مقاله قهوه

مقاله قهوه » تفاوت انواع قهوه در چیست؟

تفاوت انواع قهوه در چیست؟

انواع قهوه

قهوه ها  دارای انواع متفاوت از نظر دم کردن و نوع دانه و نوع فراوری و..می باشند که در این مطلب ما به شما آموزش هایی برای خرید قهوه و شناخت انواع قهوه از نظر روش دم کردن خواهیم پرداخت:

انواع قهوه ,از نظر دم کردن بصورت زیر می باشند:

۱:قهوه ترک

۲.قهوه  فرانسه

۳.قهوه اسپرسو

۴ .قهوه های دمی

۵.قهوه های فوری

6.اسپرسو دوپیو

7.اسپرسو لانگو

8.اسپرسو ریستریتو

9.اسپرسو ماکیاتو

10.اسپرسو کوبانو cubano

11.لاته ماکیاتو

12.کافه لاته

13.کاپوچینو

14.اسپرسو کن پانا

15.کافه بِرِو café Breve

16.رِد آی red eye

17.بلک آی black eye

18.دِد آی Dead eye

19.کافه موکا

20.آمریکانو

و..(این مقاله بصورت دوره بروز رسانی خواهد شد)

تقسیم می شوند .

انواع قهوه ها 

1.قهوه ترک (Turkich coffee)

قهوه ترک بسیار نرم آسیاب می شود (کاملا” پودر) و به وسیله قهوه جوش رو گازی روی  شعله گاز آماده می شود و دارای کف روی فنجان و مقداری لرد در ته فنجان می باشد.

قهوه ترک چگونه تهیه می شود ؟

طرز تهیه قهوه ترک در کشورها و مناطق مختلف با کمی تفاوت انجام میگیرد ولی بطور کلی ؛ برای درست کردن قهوه ترک ، قهوه آسیاب شده داخل یک ظرف کوچک مخصوص که جازوه ( جَذوه یا cezve ) و همچنین ایبریک Ibrik  نامیده می شود ، به همراه آب به جوش می آید .

این قهوه در ایران ، ترکیه ، بلغارستان ؛ رومانی , اسلوانی ؛ مجارستان ؛ قهوه ترک نامیده می شود . این سبک دم کردن قهوه برای اولین بار از یمن آمده است ؛ جایی که یک حاکم عثمانی در قرن ۱۶ در یمن مستقر بود و عاشق این قهوه شد و آن را به سلطان سلیمان پادشاه معرفی کرد و از آن پس در استانبول و ترکیه محبوبیت بسیار یافت و سپس به سایر نقاط جهان راه یافت.

دم کردن به سبک ایرانی

در دم کردن قهوه ترک به روش مرسوم در کشور ما ایران ؛ پودر قهوه ترک را به همراه آب ( در صورت تمایل همراه با شکر ) در قهوه جوش ریخته و محلول را کاملا بهم زده و روی حرارت قرار داده تا زمانی که دمای آب نزدیک نقطه جوش برسد و روی سطح قهوه قوام و کف قهوه تشکیل شده و کف قهوه شروع به بالا آمدن در دهانه قهوه جوش کند ، در این هنگام قبل از جوشیدن قهوه ؛ قهوه جوش از روی حرارت برداشته می شود و قهوه سرو می شود .

قهوه ترک چگونه تهیه می شود

قهوه ترک یکی از محبوبترین قهوه ها در ناحیه بالکان و خاورمیانه می باشد

۲ .قهوه فرانسه یا قهوه فیلتری filter coffee

قهوه فرانسه بر خلاف قهوه ترک زبر تر آسیاب می شود و با دستگاه قهوه ساز و یا فرانسه ساز (فرنچ پرس) دم می شود  به صورتی که قهوه  در داخل فیلتر کاغذی (در دستگاه های برقی) و فیلتر توری (در فرنچ پرس ها)

مانده و فقط عصاره قهوه به وسیله آب گرم خارج شده و در مخزن دستگاه جمع می گردد ، قهوه فرانسه مانند چای رقیق و فاقد کف و لرد ته فنجان است و معمولا در لیوان معمولی سرو می گردد.

در کل یکی از آسان ترین روش های دم کردن انواع قهوه را می توان قهوه فرانسه نام برد .

قهوه فرانسه چیست؟

قهوه فرانسه یکی از متداول ترین و رایج ترین دم آوری انواع قهوه می باشد

۳ .قهوه اسپرسو espresso

قهوه اسپرسو نرم تر از فرانسه و زبر تر از ترک آسیاب می شود و با دستگاه مخصوص اسپرسو دم می شود به صورتی که آب با فشار زیاد از قهوه عبور داده می شود و عصاره قهوه  به طور کامل خارج می گردد ، اسپرسو  در فنجان کوچکتر از قهوه ترک سرو می شود و

مدافعین زمین (تقویم لاوازا)

کف نازک و روشنی روی آن می بندد (اگر دستگاه خوب و قهوه مناسب استفاده گردد) و فاقد لرد است.

طرز تهیه اسپرسو

و اما اسپرسو یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین قهوه ها در دنیا می باشد. اسپرسو پایه و به اصطلاح (قهوه ی پایه) نوشیدنی های مختلفی همچون لانگو و کاپوچینو و لاته و آمریکانو و غیره می باشد .

قهوه اسپرسو را می توان با دستگاه ها و قهوه جوش های متفاوتی که امروزه در بازار بسیار گسترده و متنوع می باشد تهیه نمود .

محبوب ترین قهوه جوش های خانگی را می توان موکاپات نامید که امروزه در خانه هر قهوه دوستی پیدا خواهید کرد. موکاپات بیالتی یا همان قهوه جوش های روگازی در عرض چند دقیقه و بدون زحمت زیادی به شما یک شات قهوه اسپرسو خواهند داد . موکاپات ها امروزه در سایزهای مختلف و در شکل و رنگ بندی های بسیار متنوع در بازار موجود می باشند.

اسپرسو ساز های برقی

اما قسمت دیگری از اسپرسو ساز ها، اسپرسو ساز های برقی می باشند که در مدل های مختلفی ارائه می شوند.  اسپرسو ساز های خانگی که معمولا حجم و وزن کمی دارند و کار با آنها راحت است و اسپرسو ساز های صنعتی که در مطالب دیگری به آن خواهیم پرداخت.

قهوه اسپرسو چیست؟

قهوه اسپرسو را با قهوه جوش هایی به نام موکا پات می توان به راحتی تهیه کرد و معمولا در خانه و محل کار بسیاری از دوست داران قهوه یافت می شود

۴.قهوه های دمی Pour over

در ادامه مقاله تفاوت انواع قهوه در چیست؟ به معرفی قهوه های دمی میپردازیم پس در ادامه نیز با ما همراه باشید. امروزه با پیشرفت صنعت قهوه و تبدیل آن به یکی از پر سود ترین تجارت ها روش های مختلف دم کردن نیز در دنیا باب شده . یکی از روش های بسیار محبوب این روز ها دم آوری قهوه بصورت قطره ای و فیلتری می باشد که با استفاده از قهوه ساز های خاصی همچون سایفون ، کمکس و V60 می باشد. در این نوع دم آوری معمولا آسیاب قهوه درشت تر و تقریبا هم اندازه با آسیاب فرانسه می باشد. در این نوع دم آوری معمولا یک قهوه صاف بدون لرد (ته نشین ) و معمولا فاقد کف را خواهید داشت.

قهوه های دمی چست؟

قهوه های دمی نوعی دم آوری قهوه به روش قطره ای می باشد که هم بصورت سرد و هم بصورت گرم قابل سرو کردن است.

5.قهوه های فوری:

به احتمال بسیار قوی نام قهوی فوری را شنیده باشید و اصطلاحی که بسیار رایج شده (نسکافه)و یا کافی میکس می باشد که به جای قهوه فوری استفاده می کنیم.اما تفاوت قهوه فوری با قهوه دم کردنی در چیست؟

چرا استارباکس نمیتواند این کشور قهوه دوست را شکست دهد؟

به طورکلی باید گفت به قهوه هایی که در یک روند و با یک سری متد های خاص هر کارحانه ای به طور مثال (شرکت نسکافه) فراوری شده و به صورتی تبدیل می شود که با آب جوش به شما و یا شیر به شما یک نوشدنی آماده بدهد قهوه فوری یا به اصطلاح انگلیسی (Instant coffee) گفته می شود .بسیاری از این قهوه های فوری با ترکیب های مختلف و فراوری های مختلف عرضه می شود.

قهوه فوری جزو محبوبترین نوشیدنی ها در دنیا می باشد اما دقت کنید که از قهوه فوری استفاده نکنید

قهوه فوری جزو محبوبترین نوشیدنی ها در دنیا می باشد اما دقت کنید که از قهوه فوری استفاده نکنید

کافی میکس چیست؟

کافی میکس ها نیز با ترکیبی مختلف از قهوه های فراوری شده (فوری) همراه با افزودنی های مختلفی به طور مثال شکر و میت و … عرضه می شود و امروزه تنوع بسیار زیادی دارد و شرکت های بسیاری در این زمینه محصولات متنوع و فوری ارائه می کنند که شما می توانید در سایت ملوکافی بسیاری از این محصولات را مشاهده کنید.

در ادامه برخی از نوشیدنی های قهوه را معرفی می کنیم ، که در اصل با قهوه های اسپرسو یا دمی تهیه می شوند و با شیر و مواد دیگری مانند شکلات ؛ پودر کاکائو ؛ یا فوم شیر ، خامه هاف اند هاف ، خامه زده شده و مواد دیگر ، ترکیب شده و رسپی های مختلف را بوجود می آورند .

6.اسپرسو دوپیو :

اسپرسو دوپیو یا اسپرسو دابل ، در واقع دو شات قهوه اسپرسو است که توسط ماشین اسپرسوساز عصاره گیری شده است.

عصاره گیری قهوه دوپیو یا دبل با دستگاه اسپرسو ساز

عصاره گیری قهوه دوپیو یا دبل با دستگاه اسپرسو ساز

7.اسپرسو لانگو :

اسپرسو لونگو lungo  به ایتالیایی یا لانگ long  ( شات لانگ ، طولانی ) در واقع یک شات اسپرسویی می باشد,  که زمان عصاره گیری طولانی تری ( 25 تا 40 ثانیه ) از زمان معمولی (18 تا 22 ثانیه ) داشته باشد. یعنی 7 گرم قهوه آسیاب شده با حجم آب بیشتری از آب ، عصاره گیری می شود.

لانگو یا لونگو یک نوشیدنی بر پایه اسپرسو همراه با آب بیشتز می باشد

لانگو یا لونگو یک نوشیدنی بر پایه اسپرسو همراه با آب بیشتز می باشد

8.اسپرسو ریستریتو :

ریستریتو به معنای محدود هست. و در واقع قهوه اسپرسویی می باشد, که نصف یک شات عصاره گیری شده است . یعنی 7 گرم قهوه با 15 میلی لیتر آب عصاره گیری می شود.

تفاوت های اندکی بین ریسترتو و اسپرسو وجود دارد یکی از آن ها حجم این دو می باشد

تفاوت های اندکی بین ریسترتو و اسپرسو وجود دارد یکی از آن ها حجم این دو می باشد

9.اسپرسو ماکیاتو :

اسپرسو ماکیاتو یکی از نوشیدنی های بر پایه اسپرسو هست که بخش اعظم آن را قهوه اسپرسو به همراه مقدار کمی شیر بخار داده شده و فوم شیر برای کسانی که طعمی پر و قوی از نوشیدنی شان انتظار دارند ، تشکیل شده است. برخی از قهوه دوستان اسپرسو ماکیاتو را تنها با کمی شیر بخار زده شده و یا کمی خامه ترجیح می دهند. اسپرسو ماکیاتو در فنجان های قهوه خوری سرو می شود.

10.اسپرسو کوبانو cubano :

شامل دو شات قهوه اسپرسوست کوتاه است . یعنی دو شات اسپرسو که کمتر از زمان معمول عصاره گیری 18 تا 22 ثانیه ؛ عصاره گیری شده است. در نتیجه حدودا یک شات قهوه اسپرسوی غلیظ و قوی خواهید داشت.

قهوه آمریکانو Americano

11.لاته ماکیاتو :

 لاته ماکیاتو برخلاف اسپرسو ماکیاتو ، بخش اعظم آن را شیر بخار زده شده تشکیل می دهد و نسبت شیر و قهوه آن شبیه به کافه لاته هست . برای این رسپی یک لیوان بلند شیشه ای را با شیر بخار زده شده پر کرده و سپس قهوه اسپرسو را از شات اسپرسو به آرامی بر روی شیر ریخته تا شکل یک دایره تیره اسپرسو بر روی سطح شیر شکل بگیرد . لاته ماکیاتو در لیوان های بلند شیشه ای سرو می شود تا لایه های مختلف فوم شیر و اسپرسو و شیر نمایان باشد.

12.کافه لاته :

کافه لاته  نیز نوشیدنی بر پایه قهوه اسپرسو هست و در حالت ایده آل به صورت لاته آرت ( طراحی با شیر ) سرو می شود.در کافه لاته بخش اعظم نوشیدنی را شیر بخار زده تشکیل می دهد و فوم شیر بسیار کم است. در این رسپی شیر بر روی قهوه اسپرسو ریخته می شود و بدین ترتیب با یکدیگر ترکیب می شوند و تفکیک پذیری لایه ها به وضوح دیده نمی شوند.

13.کاپوچینو :

یک نوشیدنی ایتالیایی بر پایه قهوه اسپرسو هست که به طور معمول از نسبت های مساوی قهوه اسپرسو و فوم شیر و شیر بخار زده ( به نسبت هر کدام یک سوم ) تشکیل شده است.

برای کاپوچینو دو نوع رسپی دیگر نیز وجود دارد که بر اساس مقدار فوم و شیر تفکیک می شود. کاپوچینو خشک یا DRY اصطلاحا به کاپوچینویی گفته می شود که شیربخار زده ی کمتری داشته و فوم شیر نسبت بیشتری را داراست . و کاپوچینوی تر یا WET که نسبت شیر بخار زده ی آن به فوم شیر بیشتر است و کاپوچینویی شیری تر است. طرز تهیه قهوه کاپوچینو را از این قسمت مشاهد کنید.

14.اسپرسو کن پانا :

اسپرسو کن پانا CON PANA یک یا دو شات قهوه اسپرسوست که روی آن خامه زده شده قرار میگیرد.اسپرسو کن پانا کلمه ایتالیاییست و معادل قهوه اسپرسو با خامه می باشد.

15.کافه بِرِو café Breve :

کافه برو نیز از نوشیدنی های پایه اسپرسوست و در واقع کاپوچینویی خامه ایست که با خامه هاف اند هاف درست شده است.خامه هاف اند هاف یک فوم خامه ای و پایدار را در هنگامی که با اسپرسو ترکیب می شود ، ایجاد می نماید.

16.رِد آی red eye  :

رد آی نوشیدنی قهوه خالص است و از ترکیب یک شات قهوه اسپرسو با یک فنجان متوسط قهوه دمی ، بدست می آید.

17.بلک آی black eye :

اگر رد آی جوابگوی نیاز قهوه تان نیست  بلک آی را امتحان کنید . بلک آی نیز نوشیدنی ای بر پایه اسپرسو و قهوه دمی است . و برای تهیه آن باید دو شات قهوه اسپرسو را عصاره گیری کرده و سپس به آن یک فنجان قهوه دمی اضافه نمایید.

18.دِد آی Dead eye  :

 دِد آی مرحله ی بعد از بلک آی هست . رای تهیه آن باید سه شات قهوه اسپرسو عصاره گیری کرده و سپس به آن یک فنجان قهوه دمی اضافه نمایید!

19.کافه موکا :

یکی دیگر از نوشیدنی  های بر پایه اسپرسو هست که در لیوان های بلند شیشه ای سرو می شود و برای تهیه آن کافیست یک یا دو شات قهوه اسپرسو را با یک اونس سیروپ شکلات در لیوان ریخته و روی آن را با شیر بخار زده شده پر نمایید و سپس روی آن را با خامه زده شده و خرده های شکلات تزئین نمایید.

قهوه موکا در ایتالیا به نام موکاچینو نیز معروف می باشد

قهوه موکا در ایتالیا به نام موکاچینو نیز معروف می باشد

20.آمریکانو :

آمریکانو سرو قهوه اسپرسو به سبک آمریکایی است ، برای تهیه آن کافیست یک شات قهوه اسپرسو عصاره گیری کنید و سپس روی آن 180 میلی لیتر آب داغ اضافه نمایید. طرز تهیه قهوه آمریکانو را از این قسمت مشاهده کنید.

آمریکانو قهوه ای است بر پایه یک شات اسپرسو همراه آب جوش که بسیاری با قهوه فیلتری اشتباه می گیرند

آمریکانو قهوه ای است بر پایه یک شات اسپرسو همراه آب جوش که بسیاری با قهوه فیلتری اشتباه می گیرند .

با تشکر از زمانی که برای مطالعه مقاله تقاوت انواع قهوه گذاشتید، شما نیز حتما تجربه و دیدگاهتان را در مورد انواع مدل قهوه با ما به اشتارک بگذارید.

44 دیدگاه در “تفاوت انواع قهوه در چیست؟

  1. فرهاد گفت:

    ممنونم مطلب بسیار خوبی بود

  2. فرهاد گفت:

    عالی بود این مطلب..برای فرنچ پرس چه قهوه ای رو پیشنهاد میدین؟

    1. Sadegh گفت:

      از اسمش که مشخصه، فرانسه

  3. سعید گفت:

    ممنون از مطالب خوب و عالیتون

    1. Ata گفت:

      سلام تشکر بخاطر مطالب بسیار جامع و مفید شما . برای راه اندازی ی کافه آیا نیاز هست حتما از اسپرسو ساز صنعتی استفاده کرد ؟ یا میشه با دوتا نیمه صنعتی کارو پیش برد؟

  4. فرشید گفت:

    خیلی جالب و عالی بود . ممنون از سایت فوق العادتون . موفق باشید.

    1. پشتیبانی فروشگاه گفت:

      ممنون از نظر شما دوست گرامی..با آرزوی بهترین ها برای شما

  5. محمد رضا گفت:

    سلام ,برای تهیه قهوه ترک از چه قهوه جوشی استفاده کنیم بهتره؟آیا قهوه جوش ارمنستانی که در سایتتون موجود هست فرقی با قهوه جوش آلومینیومی داره؟

  6. کوتاه کننده لینک گفت:

    سلام ممنونم از وب سایت خوبتون
    با تشکر

  7. نیک پور گفت:

    درباره ی کافی میکس ها باید خدمت شما و سایر دوستان عرض کنم که اخیرا در بازار یکسری کافی میکس هایی پیدا می شوند که دارای ویتامین نیز هستند. به این کافی میکس ها Sport Drink یا همان نوشیدنی ورزشی می گویند. این کافی میکس ها دارای تمامی ویتامین های B است و اخیرا بسیاری از ورزشکاران بجای اینکه از نوشیدنی های روزمره نظر چای و قهوه های عادی که دارای کافئین زیاد است استفاده کنند و شاید برای آنها هم مضر باشد این نوشیدنی را جایگزین کلیه وعده های نوشیدنی خود کرده اند.
    به نظرم لطفا درباره این موضوع کمی بیشتر تحقیق بکنید تا یک محتوایی در سایت شما درج شود.

    1. پشتیبانی فروشگاه گفت:

      ممنون از نظر شما. حتما بزودی درباره این موضوع نیز مطلبی تهیه خواهیم کرد.
      با تشکر

  8. دانیال گفت:

    سلام همه مطالب عالی مفید بود فقط من درباره چند چیز سوال داشتم
    1.در مرحله رست قهوه ، از بیشترین رست تا کمترین رست کدام قهوه ها هستند؟؟؟؟
    2.درجه خرد کردن قهوه برای اسپرسو و فرانسه چند است؟؟؟

    1. پشتیبانی فروشگاه گفت:

      سلام و وقت بخیر دوست گرامی.
      درباره سوال اول شما:
      اگر منظور شما روست قهوه های مختلف مثل اسپرسو یا فرانسه و ترک هست باید بگیم , نوع این قهوه ها ارتباط زیادی با درجه روست نداره بلکه به نوع دم کردن و سرو و اندازه آسیاب اونها وابسته است ,همچنین می تونید از “این قسمت “ درباره درجه های مختلف روست آشنایی پیدا کنید.
      درباره سوال دوم شما با توجه به اینکه دستگاه های آسیاب بسیار زیادی وجود داره که درجه اونها متفاوته نمیشه بصورت کلی یک عدد رو برای آسیاب اسپرسو و فرانسه رو گفت. ولی با توجه “”به این نکات”” میتونید درجه مناسب برای اسپرسو و فرانسه رو متوجه بشید .

  9. زضا گفت:

    سلام . من همیشه از قهوه های فله و کیلوئی میخریدم و مصرف میکردم اما متاسفانه این روزهای قیمت انواع قهوه روز به روز گرانتر و بصورت غیرمنصفانه ای بالا میره و میتونم بگم وحشتناکه ! معمولا قهوه فله چون توی کیسه ها و بدون بسته بندیهای مثل شیشه ای که وزن بالایی دارن ارزانتر میوفته و کیفیت پایینی هم دارن قهوه های فله و کیلوئی اما خیلی گرونه . من صبح زود ساعت 5 صبح باید ازخواب بیدار بشم یه قهوه مینوشیدم و منو سرحال میکردو خوابالودگی رو ازبین میبرد اما توان مالیم اونقدر نیستکه این پولهارو بپردازم . کاش کسی بفر می افتاد . قهوه توی کشورهای دیگه بعداز اب ارزانترین نوشیدنی هست چون کشاورزهاش بسیار فقیرن مثل کلمبیا ! مجبورن برای پول کشت قهوه انجام بدن . حالا قهوه هم شده این قیمتها اخه شیشه قهوه اماده 50 گرمی 30 هزار تومان چه خبره مگه 50 گرم چنتا استکان قهوه میشه ! خدا میدونه نوشیدن قهوه مثل داروهست برای من و البته خیلیها . خیلیها مواد مخدر رو ترک میکنن و بجاش قهوه مینوشن اما قیمتها روز به روز داره اضافه میشه و گرانتر . امروز میگه کیلوئی 80 هزار تومان فردا همون قهوه که توی مغازه فروشندس میگه 120 هزار تومان !

    1. پشتیبانی فروشگاه گفت:

      سلام و وقت بخیر دوست گرامی. حق کاملا با شماست . اما در نظر داشته باشید که در ایران قهوه بصورت وارداتی هستش, حتی قهوه هایی که بصورت فله و بدون بسته بندی هستن.
      پس بالا رفتن قیمت ارز باعث افزایش قیمت قهوه های فله و بدون بسته بندی هم می شه .این مساله ای که برای کل بازار صدق میکنه و نه تنها قهوه .
      به هر صورت امیدواریم شرایط به صورتی باشه که شما و دوستان دیگر بتونید به راحتی قهوه خودتون رو تامین کنید.

      با آرزوی بهترین ها برای شما

  10. SAM گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای قهوه ترک ، اسپرسو و فرانسه دان کدام کشورها از همه بهتر و خوش طعم تر هست؟
    مثلا برای فرانسه دان قهوه 100% خالص عربیکا پیشنهاد میدید یا ترکیبی از روبوستا و عربیکا (60 عربیکا + 40 روبوستا)
    اگه درباره دان قهوه راهنمایی بفرمایید واقعا ممنونم.

    1. پشتیبانی فروشگاه گفت:

      سلام و وقت بخیر . خوش طعم بودن قهوه ها معمولا یک امر سلیقه ای ولی در کل نظراتی که رایجه به این شکله برای قهوه ترک معمولا قهوه های دان روبوستا آسیای شرقی و آفریقا همراه با ترکیبات عربیکا می تونه یک قهوه ترک خوب به شما بده . در باره اسپرسو معمولا دان های عربیکا آمریکای جنوبی و مرکزی و آفریقا بصورت صد در صد و یا همراه با ترکیباتی از روبوستا قهوه های اسپرسو خوبی به شما ارائه می کند.
      قهوه فرانسه هم معمولا پیشنهادات ما قهوه های ترکیبی هستش که باعث می شه یه قهوه فرانسه مناسب به شما بده .هر چند تمامی اینها بسته به ذائقه و سلیقه شما خواهد داشت .

  11. نازنین گفت:

    ممنون از مطلب بینهایت مفیدتون .من می خواستم یک قهوه اسپرسو خوب بخرم چه دونی رو پیشنهاد می دید.

    1. پشتیبانی فروشگاه گفت:

      سلام ممنون از لطف شما لطفا با شماره های فروشگاه تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند

  12. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای یدونه شات قهوه ترک چه مقدار قهوه باید بریزیم

  13. علی گفت:

    عالی بود توضیحاتتون

  14. - گفت:

    سلام برای دو فنجان، چند قاشق پودر قهوه ترک باید بریزیم؟و اینکه آیا میشه برای دوباره گرم کردنش دوباره بزاریمش روی گاز؟

  15. زینب گفت:

    سلام، ممنون از سایت خوبتون
    من نوشیدنی مورد علاقم کاپوچینو هستش و هیچ اطلاعی درمورد طرز تهیه و.. نداشتم، و سایت شما باعث شد کلی با انواع قهوه ها آشنا بشم.
    خدا قوت✌

    1. پشتیبانی فروشگاه گفت:

      ممنونیم از شما

  16. mitra گفت:

    دستگاهی هست که بشه همه نوع قهوه رو باهاش درست کرد؟ یا هرکدوم دستگاهاش فرق میکنه؟

  17. حمید ستوده گفت:

    با سلام مثل اینکه در فرهنگ لغات ایرانیان مثل بقیه امور، سواد چندانی ندارند. روی پاکات لسپرسو عددی بنام intensive نوشته شده، که بین اعداد صفر و ده را نشان میدهد. از هرجامثل سایت گوگل یا ویکی پدیا سئوال کردم، داستان حسین کرد تحویل گرفتم. از زمین و آسمان بهم بافتند و شر و ور تحویلو دادند بجزintensive و تعریف آن در کاربرد در قهوه و اینکه چه چیز را در قهوه اسپرسو مشخص میکتد.
    لطفا شما آنرا برایم بزبانی که بیسواد یا کمسوادی مانند من را شیر فهم نماید، لطفا برایم شرح دهید. سپاسگزار میشوم

    1. پشتیبانی فروشگاه گفت:

      سلام دوست گرامی (Intensive) معمولا برای بیان شدت و گیرایی یک قهوه مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا برندهای مختلف قهوه برای درجه بندی قهوه های خودشون از گیرایی ملایم تا گیرایی قوی استفاده می کنند.

  18. Negin.Moradi گفت:

    سلام تشکر از اطلاعات جامع و کاربردی که در اختیار ما کاربران گذاشتید.خیلی عالی و مفید بود…
    واقعاً لذت بردم از این همه دانش و اطلاعات دقیق شما.

  19. میرزایی گفت:

    اطلاعات خوب و مفید بود.ممنونم.

  20. مهدی گفت:

    سلام کاش از قهوه یزدی و قهوه نوش آباد خودمون هم مطلب مینوشتید
    واقعا ایرانی ها در بومی سازی قهوه عالی عمل کردند ولی چون تبلیغات روش نشده کسی شناختی از این نوع قهوه ها نداره

    1. پشتیبانی فروشگاه گفت:

      سلام دوست عزیز .. ممنون از انکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید . حتما خوشحال میشیم در صورتی که اطلاعاتی در این مورد دارید برای ما بفرستید تا در متن قرار داده بشه . با تشکر

    2. شهاب رجل گفت:

      سلام.قهوه یزدی طز تهیه و پختش خیلی متفاوته و به جز توضیح عملی جور دیگه نمیشه آموزش داد

  21. عارف گفت:

    مطلبتون کامل و مفید بود ممنونم

  22. علی باباپور گفت:

    مطالب واقعا کامل لذت بردم سپاس از شما

    1. melo-admin گفت:

      با تشکر از شما، خوش حالیم که توانسته ایم مطلب
      تفاوت انواع قهوه در چیست؟ برای شما مفید بوده باشد.

  23. بهروز گفت:

    مطمئنن بالاترین قهوه دنیا خواهد شد..مثل چای و زیتون و رو غن زیتون. زعفران. گلاب. برنج.

  24. شهریار گفت:

    در قسمت قهوه فوری مطلبی نوشتید که یک اشتباه کوچک داره.
    … به طور مثال (شرکت نسکافه) فراوری شده و به صورتی …

    نسکافه، محصول قهوه فوری از شرکت نستله هست و نام شرکت نیست.

    1. امیرعلی پویان گفت:

      با سلام و تشکر از اعلام اشتباهیی که از سمت ما صورت گرفته است، حتما اصلاح میگردد، ممنون

  25. فرشید گفت:

    سلام قهوه فرانسه را میشه تو موکوپاد تهیه کرد یا حتما باید تو دستگاه قهوه‌ساز با فیلتر کاغذیآماده بشه

    1. امیرعلی پویان گفت:

      با سلام، برای تهیه قهوه فرانسه شما باید حتما یا از فرنچ پرس یا قهوه ساز های فیلتری استفاده نمایید، نحوه دم آوری قهوه در موکاپات به صورت اسپرسویی میباشد.

  26. محمد گفت:

    سلام
    پودر قهوع ترک و اسپرسو یکیه؟ یا فقط طرز تهیه شون فرق داره؟

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام، تفاوت اصلی این نوشیدنی ها در ابتدا مربوط میشه به سایز آسیاب قهوه ها، که قهوه ترک دارای سایز آسیاب بسیار ریز (آرد مانند) و نرمی میباشد،
      اما اسپرسو دارای زبری بوده و به نسبت ترک از سایز آسیاب درشت تری برخوردار میباشد،
      تفاوت اصلی دیگه این دو مدل، در نحوه دم کردن هر یک از این نوشیدنی های است.

  27. وحید آذرگون گفت:

    درود و احترام🌹
    به شدت مطالب خوب و جامع ای بود👌
    ممنون از شما👌

  28. پریسا گفت:

    بالاخره فهمیدم چی به چیه :/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
وبلاگ
خانه