مقاله قهوه

مقاله قهوه » تاریخچه قهوه مکس ول‌ هاوس

تاریخچه قهوه مکس ول‌ هاوس

تاریخچه ماکسول هاوس

مکس ول‌ هاوس برند قهوه است که توسط بخشی به نام کرافت‌هاینز تولید می‌شود. این قهوه در سال 1892 توسط بازرگان عمده فروش (Joel Owsley Cheek (1852-1935 معرفی شد. اسم آن به افتخار هتل ماکسول‌هاول در نشویل تنسی انتخاب شد. برای سال‌های زیادی، تا اواخر 1980، بزرگترین فروشنده قهوه در ایالات متحده بود. شعار شرکت “خوب تا آخرین قطره” است، که اغلب با لوگوی شان ترکیب و در برچسپ‌های شان چاپ می‌شد.

تاریخچه برند ماکسول هاوس

منشاء اولیه

در 1884 جوئل چیک به نشویل نقل مکان و با راجر نولی اسمیت ملاقات کرد، اسمیت یک کارگزار قهوه بود که تنها با بو کردن دانه‌های سبز قهوه می‌توانست منشا آن را بگوید. در سال‌های بعد آن دو باهم کار کردند تا یک ترکیب بی نقص بیابند، و در 1892 چیک به فروشنده غذا نزد خریدار غذای هتل مکس ول‌ هاوس رفت و به او 20 پوند از مخلوط ویژه اش را به رایگان داد. بعد از چند روز، قهوه تمام شد، و هتل به برند همیشگی خود برگشته بود که شکایت مشتریان و دیگران که قهوه چیک را بیشتر دوست داشتند شنید، و هتل انحصارا ترکیب چیک را خرید. با الهام از این موفقیت چیک از کارش به عنوان کارگزار قهوه استعفا داد و با جان نیل یک توزیع کننده عمده فروشی مواد غذایی تشکیل داد، که شامل قهوه نشویل، شرکت تولید کننده، قهوه مکس ول‌ هاوس اختصاصی می‌شد، که سرانجام تحت نام یک برند مرکزی شناخته شد. بعدها، نشویل کافی  و شرکت تولید کننده به شرکت چیک-نیل کافی تغییر نام یافتند. در سال‌های بعد، برند مکس ول‌ هاوس به برند قابل احترام تبدیل شد که آن را از رقابت جدا می‌کرد.

“خوب تا آخرین قطره”

در 1915، شرکت چیک-نیل شروع به استفاده از شعار “خوب تا آخرین قطره” برای تبلیغ محصول شان، قهوه مکس ول‌ هاوس کردند. برای سال‌های متعددی، این آگهی‌ها هیچ اشاره ای به تئودور روزولت به عنوان گوینده عبارت نکرد. در 1930، این شرکت تبلیغی داشت که ادعا می‌کرد رئیس جمهور پیشین در بازدید از املاک اندرو جکسون، هرمیتاژ، نزدیک نشویل در 21 اوکتبر 1907، به مکس ول کافی‌هاوس نیز آمده است، و زمانی که برای او قهوه سرو شد او در مورد قهوه اش گفته “خوب تا آخرین قطره”. در این زمان کوکاکولا  نیز از شعار “خوب تا آخرین قطره” استفاده می‌کرد. بعدها، مکس ول‌ هاوس از ادعای اولیه خود فاصله گرفت و گفت این شعار توسط کلیفورد اسپیلر رئیس پیشین General Food Coperation نوشته شده است، و از سخنان روزولت در چیک-نیل نبوده است. این علامت به عنوان یک علامت تجاری در محصول باقی ماند و در لوگوی شرکت نیز ظاهر شد. درستی ارتباط روزولت با این عبارت هرگز از لحاظ تاریخی ثبت نشد. پوشش مطبوعات محلی از بازدید 21 اوکتبر روزولت، در مورد داستان فنجان قهوه ای که او نوشید ویژگی یک نقل قول است که شبیه شعار نیست. شرکت مکس ول‌ هاوس در تبلیغاتش ادعا کرد که داستان روزولت درست بوده است؛ در 2009، مکس ول‌ هاوس تبلیغاتی با جو ویگان در مورد حرف روزولت داشت، که داستان “آخرین قطره” را می‌گفت.

تاریخچه کاریبو کافی (Caribou coffee)

تاریخچه برند ماکسول هاوس

گسترش خط تولید

در 1942 شرکت General Foods Corporation، جانشین شرکت Postum که چارلز ویلیام سی. دابلیو. پست آن را تاسیس کرده بود، شروع به تامین قهوه فوری برای نیروهای مسلح ایالات متحده کرد. با شروع پاییز 1945، این محصول، که قهوه با عنوان تجاری مکسول‌ هاوس عرضه می‌شد، به بازارهای آزمایشی شرق ایالات متحده نیز وارد شد و سال بعد شروع به توزیع ملی کرد. در سال 1966 این شرکت “Maxwell House ElectraPerk” را معرفی کرد، که بطور خاص برای قهوه سازهای الکتریکی توسعه یافته بود.

تاریخچه برند ماکسول هاوس

در 1969، General Foods در انگبیس قهوه گرانوله شده، را با استفاده از فرمت پانتومیم در هیلتون لندن با نمایشی که “روزی روزگاری در قهوه” نامیده می‌شد ارائه کرد. در این داستان “شاهزاده پودا” ضعیف همراه با مربی اش “ریکم” در جست و جوی ترکیب‌های قهوه به سفرهایی می‌روند. او با “شاهزاده پیوریتی” ملاقات می‌کند و عاشقش می‌شود، و با اژدهایی به نام “اولد هت” می‌جنگد، در این حین مردی به نام “شاهزاده گرانولو” که وارث پادشاهی مکس ول است ظاهر می‌شود. این نمایش توسط میکائیل اینگرمز نوشته شده و توسط آژانس Mitchel Monkhouse تهیه شده، طراحی نیز توسط Malcolm Lewis  & Chris Miles of Media انجام شده است.

 در 1976 این این محصول به قهوه “Maxwell House A.D.C.” پیوست، اسم آن نشان دهنده از استفاده از آن در ماشین‌های خودکار قهوه ساز مثل مستر کافی بود، که در حال کنار زدن روش‌های سنتی آماده سازی قهوه بود. در 1972، شرکت فیلترهای حلقه ای “Max-Pax” را معرفی کرد، که با هدف  فروش در بازار  هنوز-قوی روش چکه ای آماده سازی قهوه ارائه شده بود. اگرچه این روش نیز منسوخ شده است، مفهوم Max-Pax در 1989 به عنوان فیلتر پک‌های مکس ول‌ هاوس برای قهوه سازی‌های  خودکار ارائه شد.

تاریخچه برند ماکسول هاوس

تا سال 1990، شرکت به آرامی‌ ایجاد روش‌های ویژه آماده سازی قهوه را ترک کرده بود. این برند در حال حاضر به صورت پودر و اشکال اندازه گیری شده،  همین طور بصورت دانه کامل، و دانه‌های ترکیبی و طعم دار ارائه می‌شود. قهوه با بازدهی بیشتر، “Maxwell House Master Blend,” در سال 1981به بازا معرفی شد و “Rich French Roast”، “Colombian Supreme”، به عنوان قهوه 100% کلمبیایی معرفی شد، و محصول “1892”، که فرمولاسیون “Slow-roasted” نامیده می‌شود در 1989 معرفی شدند. در 1992، شرکت کاپوچینو را به همراه Cappio Iced Cappuccino و در 1993 کاپوچینو مکس ول‌ هاوس را به خط تولیدش اضافه کرد. در سال‌های اخیر، اسم این محصولات مطابق با تصویر یکنواخت‌تر امروزی برند مکس ول‌ هاوس اصلاح شده است.
تاریخچه برند ماکسول هاوس                                                                                                                                مکسول هاوس مدل master blend

تاریخچه قهوه گلوریا جینز

 

قهوه مکسول هاوس مدل فرنچ روست

قهوه مکسول هاوس مدل فرنچ روست

قهوه مکسول هاوس مدل 100%کلمبیایی

قهوه مکسول هاوس مدل 100%کلمبیایی

قهوه بدون کافئین

اگر چه General Foods محصولات بدون کافئین را تحت برند‌های مختلف مثل “Sanka” از 1972، و “Brim” و “Maxim”، سپس قهوه‌های فوری فریز درای شده، از 1950، را ارائه می‌داد. این شرکت تا 1983 از ارائه محصولات بدون کافئین با برند مکس ول‌ هاوس خودداری کرد، که در آن زمان ارائه گروه محصولات بدون کافئین مکس ول ‌هاوس به بازارهای ساحل شرقی را شروع کرد. (در همان زمان، نسخه بدون کافئین برند قدیمی، با طعم ملایم با نام”Yuban” را در ساحل شرقی معرفی کرد) “قهوه فوری بدون کافئین مکس ول‌ هاوس” سرانجام در 1985 به قفسه‌های فروشگاه‌ها آمد. با اصلاحات بیشتر در تم بدون کافئین، ترکیب‌های “Maxwel House Lite” و “reduced-caffeine” نیز بطور ملی در 1992 و شکل فوری آن نیز در سال بعد ارائه شد.

تاریخچه قهوه ماکسول هاوس

تبلیغات

هزینه‌های تبلیغات

در طول سال 1920، برند مکس ول‌ هاوس بطور گسترده ای شروع به تبلیغات در سراسر ایالات متحده کرد. هزینه کلی تبلیغات از 19.955 دلار در سال 1921 به 276.894 دلار در 1924 افزایش  یافت، و درنتیجه آن این برند  عنوان شناخته شده ترین برند قهوه در مطالعه انجام شده کالاهای مصرفی در 1925 را کسب کرد.

تاریخچه قهوه ماکسول هاوس

رادیو

مکس ول‌ هاوس اسپانسر برنامه قهوه مکس ول‌ هاوس بود که از 1937 تا 1949 اجرا می‌شد و شامل بی بی اسنوک، چالرز روگلز، فرانک مورگان، تاپر، و جورج بورنز و گراسی آلن در طول سال در قالب کمدی و برنامه‌های رادیویی بود. مکس ول‌ هاوس اسپانسر Goldbergs در رادیو و بعدها در تلویزیون نیز بوده است.

مکس ول‌ هاوس اسپانسر نسخه رادیویی “پدر بهتر می‌داند” نیز بود. هر قسمت با سوال دختر کوچکتر کیتن اندرسون شروع می‌شد که می‌پرسید، “مادر، آیا قهوه مکس ول‌ هاوس واقعا بهترین قهوه دنیا است؟” در پاسخ به این سوال مادرش “بتی اندرسون”، جواب می‌داد، “پدرت می‌گوید، بله، و پدر بهتر می‌داند!” این تبلیغ بعدها توسط Postum جایگزین شد، که در آن با یک نوشیدنی بدون کافئین جیمز جیم اندرسون پدر فریاد می‌زد “یکی نوشیدنی آرام بخش که شما را آرام نگه می‌دارد و عصبی نمی‌کند.” (در سال های 1980، سرپرست مجموعه رابرت یانگ ستایش کننده برند Sanka بود که قهوه بدون کافئین ماکس ول هاوس بعدها جایگزین آن در ایالات متحده شد).

تبلیغات کاندایی مکس ول هاوس متفاوت بود. در اوایل دهه 1980، ریکاردو مونتلبان قهوه مکسول را با تم “صبح و مکس ول هاوس” تبلیغ کرد. در 1985، شرکت به کمپین های شادتر “من و مکس” با شعار رایج “هوگا موگا مکس” و ” خوب تا آخرین قطره” سوئیچ کرد.

تلویزیون

ماکسول‌ هاوس برای مدت‌ها اسپانسر سریال‌های اولیه تلویزیونی ماما بوده است، که بر اساس بازی و فیلم من ماما را به یاد دارم بود. او پگی وود را به عنوان سرپست یک خانواده نروژی آمریکایی ستاره دار می‌کند. این برنامه از 1949 تا 1957 در شبکه CBS اجرا شد و احتمالا اولین قرار گیری محصول در یک برنامه تلویزیونی بود، که در آن خانواده همیشه به دور میز آشپزخانه برای فنجانی از قهوه مکس ول‌ هاوس جمع می‌شدند و این بخش مجزا از خط داستان اصلی بود.  چون این شیوه در سال‌های 1950 چندان رایج نبود، مکس ول‌ هاوس مشابه بیشتر برندهای ملی، تبدیل به نقطه تبلیغاتی شد، که آژانس‌های تبلیغاتی کمپین‌های طولانی را برای حمایت از محصولات آنها می‌ساختند. یکی از چینین کمپین‌هایی در 1973 برای مکس ول‌ هاوس با بازی مارگار همیلتون، جادوگر شرور شهر اُز در فیلم The Wizard of Oz بود، که با افتخار در یک فروشگاه عمومی‌اعلام می‌کرد مکس ول‌ هاوس تنها برندی است که او تا به حال فروخته است. ماکس ول‌ هاوس اسپانسر شناخته شده نمایش‌های رادیویی  Burns و Allen نیز بوده است که در تبلیغات مکس ول‌ هاوس در متن واقعی پلات‌های رادیویی قرار گرفت.

تبلیغات ماکسول هاوس

تبلیغات ماکسول هاوس

تبلیغات ماکسول هاوس

تبلیغات ماکسول هاوس

تبلیغات ماکسول هاوس

تبلیغات ماکسول هاوس

تبلیغات چاپی

در کنار تبلیغات تلویزیونی مکس ول‌ هاوس است کمپین‌های تبلیغات چاپی متنوعی نیز استفاده کرده که همواره دارای برچسب خوب تا آخرین قطره بوده است. انتشار تبلیغ عید فصح توسط آژانس جوزف جاکوبز، در 1932، مکس ول را به برند خانواده‌های یهودی آمریکایی تبدیل کرد. این بخشی از استراتژی بازاریابی جاکوبز بود، علاوه بر این او یک خاخام یهودی نیز استخدام کرد که تایید کند دانه قهوه بصورت فنی ” kitniyot” نیست (چون بیشتر شبیه گیلاس است تا لوبیا)، و برای عید فصح پاک است.  مکس ول هاوس اولین روستر قهوه ای بود که جامعه یهودی را هدف قرار داد. حدیث مکس ول‌ هاوس حدیث انتخابی سال عید فصح کاخ سفید نیز بود که از سال 2009 تا 2016 توسط باراک اوباما انجام شد.

معرفی کپسول های مزتا

تاسیسات تولید

قهوه مکس ول‌ هاوس در جکسنویل فلوریدا تولید می‌شود. کارخانه دوم که در سن لیندرو کالیفرنیا واقع بود در 2016 تعطیل شد. کارخانه (قدیمی‌ترین در گروه)، در‌هابوکن نیوجرسی قرار داشت که اوایل دهه 1990 بسته شد. علائم بزرگ در ساختمان‌ها، که اسم تجاری برند و فنجان چکه ای قهوه را نشان می‌دهد، چشم انداز قابل مشاهده در نیویورک سیتی در رودخانه هودسون از منهتن است. این کارخانه بعدها فروخته و تخریب شد، و به جای آن مجتمع‌های ساختمانی ساخته شد. تاسیسات چهارم، در هوستون قرار داشت که توسط Kraft Foods در اواخر 2006 به Maximus Cofee Group Lp فروخته شد. در مارس 2007، تابلو نئون به شکل فنجان قهوه که مثل چراغ دریایی در East End شهر می‌درخشید از کناره ساختمان روست قهوه 16-story برداشته شد. این شرکت سال‌ها بود که در نیوارلئان نیز کارخانه روست قهوه داشت. این کارخانه به شرکت فولجرز فروخته شده، که کارخانه روست گرومی‌آن تاکنون در ژوئن 2016 باقی مانده است.

تبلیغات ماکسول هاوس                                                                                                                   کارخانه مکس ول هاوس در جکسنویل فلوریدا

 

تاریخچه مکسول هاوس

                                                                                          تاریخچه مکسول هاوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
وبلاگ
خانه