مقاله قهوه

مقاله قهوه » تاریخچه قهوه فولجرز

تاریخچه قهوه فولجرز

folgers-history

یکی از برندهای ماندگار و دلپذیر در تاریخ آمریکا فولجرز کافی است که از سال 1850 قهوه فوق العاده اش را تولید می‌کند. سال ذکر شده سالی است که این شرکت در سان فرانسیسکو شروع به تجارت کرد، داستان فولجرز کافی به سال‌های 1600 زمانی که خانواده فولجرز خانه شان را در نورویچ انگلستان رها کرده و به ماساچوست آمدند بر می‌گردد.  در سال‌های 1850، قهوه روست شده چیزی لوکس بود و کسی که خارج از شهرهای بزرگ زندگی می‌کرد اسم آن را نیز نشنیده بود. مهارت‌های فولجرز در نجاری سبب شد که در کارخانه Pioneer Steam Coffee  و Spill Mill کار کند.

او برای صاحب کارش ویلیام بوئه یک آسیاب قهوه ساخت. این یک ملاقات ادامه دار دو ذهن کارآفرین بود و باعث ایجاد قهوه فولجرز شد. او به سمت تپه‌ها رفته بود، تا طلایش را پیدا کند. زمانی که او به سانفرانسیکو برگشت و با بوئه شریک شد، قهوه تبدیل به طلای جیمز شد. شرکت جدید J.A. Folger & CO نام گذاری شد. جمیز فولجرز موسس فولجرز کافی فقط 26 سال داشت. شرکت به سرعت رشد کرد، و تحت نام فولجرز به دیگران براساس درجه دانه‌ها، قهوه می‌فروخت. یکی از کارهای برجسته فولجرز کافی ایجاد استانداردی برای مزه قهوه بود که تعیین می‌کرد چه فنجان قهوه‌ای خوب است. جمیر فولجرز دوم در سال 1889،  با پخش عمده قهوه روست شده در سراسر کشور تحت نام شرکت، فولجرز کافی را ملی کرد. در سال‌های 1900، فولجرز کافی کارخانه‌های روست و بسته بندی جدیدی در تگزاس و کانزاس سیتی ایجاد کرد، که هنوز هم فعالیت می‌کنند.

موفقیت فولجرز کافی در طول سال‌ها نهایتا توجه Procter & Gamble را به خود جلب کرد، و در سال 1963 فولجرز کافی را تصاحب کرد و شروع به فروش آن بصورت ملی تحت نام تجاری قهوه فولجرز کرد. امروزه، واژه Mountain Grown معادل برند فولجرز است. فولجرز در نوامبر 2008 تحت هدایت شرکت J.M Smucker قرار گرفت. بعد از آن، فولجرز کافی به یکی از برندهای مشهور آن کمپانی شناخته شده تبدیل شد، که هنوز هم توسط خانواده Smucker  مدیریت می‌شد. قهوه‌های ساده و ملایم، مناسب معده، خوشمزه و گرومی، کاپوچینوهای فوری، پادهای قهوه و بسته‌های تک نفره. به لطف نوآوری‌های مداوم خود، نسل جدید نیز در حال کشف آن هستند. “بهترین بخش بیدار شدن فولجرز در فنجان تان است!”

تبلیغات

فولجرز با شعار . “بهترین بخش بیدار شدن فولجرز در فنجان تان است!” پیشرفت کرد که به خوبی با جینگل که مشخصه  تقریبا هر تبلیغی از 1984، با شعر سوزان اسپیگل سولویا و بیل ورنیک، و موسیقی با اجرای لسلی پیرل است مرتبط است. در طول سال‌ها این ترانه توسط بسیاری از نوازندگان و خوانندگان معروف مثل،  ریتیمی‌هاوین، رندی تراویس، آرتا فرانکلین و راکاپلا اجرا شده است.

فولجرز برای سال‌های زیاد با آگهی‌های تلویزیونی شامل “خانم اولسون” شناخته می‌شود، که یک همسایه سوئدی بود که همیشه قهوه فولجرز را به اشخاص تجاری تجاری توصیه می‌کرد، که تقریبا همیشه همسر خانه داری بود که مشکلات زیادی برای درست کردن قهوه خوشمزه داشتد. از سال 1965 تا 1986، ویرجینا کریستین بازیگر به بینندگان یاد آور می‌شد که “مونتین گراون، غنی ترین قهوه است”. فولجرز قهوه فوری خود را در 1970 و اوایل 1980 با تبیلغات تلویزیونی که بیننده را به درون رستوران ‌های گرومی ‌می‌برد تبلیغ می‌کرد، در این تبلیغ‌ها صدای برایان کلارک نجواگونه می‌گفت “ما اینجا هستیم ، ما مخفیانه قهوه فوق العاده‌ای که آنها همیشه سرو می‌کنند را با قهوه کریستال فولجرز جایگزین کرده ایم، بیایید ببینیم آیا کسی می‌تواند تفاوت آن را بگوید!”  کلارک تبلیغ را اینگونه به پایان می‌رساند، “کریستال‌های فولجرز… قهوه‌ای که چنان خوب است که می‌توان آن را در بهترین رستوران‌های آمریکا سرو کرد.”

اینفوگرافی قهوه(اسپرسو کوبایی)

یکی از تبلیغات تلویزیونی فولجرز در 1985 با تعطیلات کریسمس همراه شد. دانشجویی به نام پیتر از دانشکده به خانه بر می‌گشت، بوی قهوه تازه دم پدر و مادرش را بیدار می‌کرد و می‌فهمیدند پسرشان به خانه برگشته است. Cunningham & Walsh  تا سال 1998 هر سال پخش می‌شد، سپس نسخه ویرایش شده آن در 2004 و 2005 پخش شد. در 2009 بطور مشابه، از موضوع مشابهی استفاده شد، پسر از آفریقای غربی به خانه بر می‌گشت و با بوی قهوه بیدار می‌کرد. در میانه 1980 فولجرز به اولین اسپانسر NASCAR تبدیل شد که مرتبط با شرکت خودروسازی، تنباکو، یا آبجوسازی نبود. بعد از یک دوره آزمایشی با رانندگی جوئی راتمن، لاری مک کلور در 1985 شورلت را تصاحب کرد، و فولجرز حمایت‌های مالی را با تیم‌های برتر و رانندگان مشهور مثل تیم ریموند، بنی پارسون، کن شریدر، و  مارک مارتین گسترش داد.

قهوه فولجرز و تبلیغات

قهوه فولجرز و تبلیغات

اسپانسرینگ مسابقات ناسکار

اسپانسرینگ مسابقات ناسکار

در 2006، آژانس تبلیغاتی Saatchi & Saatchi یک تبلیغ همه گیر ساختند، که به عنوان “Happy Morning” شناخته می‌شود، در این تبلیغ گروه بزرگی از خوانندگان و رقاصان همراه با طلوع خورشید همانطور که خورشید خودش مردم را بیدار می‌کند ظاهر شدند. این تبلیغ بطورگسترده‌ای در سایت‌های اشتراک ویدیو مثل یوتیوب پخش شد.

در 2010، فولجرز مسابقه فولجرز جینگل  را برگذار کرد که در آن طرفداران می‌توانستند ویدیویی از خود در حال اجرای “بهترین بخش بیدار شدن” بفرستند. این مسابقه در 2011، 2013، و 2014 نیز برگذار شد، و این برند 30 سالگی جینگل معروف را جشن گرفت.

1850- پیشرو در قهوه

داستان ما با جیمز فولجز که در 14 سالگی به سان فرانسیسکو سفر کرد شروع می‌شود. او و دو برادرش از Nantucket بعد از این که آتش معیشت خانواده شان را نابود کرد در جست و جوی طلا به سان فرانسیسکو آمدند. در حالی که برادرانش در برای کار در معدن رفتند، او شغلی در Pioneer Steam Cofee و Spice Mills یافت و همانجا ماند.

تاریخچه بسته بندی قهوه فولجرز

تاریخچه بسته بندی قهوه فولجرز

بسته بندی های قهوه فولجرز به نام قهوه جاوا

بسته بندی های قهوه فولجرز به نام قهوه جاوا

1854- ایجاد کسب و کاری بی عیب و نقص

جیمز به شریک کامل Pioneer Steam Cofee و Spice Mills تبدیل می‌شود. اما با شروع جنگ داخلی، اقتصاد سقوط می‌کند – و باعث ورشکستگی کسب و کار می‌شود. او متعهد شد بدهی‌های شرکت را به طلبکاران بدهد، سهم هم تمامی شرکای دیگر را خرید و شرکت را به J.A Folger & Co تغییر نام داد.

تغییر نام فولجر

تغییر نام فولجر

1880- فداکاری برای طعم برتر

در حالی که بسیاری از واردکنندگان پیش از این براساس ظاهر دانه‌های قهوه را خرید و فروش می‌کردند، ایده “آزمایش-فنجان” در سان فرانسیسکو متولد شد. جمیز این تکنیک را اجرا کرد و خود شروع به آزمایش-فنجان Cup-testing دانه‌های حمل شده کرد تا استاندارد مزه‌ای برای قهوه ایجاد کند. به زودی مشخص شده که دانه‌های مونتین گراون از لحاظ عطر و طعم از کیفیت بالایی برخوردار است.

قوطی های قهوه فولجر در سال 1880

قوطی های قهوه فولجر در سال 1880

1889- اعتبار خوب همیشه اول می‌آید

جیمز فولجرز در 54 سالگی در گذشت و پسرش جمیز فولجرز دوم تجارت رو به رشد قهوه را در اختیار گرفت. یک سال پیش نامه‌ای به پسرش نوشته بود که یاد آوری می‌کرد چیزی بیشتر از کسب سود برای پیش بردن یک کسب و کار موفق نیاز است و آن این است که “پول سازی همیشه در جایگاه بعد از اعتبار خوب قرار می‌گیرد.”

تاریخچه قهوه فولجرز

تاریخچه قهوه فولجرز

1900- قهوه شایسته

کمپانی با به سرعت شروع به رشد کرد که بخاطر یک فروشنده پر انرژی به اسم فرانک P.Atha بود که فروش را به خارج از کالیفرنیا نیز گسترش داد. او خرده فروشانی در ایالت‌های شرقی استخدام کرد تا قهوه فولجرز کافی را براساس شایستگی و کیفیت آن بفروشند. او همواره به فروشندگان کمک می‌کرد، او نمونه‌های دستی قهوه را به فروشگاه می‌آورد و نشان می‌داد که آنها را خودش طراحی کرده است.

نمایی از فروشگاه های قهوه فولجرز در سال 1900

نمایی از فروشگاه های قهوه فولجرز در سال 1900

1906- زنده ماندن در فاجعه

درست یک سال بعد از اینکه کارخانه ساخته شد، فاجعه رخ داد. ساختمان ما تنها ساختمان کسب و کار قهوه‌ای بود که در زلزله بزرگ سانفرانسیسکو در 1906 تخریب نشد. درحالی که آتش در شهر گسترش می‌یافت، نیروی دریایی ایالت متحده مرکزی در ساختمان فولجرز مستقر شده و از خلیج به شهر آب پمپ نمود. در طول باز سازی شهر، به شهروندان قهوه رایگان داده می‌شد.

نجات یافتن ساختمان کمپانی فولجرز در سال 1906

نجات یافتن ساختمان کمپانی فولجرز در سال 1906

1940- اتحاد در سختی

تقاضای قهوه در جنگ‌های جهانی دوم افزایش یافت، اما به دلیل کمبود شدید فلز مجبور بودیم، در بسته بندی خود تجدید نظر کنیم. استیل در درسترس نبود، بنابراین قهوه فولجر در ظروغ شیشه‌ای با درب‌های مقوایی واکس زده شده ارائه می‌شود. مدیران و فروشندگان نیز به برای کمک در بسته بندی داوطلب شدند، همانند کارگران که برای جنگ داوطلب شده بودند.

بسته بندی های قهوه فولجرز در 1940

بسته بندی های قهوه فولجرز در 1940

کارمندان کمپانی فولجرز در حال بسته بندی قوطی های قهوه

کارمندان کمپانی فولجرز در حال بسته بندی قوطی های قهوه

1953-  جنبش قهوه فوری

با محبوب شدن قهوه فوری بعد از جنگ، تصمیم گرفتیم اولین قهوه فوری مان را ارائه کنیم. فولجرز فوری در 1953 عرضه شد، اما مدتی بعد متوقف شد، زیرا مورد توجه مشتریان قرار نگرفت.  با گذشت زمان برای ایجاد برتری نسبت به بقیه، فولجرز فوری جدید در 1958 عرضه شده و موفقیت عظیمی ‌را تجربه کرد.

اولین قهوه فوری فولجرز در سال 1953

اولین قهوه فوری فولجرز در سال 1953

1960- یافتن افق‌های جدید در خانه

در زمان جنگ مسیر کشتی رانی از آمریکای مرکز نیواورلئان تغییر کرد، و این شهر به یکی از بزرگترین بازارهای قهوه سبز در ایالات متحده تبدیل شد. در همین زمان، ما شروع به برنامه ریزی برای بزرگترین کارخانه قهوه کردیم. ساخت و ساز در 1960 درخانه مان در نیو ارولئان شروع شد، که هنوز هم در آن روست می‌کنیم.

تاسیس بزرگترین کارخانه قهوه در سال 1960

تاسیس بزرگترین کارخانه قهوه در سال 1960

1963- تبدیل شدن به برند اول قهوه در آمریکا

Procter & Gamble برند قهوه ما را تصاحب کرده و شروع به توزیع فولجرز در سطح ملی کرد. تبلیغات در تبدیل ما به برند شماره یک آمریکا نقشی اساسی داشت، از همین رو شخصیت خانم اولسون در تلویزیون و کمپین‌های چاپی معرفی شد. خانم اولسون برای بیش از 20 سال به چهره برند تبدیل شد.

استفاده از شخصیت های تلویزیونی در تبلیغات فولجرز

استفاده از شخصیت های تلویزیونی در تبلیغات فولجرز

1975- تغییر نگاه آمریکا به سمت قهوه کریستال

کریستال‌های فولجرز در 1975 با  کمپین”همانند ظاهرش مزه فوق العاده‌ای نیز دارد” معرفی شد. سپس در 1980، ما یک شیرین کاری کاملا با “سوئیچ فوق العاده فولجرز” موفق انجام دادیم. برای این کمپین، قهوه همیشگی قهوه نوشان بی خبر بطور مخفیانه با قهوه کریستال فولجرز جا به جا می‌شود. این سوئیچ در رستوران‌های مجلل و مشهور انجام شد.

بسته بندی های جدید قهوه فولجرز (کریستالی)

بسته بندی های جدید قهوه فولجرز (کریستالی)

1984- بهترین بخش بیدار شدن

در اوایل دهه کمپین تبلیغاتی جدیدی راه اندازی کردیم، به جای استفاده از یک سخن گوی جدید ما یک شعار ساختیم، “بهترین بخش بیدار شدن فولجرز در فنجان تان است”. جینگل به یکی از معروف ترین قطعه‌های تبلیغاتی فرهنگ آمریکایی تبدیل شد.

نحوه دم کردن قهوه با قهوه ساز کمکس

2000- سالگرد بزرگ

به افتخار 150 سالگی مان مسابقه ملی برای جینگل برگذار شد. ما همچنین با خیریه VH-1 Save The Music برای جمع آوری پول برای برنامه برنامه‌های موسیقی در مدارس ابتدایی همکاری کردیم.

پوسترمسابقه موسیقی فولجرز

پوسترمسابقه موسیقی فولجرز

2002- حفظ رایحه

از 2002 بسته بندی ما تغییرات عمده ای را تجربه کرده است. قوطی AromaSeal®  برای کمک به حفظ رایحه‌ای که مصرف کنندگان فولجر آن را می‌شناختند و دوستش داشتند معرفی شد.

بسته بندی های جدید و بسیار معروف قهوه فولجرز که در سال 2002 رونمایی شد

بسته بندی های جدید و بسیار معروف قهوه فولجرز که در سال 2002 رونمایی شد

2005- شروع جدید در نیو اورلئان

وقتی طوفان کاترینا به نیو اورلئان رسید، کارخانه فولجر ما و خانه بسیاری از کارکنان بشدت آسیب دید. در حالی که شهر در حال بازسازی بود، ما در زمین‌های خانه‌های موقتی برای کارگرانی که خانه‌هایشان آسیب دیده بود ایجاد کردیم. وقتی کارخانه مان دوباره باز شد، اولین صعنت مهمی ‌بود که پس طوفان در نیوارلئان بعد از طوفان به کار بر می‌گشت.

2008- خانواده جدید فولجر

فولجر کافی در 2008 به شرکت خانوادگی J.M. Smucker پیوست، که در آن به برند محبوب قهوه آمریکا بودن ادامه داده است.

پیوستن به شرکت خانوادگی J.M.smucker

پیوستن به شرکت خانوادگی J.M.smucker

محصولات قهوه فولجر

سری قوطی های قهوه آسیاب شده

سری کیسه شده نایلونی قهوه آسیاب شده

سری قهوه های کپسولی K-Cup

سری قهوه های فوری شیشه ای و ساشه ای

  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
وبلاگ
خانه