز آب می فرستد که از آن به آرامی آزاد می شود و مقداری جامدات با خود می گیرد تا یک چگالی یا توده و کرمای ثابت را روی نوشیدنی شکل دهد.

فشار قطعا برای تشکیل کِرما با روش های استاندارد دم کردن ضروری است. بدلیل یک روش دم کردن با فشار بالا مثل  دستگاه عصاره گیری اسپرسو برای تشکیل کرما ضروری است ، روش های دم کردن متقابل مانند روش چکه یا دم کردن بَچ قادر به تولید کرما (کف قهوه یا فوم ) نیست.

کرمای قهوه به ما چه می گوید؟

کرما می تواند به قهوه چی (باریستا) چیزهای زیادی را در مورد اسپرسو آنها بگوید و می تواند این تاثیر بگذارد که مشتری وقتی آنرا می نوشند چه حسی دارند.

تیم استورک مدیر آموزش قهوه در آموزشگاه کافی چِری در بریتانیا و هیئت داوران مسابقات قهرمانی بهترین قهوه چی جهان است. برای او ، کِرما هم به تازگی قهوه مربوط است اما تنها عاملی نیست که قهوه بر اساس آن قضاوت می شود.

او اشاره می کند که ما می خواهیم مطمئن شویم که کف قهوه یا کِرما وجود دارد چرا که این به ما می گوید که قهوه تازه است و بخوبی عصاره گیری شده است و این به ما می گوید که قهوه چی کنترل قهوه را در دست دارد. اما تجربه به ما می گوید که شما نمی توانید واقعا فقط با مشاهده کرمای قهوه بفهمید که قهوه چه طعمی می دهد. به هرحال باید آنرا بچشید.

کِرما قهوه : چگونه تشکیل می شود ، به ما چه می گوید و چگونه از آن یاد بگیریم؟

آیا خامه ی (کرما) خوب نشان دهنده کیفیت قهوه است؟

چرا آب معدنی همراه اسپرسو سرو می شود؟ درباره اسپرسو چه میدانید؟

اسپرسو یک تجربه طعمی شدید و پیچیده است. برای درک کامل موارد نامحسوس این ماجرا، مصرف کنندگان قهوه معمولا تصمیم می گیرند تا پیش از نوشیدن اولین جرعه یک شات اسپرسو جوانه های چشایی خود را با نوشیدن یک لیوان کامل آب یا مقداری از آن تمیز کنند.

تور ویژه کافی شاپ های تخصصی والنسیا، اسپانیا

منظور این است که در حالی که کف می تواند نشان دهنده ی تازگی باشد ، اما چشیدن در نهایت نیاز است تا طعم های کلی اسپرسو را تعیین کند.

استیون مولونی فردی سوئدی است که دوباره در مسابقات بهترین باریستای جهان برنده شده است و موافق است که کف قهوه نشان دهنده ی تازگی آن است. در یک مقاله که رابطه ی میان کِرما و اسپرسو را بررسی می کند ، او آشکار کرد که کَف قهوه هیچ ارتباط مستقیمی به اینکه اسپرسو چقدر طعم خوبی دارد ، ندارد. او افزود که ، شما می توانید یک قهوه ی بد را تا حد تیره شدن تفت دهید و یک کف حجیم زیبا بوجود آورید اما هنوز اسپرسو طعم بدی خواهد داشت. کرمای قهوه می تواند از لحاظ ظاهری، زیبا باشد اما مهم است که بر این مسئله تمرکز کنیم که آیا این تعادل میان کف و مزه در اسپرسو رعایت خواهد شد.

مشتریان  چگونه کرمای قهوه یا کف را درک می کنند؟

در حالی که کرما قهوه می تواند به قهوه چی در مورد تازه بودن اسپرسویی که دم می کند بگوید، تحقیقات آشکار می کند که مشتری ها به حضور کرما قهوه توجه می کنند و کرما قهوه را معیاری برای کیفیت قهوه اسپرسو میدانند.

در سال 2015، مرکز تحقیقات نسپرسو و نستله با یکدیگر همکاری کردند تا بررسی کنند که چگونه کرمای اسپرسو بر یک تجربه ی مورد انتظار و تجربه ی اسپرسوی واقعی مشتری تاثیر می گذارد. هفت قهوه اسپرسو با کیفیت ها و رنگ های مختلف، توسط شرکت کنندگان ارزیابی شد.

پاسخ ها دریافت شده نشان می دهد که حضور کرمای اسپرسو این انتظار را در مشتری ایجاد می کند که کیفیت این قهوه بهتر است.

بدلیل اینکه کرمای قهوه می تواند انتظارات خاصی را در افراد قبل از اینکه حتی اسپرسوی خود را بچشند، ایجاد کند، حضور آن احتمالا بر این تاثیر می گذارد که چگونه قهوه را به شکل روزمره سفارش دهند و از آن لذت ببرند.

سریان بوری یک مسئول کیفیت در ترابوکا است: انتظارات مشتری ها از کرمای اسپرسو برای جامعه ی متخصصین قهوه سخت است که با آن مواجه شوند. او توضیح می دهد، وقتی که مشتری می گوید من یک فنجان قهوه ی قوی می خواهم، آنها در واقع منظورشان، از قوی با آن چیزی که متخصص قهوه درک می کند متفاوت است. معمولا منظور آنها این است که قهوه دارای طعمی تلخ باشد.

کرما قهوه نشان دهنده چه چیزهاییست؟

کرما قهوه نشان دهنده چه چیزهاییست؟

دمای آب برای اسپرسو: تمام چیزی که باید بدانید درباره اسپرسو چه میدانید؟

یکی از پرسش های معمولی که مطرح می شود این است که دمای مناسب آب برای عصاره گیری بهتر از قهوه اسپرسو به چه صورت است؟ هرگز به این فکر کرده اید که چه چیزی اسپرسو را به یک نوشیدنی دوست داشتنی تبدیل کرده است؟ طعم تلخ و شیرین، بافت، رایحه و میزان مناسب کافئین آن.

چگونه باید یک برنامه موثر آموزش باریستا را طراحی کنیم

این مهم است که ترجیحات مشتری های خود را بدانید تا بفهمید که چه چیزی به کرما قهوه مربوط است. سریان فکر می کند که این فقط قسمتی از دانستن این است که مشتری شما کیست وچه زمانی شما می توانید چیزی را پیشنهاد دهید که آنها به آن عادت ندارند یا به آن نشان دهید که یک اسپرسو که ظاهرش متفاوت است می تواند از آن چیزی که آنها انتظار دارند خوش طعم تر باشد. انجام این کار به شرکت و مشتری بستگی دارد.

همزدن کرما در برابر جدا کردن کرما

کرمای اسپرسو معمولا طعم تلخی دارد می تواند از خود اسپرسو تلخ تر هم باشد. استاتیس کورماتس یک فرد یونانی است که در مسابقات قهرمانی دم کنندگان قهوه سه بار برنده شده است و دو بار هم به مرحله ی پایانی مسابقات جهانی دم کنندگان قهوه رسیده است.

او اشاره می کند که: اگر شما کرما را از قهوه جدا کنید و قهوه را بنوشید، این شیرین تر خواهد بود. به دلیل طعم قوی کرما، نظر های مختلفی در رابطه با آن وجود دارد. برخی گرفتن کرما از اسپرسو را پیشنهاد می کنند در حالی که بقیه هم زدن آن را پیشنهاد می کنند.

نظر سریان این است که کرما قهوه باید درون اسپرسو هم زده شود. اگر شما فقط کرما را بنوشید ، کرمای قهوه کاملا تلخ است. پس این همیشه وقتی که شما اسپرسو را می نوشید مهم است که کرما را به درون آن هم بزنید چرا که این همیشه بصورت لایه بندی شده از دستگاه خارج می شود و شما می خواهید که این لایه ها را با هم ترکیب کنید شما می خواهید مطمئن شوید که فقط کرما را مزه نمی کنید.

تیم هم همین نظر را دارد. من حتما نوشیدنی اسپرسو خود را هم می زنم چرا که می خواهم کرما قهوه یا محلول اسپرسو را در هم حل کنم. شما تجمع بالایی از این مواد حل شدنی را دریک فضای کوچک دارید. این بسیار برای آنها ساده است که جدا شوند پس همزدن آنها همه ی طعم ها را ترکیب می کند و این شامل طعم های کرما است. من فکر می کنم که تلخی بصورت کلی قسمتی از طعم کلی اسپرسو و قهوه است. ما آن تلخی را می خواهیم اما آنرا تنها نمی خواهیم.

هر کسی چنین احساسی را ندارد. اور میستر که قبلا قهوه چی بود و نویسنده ی کتاب قهوه ی نیویورک یک تاریخ کافئینی است، در یک مقاله در مورد این موضوع می گوید که از لحاظ نظری، گرفتن کف از یک اسپرسو می تواند برخی از تلخی های خاکستر مانند و کف پوشاننده ی دهان آن را بگیرد در حالی که بافت آن روی زبان کسی که می نوشد را پاک می کند. با این حال ، او اشاره می کند که نتیجه نهایی قهوه منهای کرما اغلب یک طعم شیرین قابل توجه و یک مزه ی سبک تری دارند. اما اگر شما چیزی خواستید که راحت نوشیده شود ، شما باید یک قهوه ی معمولی بنوشید.

همزدن کرما یا جداکردن کرما کدام یک صحیح است؟

همزدن کرما یا جداکردن کرما کدام یک صحیح است؟

این تلخی می تواند به تعادل سایر طعم های حاضر در اسپرسو کمک کند. برای تیم ، فنجان مقدس به دنبال آن تعادل اسیدی بودن ، شیرین بودن و تلخ بودن گشتن است که با همدیگر در یک قهوه کار می کنند. اگر شما هر کدام این عناصر را بیش از حد داشته باشید ، اسپرسو تعادل خود را از دست می دهد. او افزود که یک اسپرسو می تواند تلخ باشد تا زمانی که تلخی با اسیدی بودن و شیرین بودن تعادل داشته باشد ما به این تلخی علاقه داریم چرا که یک تضاد میان شیرینی و تلخی وجود دارد. ما نمی خواهیم که تلخی فقط غالب باشد.

مقایسه موکاپات و کمکس

کنترل کردن ایجاد کِرما

ترجیحات با توجه به کرما فردی هستند به همین دلیل این مهم است که درک کنیم چگونه متغیرهای مختلف بر این تاثیر می گذارد که چقدر کرما کم یا زیاد تشکیل شود. به منظور ایجاد نوع کرمای که مشتری های شما به آن پاسخ می دهند. متغیرها شامل زمان ، دما و تنوع قهوه است که می تواند کرما را ضخیم تر یا نازک تر ، روشن تر یا تیره تر و خامه ای تر یا حبابی تر بکند.

قهوه هایی با فرآوری عسلی یا طبیعی معمولا کرمای بشتری تولید می کنند ( همانطوری که این قهوه ها لیپید، چربی ، جامدات ، پروتئین ، شکر و مواد معدنی بیشتری دارد. ) در حالی که قهوه هایی با فرآوری شستشه شده کرمای کمتری تولید می کند. زمانی که به تنوع ها می رسد، قهوه های روبوستا معمولا کرمای بیشتری تولید می کنند اما این کرما در مقایسه با کرمای قهوه ی عربیکا ؛ کمتر فشرده و خوشبو است .

زمانی که اسپرسو را عصاره گیری می کنیم ، دما و فشار حاضر می تواند بر نوع کرمایی که شما تولید می کنید اثر بگذارد. دمای بالا عصاره گیری وفشار را افزایش می دهد در حالی که دماهای پایین هر دو را کاهش می دهد. این به معنی این است که اگر کرمای شما سبک و نازک باشد و سریعا ناپدید شود ، اسپرسوی شما ممکن است کمتر عصاره گیری شود. این معمولا با استفاده از قهوه ای ایجاد می شود که خیلی درشت یا خیلی ریز آسیاب شده و عصاره گیری شده است. دلایل کمتر رایج برای کرمای نازک می تواند شامل این باشد که اگر فشار دستگاه خیلی پایین باشد ، قهوه خیلی سرد باشد یا آب بسیار سرد باشد.

قهوه های روبوستا معمولا کرمای بیشتری تولید می کنند

قهوه های روبوستا معمولا کرمای بیشتری تولید می کنند

کرمای کفی ، نابرابر و تیره می تواند توسط اسپرسوی بیش از حد عصاره گیری شده سبب شود. این می تواند توسط آسیاب کردن بیش از حد قهوه یا استفاده از مقدار زیادی از آن باشد. این می تواند همچنین نشان دهد که قهوه بسیار سخت فشرده شده یا آب استفاده شده بسیار داغ بوده است.

اگر شما یک عاشق اسپرسو هستید ،شما یک عقیده در مورد اهمیت کرما دارید. چه شما کرمای تیره یا روشن یا ضخیم یا نازک دوست داشته باشید ، در نقشی که این؛ در عصاره ی اسپرسو بازی می کند شکی نیست.

فهم اینکه چگونه کرما شکل می یابد و چه شکلی است می تواند به شما کمک کند که اسپرسو را به بهترین شکل با توانایی خود عصاره گیری کنید و اسپرسوی عالی برای هر مشتری که برایش سرو می کنید ، خلق کنید.

the extraction process

James Hoffmann’s book, ‘The World Atlas of Coffee

roasting

 Britta Folmer

The Craft & Science of Coffee’

pour over or batch brewing

baristas

Tim Sturk

Steven Moloney

Cerianne Burry

Stathis Koremtas

Ever Meister

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
وبلاگ
خانه