مقاله قهوه

مقاله قهوه » خواص قهوه سبز چیست؟

خواص قهوه سبز چیست؟

خواص-قهوه-سبز

در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع خواص قهوه سبز ، فواید و مضرات مصرف قهوه سبز بیشتر آشنا نماییم، پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید . قهوه سبز ملو که این روزها تبدیل به یکی از محبوبترین نوشیدنی‌ها شده است، هنوز برای خیلی از افراد حتی مصرف کنندگان قهوه معمولی شناخته شده نیست. شاید شما هم بارها هنگام سفارش در کافی شاپ ها، یا هنگام خرید از فروشگاه های قهوه چشمتان به انواع ‌‌قهوه سبز خورده و با خود گفته اید که آیا واقعاً این همه خواصی که شنیده اید را داراست. در این مطلب قصد داریم شما را با مهمترین خواص قهوه سبز آشنا نموده و به مقایسه آن با قهوه معمولی یا روست شده بپردازیم.

قهوه سبز چگونه تهیه میشود؟

قهوه سبز چگونه تهیه میشود؟

خواص قهوه سبز چیست؟

قهوه سبز همان دانه های قهوه خام و بو داده نشده، درخت قهوه میباشد. دانه های قهوه به طور کلی در ابتدا طی فرایندی شسته و سپس خشک میشوند و در ادامه دانه های قهوه را توسط دستگاه هایی مخصوص، روست مینمایند، و در ادامه این مراحل دانه قهوه سبزی که روست شده توسط دستگاه های آسیاب دستی یا برقی، آسیاب میشوند.

تا بعد از طی کردن این مراحل امکان تهیه یک نوشیدنی قهوه با کیفیت برای شما فراهم باشد. با این حال، دانه های قهوه سبز بو داده نمی شوند (فرایند روست بر روی دانه های قهوه سبز صورت نمیگیرد)، بلکه فقط تمیز می شوند و به همین دلیل رنگ سبز طبیعی خود را حفظ می کنند. اعتقاد بر این است که این دانه های قهوه، دارای مقدار بیشتری اسید کلروژنیک نسبت به قهوه های روست شده، هستند که وجود این ماده، فواید سلامتی مختلفی را نیز میتواند برای انسان داشته باشد.

خواص قهوه سبز برای لاغری

بررسی خواص قهوه سبز برای لاغری

خواص قهوه سبز برای لاغری

مطالعه ای که در مجله تحقیقات و توسعه نوآورانه هند (IJIRD) منتشر شده است نشان می دهد که ماده معجزه آسای فعال به نام اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز به کاهش وزن کمک می کند. از آنجایی که این دانه‌های قهوه بو داده نمی‌شوند، این ترکیب خواص قوی خود را حفظ می‌کند که برای بدن مفید است.

در تلاشی مداوم برای کاهش وزن، ما تمایل داریم به روش‌های مختلفی روی بیاوریم که می‌تواند به ما در کاهش وزن اضافی بدنمان کمک کند. قهوه سبز با توجه به فواید فراوانش یکی از جدیدترین ابزارهای کاهش وزن است که افراد از آن استفاده می کنند. این محصول اخیراً به دلیل مزایای کاهش وزن مانند چای سبز باروتی به یک نوشیدنی محبوب تبدیل شده است.

دم کرده قهوه سبز دارای طعمی ملایم و رنگی روشن میباشد. و مصرف این نوشیدنی، به افزایش متابولیسم، کاهش اشتها، بهبود گردش خون و سوزاندن چربی کمک می کند. با این حال، به درستی گفته می شود، افراط در هر چیزی می تواند بد باشد. این نوشیدنی شگفت انگیز ممکن است فواید سلامتی متعددی داشته باشد، اما عوارض جانبی کمی نیز دارد که نباید نادیده گرفته شوند. و عوارض مصرف قهوه سبز نیز در ادامه مطلب حتما بیان خواهد شد.

قهوه سبز متابولیسم شما را افزایش می دهد ؟

قهوه سبز متابولیسم شما را افزایش می دهد؟

آیا یک فنجان قهوه سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ شما شگفت زده خواهید شد!

قهوه سبز متابولیسم شما را افزایش می دهد

وجود اسید کلوژنیک در قهوه سبز برای افزایش متابولیسم بدن شناخته شده است. این به افزایش نرخ متابولیک بالزامیک (BMR) بدن ما کمک می کند، و میزان گلوکز (قند) در خون را کاهش میدهد. در نتیجه بدن انسان، برای برآوردن نیاز گلوکزخود، شروع به سوزاندن چربی اضافی ذخیره شده در سلول های خود می کند و در نهایت منجر به کاهش وزن می شود.

مصرف قهوه سبز اشتهای شما را مهار می کند

اگر شما فردی هستید که دائماً دچار گرسنگی ناگهانی می شوید و در نهایت کالری های غیرضروری دریافت می کنید، مقداری قهوه سبز بنوشید. باز هم اسید کلروژنیک به عنوان یک سرکوب کننده طبیعی اشتها عمل می کند. این به کنترل هوس ها کمک می کند و از پرخوری جلوگیری می کند. مصرف منظم قهوه سبز نیز مانع از جذب چربی و کربوهیدرات در بدن می شود.

تفاوت کاپوچینو با فلت وایت

قهوه سبز گردش خون را بهبود می بخشد

خون چندین عملکرد حیاتی را در بدن انجام می دهد، از جمله انتقال اکسیژن به سلول ها و در عین حال، گازها و سموم را از سلول ها خارج می کند. هرگونه انسداد یا جریان کند خون ممکن است باعث بی تحرکی و خستگی و بی حالی شود که می تواند متابولیسم شما را تحت تأثیر قرار دهد و به نوبه خود روند چربی سوزی را کاهش دهد. یک فنجان قهوه سبز می‌تواند انرژی‌بخشی عالی برای کمک به بدن شما برای سوزاندن سریع‌تر چربی‌ها و کالری‌ها داشته باشد.

مصرف قهوه سبز جذب قندرا در بدن کاهش می دهد

مصرف قهوه سبز جذب قند در روده کوچک شما را کاهش می دهد، به این معنی که قند کمتری برای ذخیره شدن به عنوان چربی در دسترس است و کالری بیشتری سوزانده می شود که به کاهش وزن کمک می کند.

بهترین زمان برای خوردن قهوه سبز چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خوردن قهوه سبز حدود یک ساعت بعد از میل کردن غذا است. این به این دلیل است که پس از خوردن غذا، سطح قند خون شما به طور کلی به دلیل مصرف کربوهیدرات ها یا پروتئین ها افزایش می یابد. قند اضافی تولید شده هنگام تجزیه غذا در طول هضم به عنوان چربی در بدن ذخیره می شود. نوشیدن قهوه سبز به حفظ سطح قند خون کمک می کند و از افزایش ناگهانی آن جلوگیری می کند. همچنین به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری پرانرژی بمانید.

قهوه سبز را می توانید به صورت پودر پیدا کنید که فقط باید با آب داغ مخلوط شود و آماده مصرف است. معمولاً به تنهایی و بدون هیچ گونه افزودنی میل می شود، اما می توانید کمی عسل یا کمی دارچین به آن اضافه کنید. قهوه سبز ممکن است از بسیاری جهات برای کاهش وزن شما مفید باشد، اما به تنهایی نمی تواند به کاهش وزن شما کمک کند. یک برنامه کاهش وزن خوب باید ترکیبی از یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم باشد، اما قهوه سبز قطعا می تواند نقش حمایتی زیادی داشته باشد و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

طرز تهیه قهوه سبز گام به گام

در حالت کلی به این نکته توجه داشته باشید برای تهیه قهوه سبز روش ها و متد های مختلفی وجود دارد که در ادامه وبلاگ خواص قهوه سبز چیست؟ به برخی از این روش ها اشاره خواهیم کرد.

ساده ترین روش برای تهیه GREEN COFFEE

ساده ترین روش تهیه قهوه سبز

ساده ترین روش برای تهیه GREEN COFFEE :

20 گرم پودر قهوه سبز + 300 میلی لیتر آب گرم در صورت تمایل: شکر، عسل یا کمی دارچین میتوانید اضافه نمایید تا طعم قهوه تان دلنشیتر و خوش مزه تر باشد.

پودر قهوه سبز را در 2 فنجان جداگانه بریزید و به آرامی آب داغ (تقریباً 90 درجه سانتیگراد) را در فنجان ها اضافه نمایید. بگذارید مخلوط به مدت 10 دقیقه بماند و سپس آن را فیلتر کنید تا تفاله های قهوه از محلول بدست آمده جدا گردد. اکنون یک نوشیدنی گرم و خوشمزه به دست آمده است. در صورت تمایل میتوانید از افزودنی هایی که ذکر گردیده شده است استفاده نمایید.

استفاده از دانه های قهوه سبز:

این روش وقت گیرتر است. دانه های قهوه سبز را یک شب در یک کاسه آب خیس کنید. روز بعد آنها را با همان آب روی شعله زیاد بجوشانید. بعد از اولین قلی که آب خورد، حداقل 15 دقیقه روی شعله ملایم بگذارید. سپس مخلوط را نگه دارید تا کاملا خنک شود و سپس آن را از فیلتر عبور دهید تا تفاله های قهوه از محلول جدا گردند.

قهوه سبز تهیه شده با این روش طعم بسیار قوی تری دارد. اگر متوجه شدید که خیلی قوی است، می توانید با اضافه کردن آب گرم کمی آن را رقیق کنید.

قبل از اینکه بخواهید اولین فنجان قهوه سبز خود را درست کنید، باید نکاتی را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، بهتر است از دانه های قهوه عربیکا استفاده کنید. همچنین، بهتر است آن را حداقل یک ساعت بعد از غذا بنوشید تا هضم بهتری داشته باشید.

نمایشگاه قهوه SCA 2019 در بوستون آمریکا

یک دلیل سالم دیگر برای نوشیدن قهوه سبز

دکتر روپالی داتا، متخصص تغذیه بالینی در بیمارستان فورتیس اسکورت در دهلی نو میگوید:

نوشیدنی خودتان را تنها به قهوه داغ محدود نکنید. جدا از این واقعیت که ادعاهایی وجود دارد که قهوه سبز به کاهش وزن کمک می کند، طعم تازه و ساده دم کرده می تواند به خودی خود باعث افزایش طراوت در انسان شود.

یک راه ساده برای لذت بردن، از طعم قهوه سبز

یک از روش های ممکن، برای لذت بردن، از طعم قهوه سبز، ترکیب آن با موهیتو میباشد. مواد لازم:

یخ خرد شده، نصف لیموترش، شاخه‌های نعناع تازه، نیشکر یا شکر خرما، و مقداری از عصاره قهوه سبز همه این موارد را با هم مخلوط نموده، این نوشیدنی یک ترکیب عالی برای طول روز، به خصوص در فصول گرم تر سال میباشد. یک اسموتی تازه برای شروع یک روز همیشه ایده خوبی بوده است.

تاریخچه قهوه سبز ؟

همانطور که از نام آن مشخص است، این قهوه از دانه های سبز قهوه تولید شده و گفته می شود اولین تولید این نوع قهوه به قرن یازدهم میلادی برمیگردد. این قهوه معمولاً بصورت روست نشده عرضه میگردد و که خود این عامل نقش بسزایی در حفظ  آنتی‌اکسیدان‌های این دانه‌های شگفت انگیز دارد. خواص گوناگون و حائز اهمیت قهوه سبز بعد از طعم دلپذیر آن، مهمترین عاملی است که موجب محبوبیت آن بین مصرف کننده ها گردیده است که در ادامه بصورت کاملتر به بررسی مهمترین خواص آن میپردازیم.

قهوه سبز ملو

دانه قهوه سبز ملو

قهوه سبز، نوشیدنی محبوب هر ذائقه‌ای

عطر طراوت بخش قهوه سبز و تلخی کمتر آن موجب میگردد هر فردی، از افرادی که گهگاه یا بصورت افراطی قهوه معمولی می نوشند تا افرادی که به انواع معمولی قهوه علاقه چندانی ندارند یا اصلاً تاکنون قهوه ننوشیده‌اند، از نوشیدن قهوه سبز لذت برده و بعد از نوشیدن اولین فنجان از این قهوه لذیذ، مشتری همیشگی آن شوند. مورد دیگری که ممکن است موجب گردد افرادی که گهگاه قهوه معمولی می‌نوشند به قهوه سبز دوچندان علاقه نشان دهند، میزان کافئین بالاتر موجود در این نوع قهوه است و برخورداری از طعمی ملایم، که بموجب آن شکر کمتری هم برای شیرین کردنش نیاز خواهد بود و همین مورد، دلیل دیگری برای تأثیر بیشتر این قهوه در حفظ سلامتی وتناسب اندام است.

تفاوت قهوه سبز با قهوه معمولی یا روست شده

اغلب پزشکان توصیه میکنند برای افرادی که دچار مریضی خاصی نبوده و تمایل دارن کافئین بیشتری را جدب نمایند، سعی کنند بجای قهوه معمولی قهوه سبز بنوشند، چراکه مقدار کافئین موجود در هر فنجان قهوه سبز حدود تنها ۲۰ گرم است که به مراتب بیشتر از میزان موجود در قهوه معمولی است. اگرچه برخی بر این عقیده اند قهوه معمولی یا بعبارتی قهوه روست شده نیز به همین اندازه برای سلامتی مفید بوده و همین خواص را داراست، تحقیقات نشان می دهد که ضمن عمل روست کردن (که تفت دادن نیز ترجمه شده)، مقادیری از اسید کلروژنیک و آنتی اکسیدان آن از دست می رود و آنچه می ماند مقادیر قابل توجهی از کافئین است. از دیگر خواص قهوه سبز در مقایسه با قهوه معمولی نیاز کمتر به شکر و در نتیجه کمک به حفظ سلامت و کاهش وزن، و بهبود عملکرد دستگاه قلب و عروق مصرف کنندگان می باشد.

خواص قهوه سبز برای لاغری و کاهش وزن

خیلی از کارشناسان تغذیه و تناسب اندام قهوه سبز را به عنوان یکی از بهترین و سریعترین راههای کاهش وزن نیز معرفی نموده اند، و تأثیر آن به حدی قابل توجه بوده که امروزه متأسفانه یا خوشبختانه دیده میشود که قرص های لاغری با ترکیب قهوه سبز نیز به بازار آمده است. افراد بسیاری در سراسر دنیا مصرف منظم قهوه سبز را مؤثرترین راه برای کاهش وزن خود یافته‌اند. طبق بررسی‌های انجام شده در این مورد، افرادی که با هدف تناسب اندام و لاغری به مصرف قهوه سبز روی آورده بودند، بطور میانگین بعد از مدت سه ماه مصرف منظم قهوه سبز، مؤفق به کاهش وزن خود به اندازه ۷ کیلوگرم شده اند. آنچه به اثبات تأثیر قهوه در کاهش وزن کمک نموده، تغییر نکردن برنامه‌های غذایی افراد تحت بررسی و تنها اضافه شدن قهوه به برنامه غذایی‌شان بوده است. طبق این بررسی‌ها مهمترین دلیل وجود اسیدکلروژنیک قهوه سبز و نقش آن در افزایش متابولیسم بدن میباشد.

استفاده از قارچ کش برای درمان زَنگ برگ قهوه

خواص قهوه سبز برای سلامت قلب

همانطور که در بالا اشاره شد، قهوه سبز تأثیر بسیار قابل توجهی در بهبود سلامت و عملکرد بدن دارد. فلوریک اسیدی که در اسید کلروژنیک قهوه سبز یافت می شود به جذب نیتریک اسید در رگهای خونی مشهور است که بدین ترتیب میتواند منجر به بهبود گردش خون میگردد که نه تنها به سلامت قلب کمک می کند بلکه فشار خون نیز تنظیم و تعدیل میگردد. این بخش از عملکرد بدن بی شک یکی از مؤثرترین فعالیت در بهبود سلامت کلی فرد است و به کاهش سطوح کلسترول بدن نیز می انجامد.

قهوه سبز

قهوه سبز

خواص قهوه سبز برای جوانی، دردهای میگرنی، و جلوگیری از سرطان

یکی دیگر از مهمترین خواص قهوه سبز که آن را به نوشیدنی محبوب مردم بسیاری در سراسر جهان تبدیل نموده، تأثیر آن در به تعویق انداختن فرآیند پیری بدن است که مشخصاً برای همه حائز اهمیت است. این ویژگی برگرفته از وجود پولیفنول موجود در قهوه سبز است که مملو از آنتی اکسیدان ها بوده و رادیکال های آزاد بدن را کاهش می دهد. کاهش رادیکالهای آزاد بدن از بین رفتن سلولها در اثر بالا رفتن سن را به تعویق انداخته و جوانی و شادابی طولانی تری را برای فرد به ارمغان می آورد. این خاصیت به تنهایی در کاهش سرطان نیز نقش بسزایی دارد، اما محققین بیش از هرچیز آن را در کاهش دو نوع سرطان سینه (یکی از شایعترین انواع سرطان) و سرطان روده مفید میدانند. بررسی ها همچنین نشان میدهند قهوه سبز نه تنها مستقیماً به کاهش دردهای میگرنی کمک می نماید بلکه تأثیر مسکنها روی بدن را نیز بشکلی مطلوب افزایش میدهد.

عوارض جانبی مصرف قهوه سبز

بنا به گفته دکتر سیمران ساینی از بیمارستان فورتیس واقع در دهلی نو:

برخی افراد از مشکلات گوارشی مانند گرفتگی عضلات شکم و شل شدن حرکت اندامشان بعد از نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه سبز در روز شکایت کرده اند. بنابراین، اگر دارای هر گونه مشکل معده ای (زخم معده، رفلاکس معده و…) هستید، توصیه می کنیم فورا مصرف قهوه سبز را به دلیل برخورداری کافئین بالا قطع نمایید.

او می افزاید: “همچنین از مصرف قهوه سبز بلافاصله بعد از وعده های غذایی خودداری کنید. این قهوه بر جذب مواد معدنی مهم مانند اسید فولیک و آهن تاثیر می گذارد؛ به همین دلیل است که نوشیدن این قهوه بعد از غذا، سطح هموگلوبین را در بدن کاهش می دهد. همیشه حداقل یک ساعت قبل یا یک ساعت بعد از غذا این قهوه را بنوشید. به این نکته حتما توجه داشته باشید، از این نوشیدنی بیش از دو فنجان در روزمصرف ننمایید

یکی دیگر از عوارض قهوه سبز وجود کافئین بالا در آن است.

کافئین زیاد ممکن است برای سلامتی شما مفید نباشد. دوزهای بالای کافئین می تواند برای سلامتیتان خطرناک باشد، به ویژه برای افرادی که دارای مریضی هایی به مانند، اضطراب، دیابت، سیستم روده تحریک پذیر (IBS)، فشار خون بالا و پوکی استخوان هستند.

حتی اگر هیچ بیماری مزمنی ندارید، مصرف بیش از حد قهوه سبز می تواند علائمی مانند سردرد، ناراحتی معده، بی قراری، بی خوابی و اضطراب را ایجاد کند.

قهوه سبز با کیفیت را از کجا تهیه کنیم؟

قهوه سبز معمولا به صورت پودر شده و همچنین ساشه ای با برندهای مختلف به بازار عرضه می شود .که نمونه ی خالص و آسیاب شده آنرا می توانید از قدسته بندی محصولات ملو  تهیه کنید و همچنین یکی از معروفترین برند های موجود در بازار نیز میتوان قهوه سبز لپتین را نام برد.

تهیه و ترجمه مطلب : فروشگاه قهوه melo coffee

9 دیدگاه در “خواص قهوه سبز چیست؟

  1. امین گرامی گفت:

    سلام…

    بسیار عالی و کاربردی…..فقط یک سوال:

    روش های دم کردن قهوه سبز مثل قهوه رست شده هست یا تفاوت دارد؟از موکاپات میشه استفاده کرد یا نه؟

    1. پشتیبانی فروشگاه گفت:

      سلام جناب گرامی..ممنون از لطفتون..خدمتتون بگم که قهوه سبز هم بنا به درجه آسیابش می شه در قهوه جوش های مختلف دم کرد ..ولی در اصل اگه بصورت ۱۰۰ درصد خام باشه باید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه جوشونده بشه تا بخوبی عصارش گرفته بشه..و همچنین با موکاپات به دلیل اینکه این قهوه روست نشده شاید عصاره خوبی به ما نده..البته در حال حاظر نمونه های فراوری شده ای که بصورت قهوه سبز فوری تهیه شدن در بازار موجوده که می شه به قهوه فوری سبز لپتین اشاره کرد.
      شاد و پیروز باشید

  2. seoarza گفت:

    نه تنها این مطلب بلکه بقیه مطالبوبسایت‌
    هم خیلی مفید بودند. تشکر میکنم به خاطر مطالب خوبتون.

  3. حمید گفت:

    سلام خسته نباشید بنده کافی شاپ دارم میخواستم ببینم اگر قهوه برند جاکوبز خرید کنم همیشه موجود هست

    1. melo-admin گفت:

      با عرض سلام تو این چند ساله مشکلی برای نبود دانه ها یا محصولات برند جاکوبز نبوده اما اینکه بشود گفت حتما در آینده نیز موجود خواهد بود، شاید زیاد صحیح نباشد.

  4. Ayda گفت:

    درود ووقت بخیر،من محصول قهوه سبز رو ازسایت شما خریداری کردم،برای درست کردن یه قهوه این دانه های نیم کوب شده رو یک ربع دم کنم وبعد مصرف کنم ؟؟ چون پودر نیست که فقط باابجوش مخلوط بشه. ممنون از سایت خوبتون

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام، حتما بعد از دم کردن قهوه سبز، آن را ابتدا از صافی و فیلتر عبور دهید، تا تفاله های قهوه از نوشیدنی شما جدا گردد.
      ممنون از ثبت دیدگاه و نظرتان

  5. Ayda گفت:

    سلام.برای تهیه یک استکان قهوه چندقاشق از دانه نیم کوب شده رو باید باابجوش دم کرد؟؟

    1. مدیر سایت گفت:

      با عرض سلام، به طور نرمال، به ازای هر لیوان یک قاشق غذا خوری پودر قهوه سبز اضافه نمایید
      اما در حالت کلی این میزان را میتوانید با توجه میزان غلظت قهوه ای که مدنظر دارید، بیشتر کرده یا کمتر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
وبلاگ
خانه