مقاله قهوه

مقاله قهوه » گران قیمت ترین قهوه های دنیا کدامند ؟

گران قیمت ترین قهوه های دنیا کدامند ؟

قهوه عاج سیاه

قهوه یک نوشیدنی بسیار رایج و پرطرفدار در جهان است که طرفداران بسیار زیادی دارد. در این مقاله لیست گران ترین قهوه های دنیا را در اختیار شما قرار می‌دهیم که با آن‌ها آشنا شوید. قهوه کوپی لوواک یکی از گران قیمت ترین قهوه ها می‌باشد که به عنوان قهوه civet از آن یاد می‌کنند که از کشور اندونزی سرچشمه گرفته است.

قهوه یک نوشیدنی بسیار رایج و پرطرفدار در جهان است که طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر می‌خواهید با دانستنی‌هایی درباره قهوه آشنا شوید و گران قیمت ترین قهوه ها را بشناسید، و اقدام به خرید قهوه مورد علاقه خود نمایید با ما همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

حال شما را با دانستنی‌هایی درمورد قهوه آشنا می‌کنیم که این دانستنی‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • ترکیب اصلی قهوه، کافئین است.
  • ترکیبات زیادی مانند چربی‌ها، ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها و مواد معدنی هم در قهوه وجود دارند.
  • قهوه به صورت دانه‌ای می‌باشد که این دانه‌ها شامل پلی ساکارید‌های قابل هضم و غیر قابل هضم می‌باشند.
  • قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است.
  • معمولا گران قیمت ترین قهوه ها، طرفداران بیشتری دارند.
  • قهوه یک نوشیدنی گرم و تلخ می‌باشد که برخی از افراد طعم تلخ آن را دوست ندارند و ترجیح می‌دهند که آن را شیرین کنند.
  • قهوه حاوی مقداری منیزیم می‌‌باشد.
  • این نوشیدنی، بوی خوش و طعم خاصی دارد.
  • این نوشیدنی دلچسب خاصیت ضد باکتریایی دارد.
  • قهوه به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند و از خراب شدن آن جلوگیری می‌کند.
  • قهوه می‌تواند به صورت موقت، سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و به کاهش وزن شما کمک کند.
  • نوشیدن قهوه به سلامت ریه‌ها کمک می‌کند و اگر به آسم مبتلا هستید، می‌تواند آن را تسکین دهد.
  • قهوه به سلامت قلب افراد کمک می‌کند و می‌تواند کلسترول بد را کاهش دهد.
  • بهتر است بدانید که قهوه فشار خون را بالا می‌برد و نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.
  • مصرف زیاد قهوه ممکن است باعث پوکی استخوان شود.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که گران قیمت ترین قهوه ها هم ممکن است تاثیرات منفی در بدن شما داشته باشند، پس بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید.

معرفی گران قیمت ترین قهوه ها

مصرف این نوشیدنی پرطرفدار در بین جوانان بسیار رایج است و جوانان بیشتر از بقیه‌ی افراد به این نوشیدنی علاقه‌مند هستند.

قهوه‌ها در انواع مختلفی وجود دارند و هنگام خرید قهوه با گزینه‌های زیادی روبرو خواهید شد. حال لیست گران ترین قهوه های دنیا را در اختیار شما قرار می‌دهیم که با گران قیمت ترین قهوه ها آشنا شوید:

قهوه Kopi Luwak

قهوه کوپی لوواک یکی از گران قیمت ترین قهوه ها می‌باشد که به عنوان قهوه civet از آن یاد می‌کنند که از کشور اندونزی سرچشمه گرفته است.

موضوع شگفت انگیزی که در مورد این قهوه وجود دارد، این است که بسیاری از مردم حاضر هستند یک فنجان قهوه خریداری کنند که از نخل سیوت تهیه شده است. گربه‌های زباد کلافهای قهوه را می‌خورند  و اجازه می‌دهند که دانه‌ها در طی هضم، در بدنشان تخمیر شوند. دانه‌های قهوه در روده آن‌ها هضم نمی‌شود و آن را دفع می‌کنند.  این موضوع باعث شده است که این قهوه یک قهوه منحصر به فرد و خاص باشد که طعم بی نظیری دارد.

بعد از دفع شدن آن، مدفوع مورد نظر برشته می‌شود و دانه‌های قهوه civet تولید می‌شوند. سپس آن را دم می‌کنند و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. این نوع قهوه یکی از محبوب‌ترین و گران قیمت ترین قهوه ها در جهان می‌باشد که قیمت هر فنجان آن 35 تا 100 دلار می‌باشد. این قهوه طعم بی نظیری دارد که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

قهوه عاج سیاه

قهوه عاج سیاه

قهوه عاج سیاه

ممکن است تصور کنید که قهوه کوپی لوواک تنها قهوه‌ای می‌باشد که از دفع حیوانات تهیه می‌شود. اما این‌چنین نیست و قهوه‌های دیگری هم وجود دارند که به این صورت تهیه می‌شوند. به طور مثال قهوه Black lvory Coffee که در شمال تایلند وجود دارد و یکی از گران قیمت ترین قهوه ها در جهان می‌باشد. این قهوه با استفاده از دانه‌های قهوه‌ای که به فیل‌ها می‌دهند، تولید می‌شود. به این صورت که بعد از خوردن این دانه‌ها توسط فیل‌ها، بعد از مدتی آن را دفع می‌کنند.

چای کرک چیست و خواص چای کرک ؟

سپس این مواد را جمع آوری می‌کنند و آن را دم می‌کنند. توجه داشته باشید که طی فرآیند هضم که در بدن فیل انجام می‌شود، پروتئین‌های موجود در قهوه تجزیه می‌شوند و تلخی قهوه مقداری کاهش پیدا می‌کند. با این وجود این قهوه عطر بسیار دلپذیر و طعم منحصر به فردی دارد و طرفداران زیادی هم دارد. به همین دلیل این قهوه یکی از گران قیمت ترین قهوه ها در جهان می‌باشد.

بدست آوردن دانه‌های قهوه دفع شده کار سختی می‌باشد و برای این منظور باید تعداد زیادی از دانه‌ها، توسط فیل مصرف شوند و همین موضوع باعث شده است که این قهوه، گران ترین قهوه در دنیا باشد. قیمت هر فنجان از این قهوه، 50 دلار یا هر پوند بیش از 500 دلار است. بله این قهوه واقعا گران است اما ارزش چشیدن مزه آن را دارد و می‌توان گفت بهترین قهوه در دنیا می‌باشد.

قهوه استارباکس

انواع قهوه استارباکس

قهوه استارباکس

قهوه استارباکس یکی دیگر از گران قیمت ترین قهوه ها می‌باشد که تعداد آن محدود است. تنوع طعم‌های این قهوه بسیار زیاد است، به همین دلیل طرفداران زیادی دارد و محبوبیت بالایی در بین مردم دارد.

نوشیدن این قهوه‌ی محبوب، قدرت شما را افزایش می‌دهد. قیمت هر فنجان قهوه استارباکس 48 دلار است.

قهوه Finca El lnjerto

این قهوه علاوه بر اینکه یکی از گران قیمت ترین قهوه ها در جهان می‌باشد، لیاقت این را دارد که یکی از 5 قهوه معروف در جهان باشد. شرکت سازنده‌ی این قهوه توسط یک پدر و پسر رهبری می‌شود و این پدر و پسر اقدامات زیادی برای تولید این قهوه در جهت حفاظت از محیط زیست انجام داده‌اند. این قهوه در گواتمالا در آمریکای لاتین تولید می‌شود.

این قهوه در اثر شکستن لوبیاهای کوچک غنی و کمیاب در یک کانال تولید می‌شود. این شکستن برای بهبود کیفیت آن می‌باشد. این قهوه جایزه‌های فراوانی دریافت کرده است و طعم میوه‌ای و شیرینی دارد.

این قهوه ارزش خوردن و امتحان کردن را دارد و قیمت هر پوند آن بین 400 تا 500 دلار است.

قهوه Finca El lnjerto

قهوه Finca El lnjerto

قهوه Hacienda La Esmeralda

این قهوه هم یکی دیگر از گران قیمت ترین قهوه ها می‌باشد که آن را در مزرعه Hacienda La Esmeralda در کوه بارو پرورش می‌دهند. این شرکت قهوه متعلق به خانواده پترسون می‌باشد که در جمهوری پاناما قرار دارد.

دانه‌های این قهوه در مزرعه‌ای که در غرب پاناما قرار دارد، رشد می‌کنند. این قهوه عطر شیرین و طعم بسیار لذیذی دارد و طرفداران بسیار زیادی دارد که مجذوب آن هستند.

چشیدن و بوییدن قهوه و بهبود کام شما

قهوه Hacienda La Esmeralda

قهوه Hacienda La Esmeralda

این قهوه‌ی معروف موفق به کسب جوایز زیادی در مسابقات قهوه در سراسر جهان شده است و هر پوند آن 350 دلار قیمت دارد.

قهوه کونا

قهوه کونا یکی دیگر از گران قیمت ترین قهوه ها می‌باشد که طرفداران خاص خود را دارد. این گیاه خاص در منطقه‌ی کونا در هاوایی پرورش داده می‌شود. زیرا این منطقه آب و هوای بسیار خوبی دارد.

تعداد بسیار کمی مزرعه Kona در این منطقه وجود دارد و برای رشد آن به شرایط منحصر به فردی مانند: وجود خاک آتشفشانی سرشار از ماده معدنی و مواد مغذی نیاز دارید.

به همین دلیل این نوع قهوه بسیار کمیاب و گران قیمت است. توجه داشته باشید که قیمت این قهوه با توجه به درصد Kona موجود در آن متفاوت است. به عنوان مثال قیمت قهوه 100 درصد Kona، 30 دلار برای هر پوند می‌باشد.

قهوه کونا

قهوه کونا

قهوه اوسپینا

قهوه اوسپینا یکی دیگر از گران قیمت ترین قهوه ها می‌باشد که از بو دادن لوبیا های کمیاب اقاقیا تولید می‌شود.

این گیاه‌ها در آند کلمبیا و در کوه‌های آتشفشانی غنی آن رشد می‌کنند.

دانه‌های قهوه بعد از رسیدن، به صورت دستی چیده می‌شوند و بعد از آن تخمیر می‌شوند و آن‌ها را در آفتاب خشک می‌کنند تا زمان پخت آن فرا رسد.

مزرعه قهوه اوسپینا در سال 1835 ایجاد شده است و به خوبی رشد کرده است. قیمت هر پوند از این قهوه 120 دلار می‌باشد.

قهوه اوسپینا

قهوه اوسپینا

قهوه Fazenda Santa Ines

این قهوه‌ی بسیار شیرین که رنگ روشنی دارد یکی دیگر از گران قیمت ترین قهوه ها می‌باشد و با استفاده از لیمو و میخک تولید می‌شود.

موضوع بسیار مهمی که در رابطه با این قهوه وجود دارد و آن را بسیار برجسته کرده است، استفاده از روش سنتی برای جلوگیری از صدمه به محصول می‌باشد. این محصول  طعم‌های گوناگون و بدن خامه‌ای دارد.

تولید این قهوه از سال 1979 آغاز شده است و با بهره گیری از لوبیا بوربن تولید شده است. این نوع قهوه در برزیل یافت می‌شود و هر پوند آن 50 دلار می‌باشد.

گران قیمت ترین قهوه ها

گران قیمت ترین قهوه ها

قهوه Saint Helena

نام این قهوه‌ی خاص از جزیره‌ای که این گیاه در آن کاشته شده است، گرفته شده است. این قهوه هم یکی از گران قیمت ترین قهوه ها می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. جزیره سنت هلنا در اقیانوس اطلس واقع شده است و حمل و نقل به آن جا بسیار پر هزینه است. به همین دلیل این قهوه یکی از قهوه‌های گران در جهان می‌باشد.

طعم این قهوه طعم کارامل با کمی طعم مرکبات همراه با بافت نرم است. بسیاری از افراد مبلغ هنگفتی را برای خوردن این نوشیدنی پرداخت می‌کنند و از خوردن آن لذت می‌برند. قیمت هر پوند از این قهوه، 79 دلار می‌باشد.

قهوه Saint Helena

قهوه Saint Helena

قهوه Los Planes

می‌توان گفت که این قهوه گران ترین قهوه دنیا می‌باشد که محبوبیت بسیار زیادی دارد. این قهوه متعلق به خانواده‌ای به نام Sergio Ticas Yeyes می‌باشد که آن را در در مزرعه‌ای که در الساوادور می‌باشد، پرورش می‌دهند. آن‌ها می‌توانند طعم‌ها و مزه‌های مختلفی را ایجاد کنند که واقعا بی نظیر هستند.

محبوب‌ترین طعم‌های آن نخ شکر قهوه‌ای و نارنگی با کارامل می‌باشد که طرفداران بسیار زیاد دارد. قیمت هر پوند آن 40 دلار می‌باشد.

مقایسه کمکس با ائروپرس

قهوه Mi Esperanza

این قهوه هم یکی از گران قیمت ترین قهوه ها در جهان می‌باشد که در سرادو برزیل پرورش داده می‌شود.

این نوع قهوه در طعم‌های مختلفی مانند: ادویه، میوه، آجیل و … تولید شده است و تلخ نبودن آن باعث شده است که این قهوه محبوبیت زیادی در بین مردم داشته باشد و قیمت هر پوند آن 35 دلار می‌باشد.

قهوه جامائیکای کوهستان

این قهوه هم یکی دیگر از گران قیمت ترین قهوه ها می‌باشد که محبوبیت بالایی در بین مردم دارد. با توجه به بارندگی مناسب، خاک آتشفشانی و رطوبت زیاد در کوه‌های معروف جامائیکای بلو که در ارتفاع 5000 پا می‌باشد، لوبیاها به خوبی رشد می‌کنند و کیفیت بالایی دارند.

میوه‌های این قهوه بعد از گذشت زمان طولانی می‌رسند و آماده برداشت می‌شوند که این موضوع باعث شده است که قهوه جامائیکای کوهستان یک قهوه‌ی متفاوت باشد. این کوهها محل کوچکی برای پرورش این محصول می‌باشند و این موضوع باعث شده است تعداد این دانه‌ها کم باشد و قیمت‌ زیادی داشته باشند.

این قهوه، تلخ نیست و طعم بسیار ملایم و خاصی دارد و اسیدیته آن پایین است. به همین دلیل است که این قهوه، یک قهوه منحصر به فرد و محبوب است.

این قهوه در ژاپن بسیار مشهور است و مصرف بالایی دارد. به همین دلیل است که  این کشور به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده قهوه جامائیکا بلو می‌باشد. قیمت هر پوند آن 60 دلار است.

قهوه Swiss Water Decaf Kona:

ممکن است عاشق خوردن قهوه باشید اما عصرها و شب‌ها از خوردن آن خودداری کنید. زیرا کافئین موجود در آن شما را بیدار نگه می‌دارد.

این قهوه بهترین گزینه برای شما به شمار می رود زیرا با استفاده از قهوه کوآ تولید شده است و طعم و عطر قهوه را دارد اما کافئین ندارد.

برای جذب کافئین از دانه‌های مورد نظر از زغال فعال استفاده شده است. به همین دلیل قهوه مورد نظر طعم بدون کافئین خواهد داشت.

یکی از گران قیمت ترین قهوه ها می‌باشد که گیاه آن در آتشفشان Mauna Loa در هاوایی رشد می‌کند و هر پوند آن 55 دلار است.

Nepal Himalayan Lalitpur Coffee

این نوع قهوه هم یکی از محبوب‌ترین قهوه‌ها در جهان می‌باشد و محصول آن در مزرعه ارگانیک گرینول در نپال تولید می‌شود.

دارای زغال اخته و مرکبات با میزان اسیدیته مناسب می‌باشد. معمولا بسیاری از افرادی که این قهوه را دوست دارند، معتقدند که طعم این قهوه مانند قهوه جامائیکایی می‌باشد و قیمت بسیار مناسبی دارد.

قهوه Guatemala Geisha

قهوه گواتمالا یکی از گران قیمت ترین قهوه ها در جهان می‌باشد. این مزرعه قهوه بین دو آتشفشان تاکانا و تاجومولکو قرار دارد.

کافئین این قهوه 30 درصد کمتر از حد معمولی آن می‌باشد. طعم شکلاتی و دلپذیری دارد که به دلیل وجود خاک آتشفشانی ایجاد شده است.

بعد از اینکه با گران قیمت ترین قهوه ها در جهان و طرز تهیه آ‌ن‌ها آشنا شدید، می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را تهیه کنید. فروشگاه ملوکافی یک فروشگاه معتبر و محبوب می‌باشد که در زمینه ارائه انواع قهوه و تجهیزات مورد نیاز آن فعالیت می‌کنند. بهترین و با کیفیت‌ترین قهوه‌ها را می‌توانید به صورت غیر حضوری و اینترنتی از این فروشگاه معتبر خریداری نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

توجه داشته باشید که این فروشگاه محبوب، برای محصولات خود ضمانت بازگشت دارد و مرغوب‌ترین قهوه‌ها را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
وبلاگ
خانه