مقاله قهوه

مقاله قهوه » میکرو روستر؟مواردی که تولیدکنندگان می‌خواهند شما بدانید

میکرو روستر؟مواردی که تولیدکنندگان می‌خواهند شما بدانید

میکرو روستر؟مواردی که تولیدکنندگان می‌خواهند شما بدانید

میکرو روست دهنده ها ، می‌دانم که مشتاق کیفیت هستید. می‌دانم که به هر محصولی که تامین می‌کنید و هر دسته ای که برشته می‌کنید اهمیت می‌دهید. از یادگیری در مورد پروفایل‌های مختلف قهوه و خاستگاه‌های  آنها لذت می‌برید. و درآمد بهتری برای تولیدکنندگان که شرکای تجاری شما هستند می‌خواهید.

اما آیا  واقعا دارید از آنها حمایت می‌کنید؟ یا روش تجاری شما کار را برای آنها سخت‌تر کرده است؟

من  با بسیاری از تولید کنندگان و حرفه‌های های قهوه در دنیا برای یادگیری تجربه شان ملاقات کرده‌ام. و اینجا چیزی است که آنها می‌خواهند شما بدانید.

میکرو روستر چیست؟

میکرو روستر چیست؟

میکرو روستر: یک نیروی خوب؟

یک میکرو روستر، با استفاده ساده تعریف شان، به سادگی کسی است که مقدار کمی‌ قهوه می‌خرد و برشته می‌کند. اما نکات بسیار دیگری نیز همراه این تعریف می‌شود.

سباستین بوئر، استاد روست در Elbgold در‌هامبورگ آلمان، می‌گوید که میکرو روسترها تمایل دارند کیفیت-محور باشند و کارشان قابل ردیابی باشد. “یک نکته منحصر به فرد، به عنوان یک میکرو روستر، این است که زمان و اشتیاق تعامل با مشتری‌ها را داشته باشید، و قدم به قدم، ذهنیت شان را در مورد قهوه عوض کنید.”

بطور مشابه، مارک مایکلسون در آزمایشگاه قهوه اونیکس، که قهرمان روستر 2017 ایالات متحده نیز هست، نیز همین اصطلاح را به من می‌گوید، “احتمالا اشاره به برشته کردن فقط بهترین قهوه دارد”.

میکرو روستر‌ها اغلب برای کافی شاپ‌ها و دیگر کسب و کار‌ها کار می‌کنند، قهوه که شخصا در مورد آن هیجان دارند، را بصورت مستقیم یا از طریق کشاورزان در خاستگاهش می‌خرند. و هرچه خرید مستقیم از خاستگاه آسان تر می‌شود، تمایل میکرو رسترها به خرید قهوه کشورهای مختلف افزایش می‌یابد. در واقع، دیدن کافی شاپ هایی که قهوه خودشان را برشته می‌کنند هر روز عادی تر می‌شود.

و این دارای تاثیر بالقوه مثبتی برای زنجیره تامین است، و به میکرو روسترها امکان می‌دهد ارزش‌های خود را در کیفیت بالاتری قرار دهند و در عمل به به ردیابی بیشتری دست یابند. بیایید نگاهی بیاندازیم به برخی از موانعی که تولیدکنندگان می‌خواهند روسترها در مورد آنها بدانند.

میکرو روستر چیست؟

میکرو روستر چیست؟

اهمیت دانش محلی

ساموئل کوتو از Third Wave Coffee Source سومین نسل از تولیدکنندگان گوآتمالایی و صادر کننده ایالات متحده است. او به من گوید که میکرو روست دهندگان گمان می‌کنند که دو برابر شدن قیمت بین المللی قهوه معادل درامد خوب برای تولیدکننده نیز هست. اما، موضوع به این سادگی نیست.

قمیت جهانی قهوه توسط سازمان جهانی قهوه (ICO) بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. مشکل قیمت یکسان برای تمام کشورهای جهان است.

ساموئل می‌گوید، “روست دهنده باید توجه داشته که سیستم تولید در هر کشور متفاوت است، از این رو، هزینه‌ها متفاوت و عموما بسیار بالا هستند. رقابت شدیدی در بازار جایی که مشتری، فروشنده هست، و/یا روستر گمان می‌کند که قهوه در همه جا محصول یکسانی است ؛ وجود دارد.”

چگونه قهوه را بخاطر اسیدیته ی آن رست کنیم؟

بیایید کلمبیا و گواتمالا را در نظر بگیریم: دو کشوری که نسبتا به هم نزدیک هستند، و هر دو در آمریکای لاتین قرار دارند، اما با این وجود بسیار باهم تفاوت دارند.

برای شروع، به یاد داشه باشید که قهوه ای که به ایالات متحده آورده می‌شود با دلار است، اما دستمزد نیروی کار و دیگر هزینه‌ها با ارز محلی پرداخت می‌شود.  نوئه الجندرا ریورا از Mayacert، که یک  شرکت گواهی کشاورزی است و در آمریکای مرکزی، مکزیک، و کلمبیا فعالیت می‌کند، می‌گوید کاهش ارزش پزو درامد تولید کنندگان را افزایش می‌دهد. در گواتمالا افزایش ارزش ارز محلی باعث کاهش درآمد تولید کننده‌ها می‌شود، زیرا دلار به  ارز گواتمالایی تبدیل می‌شود.

این عامل به تنهایی خودش در اینکه آیا دو برابر شدن قیمت قهوه بر تولید کننده هم تاثیر خوبی خواهد داشت یا خیر تاثیر می‌گذارد.   با این حال، متغیرهای دیگری مثل — هزینه نیروی کار محلی،  زیرساخت ،  منابع و رقابت نیز وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند.  به عنوان مثال، در کلمبیا، فدراسیون کشاورزان کلمبیایی  قهوه، خرید قهوه از کشاورزانی که مایل به  فروش قهوه شان هستند را تضمین می‌کند، و بدین صورت از آنها حفاظت می‌کند. این کار که در کشورهای تولید کننده قهوه چندان معمول نیست و خطر فروخته نشدن محصولات را از بین می‌برد.

میکرو روستر چیست؟

میکرو روستر چیست؟

حقایق تولید قهوه

تنها تفاوت‌های محلی نیست که میکرو روستر‌ها باید از آن آگاه باشند.  ساموئل می‌گوید که در برخی از تجارت‌های مستقیم ؛ میکرو رسترها انتظارات بالایی دارند – که این انتظارات گاهی اوقات منطقی نیستند. برای مثال، ممکن است قهوه‌های فراوری شده عسلی و یا طبیعی را در کشورهایی بخواهند که فراوری شسته شده روش معمول فراوری است.

آنها ممکن است این کار را با نیت‌های خوب، دانستن این که می‌توانند قهوه را با قیمت‌های بالاتری بفروشند، و هچنین هزینه بیشتری را نیز پرداخت کنند انجام دهند. آنها ممکن است فکر کنند که تولید کننده شرایط مناسبی برای فراوری طبیعی و عسلی دارد (که این مورد همواره صحیح نیست).

با این حال، اگر تولید کننده هرگز این کار را انجام نداده باشد، این موضوع می‌تواند باعث ظاهر شدن شیب منحنی یادگیری شود – البته سرمایه گذاری در تجهیزات و/یا نیروی کار نیز نیاز به یاد آوری نیست. این برای تولید کنند ریسک است، و چیزی است که میکرو روسترها اغلب از آن آگاه نیستند. اگر خوب پیش نرود، تولید کننده کسی است که ضرر می‌کند.

کارل وینهولد، بنیان گذار مشترک و لجستیک بازاریابی گروه کشاورزان Direct Origin Trading می‌گوید که بارها با اینگونه مسائل روبرو شده است.  تولید کنندگان پیشنهاداتی برای بهبود کیفیت قهوه دریافت می‌کنند، اما میکرو روستر یا خریدار اغلب نمی‌داند که آیا این کار برای جریان مالی تولید کننده مفید است یا حتی اقلیم محلی مناسب این کار است یا خیر.

دانستنی های روستری های قهوه (از سری مطالب تخصصی)

علاوه بر این، یک تولید کننده نسل دوم قهوه از هندوراس، که خواست ناشناس بماند، به من می‌گوید که تولید کنندگان نیاز دارند درک کنند که تغییرات زمان بر هستند. غیر ممکن است که تغییرات بر برداشت همان سال اعمال شوند و هر پیشرفت در فرایندها ، طولانی مدت خواهد بود.

زمان خرید از وارد کننده، در خواست برای یک پروفایل یا نوع خاص قهوه آسان است. اما زمانی که مستقیما از تولید کننده خرید می‌شود، کلید کار صبر است. زمان، آزمایشات، و دانستن-چگونگی برای هر تغییری ضروری است.

میکرو روستر چیست؟

میکرو روستر چیست؟

زمانی که “تجارت مستقیم” چندان هم مستقیم نیست.

بسیاری از میکرو روستر‌ها بر این باورند که، با خرید مقادیر کمتر قهوه، در حال ایجاد یک زنجیره تامین قهوه قابل ردیابی عادلانه تر هستند. با این حال ساموئل توضیح می‌دهد که همواره این چنین نیست.

در مناطق دور دست، نقل و انتقال قهوه می‌تواند دشوار باشد. تولید کنندگان کوچک ممکن است مجبور شوند محصول شان را به مناطق مرکزی، که دلالان یا coyotes می‌توانند آن را بخرند ببرند. سپس این کایوتی‌ها قهوه را می‌فروشند، و همیشه نمی‌گویند که آنها فقط دلال هستند – و سود بدست آماده را نیز همیشه به تولید کننده نمی‌رسانند.

ساموئل تاکید می‌کند “روست دهنده قهوه… اغلب اوقات بطور کامل از نحوه ای که تراکنش انجام می‌شود آگاه نیست.”

بنابراین مهم نیست که چه سیستم تجاری انتخاب می‌کنید، مهم این است که ارتباطات قابل اعتماد داشته باشید.  علاوه بر این، وقتی بر سر قیمت چانه می‌زنید، ساموئل توصیه می‌کند پیشاپیش از نرخ قیمت آگاه شوید و اطمینان حاصل کنید هزینه واقعی تولید در منطقه را درک می‌کنید. این نحوه شفاف تر کردن زنجیره تامین است.

میکرو روستر چیست؟

میکرو روستر چیست؟

مشکل با “میکرو”

علاوه بر این، مهم است که بدانیم مبادله با میکرو روسترها می‌تواند برای تولید کننده‌ها هزینه بر باشد. خریداران باید توجه دشته باشند که هر هزینه ای که می‌دهند چیزی پیش از هزینه‌های جانبی را پوشش می‌دهد.

کارلا بوزا، تولید کننده نسل دوم قهوه از Finca San Antonio، در Amatepec، ال سالوادور، می‌گوید که برآورده شدن استاندارد‌های بالای میکرو روستر‌ها نیاز دارد که تولید کنندگان افراد بیشتری را استخدام کنند و زمان بیشتری را بر برداشت و فراوری بگذرانند. او می‌گوید “میکرو روستر‌ها باید از میزانی که می‌خواهند هزینه کنند آگاه باشند، و به این صورت می‌توانند شفافیت بیشتری در مورد نیات خریدشان داشته باشند.”

اینکه میکرو روستر اغلب در مقادیر کم خرید می‌کنند درست است، که سود آوری آن را کم می‌کند. تولید کننده نسل دوم هندوراسی ما زمانی را به یاد می‌آورد که یک خریدار می‌خواست 20 کیسه یا همین حدود قهوه را بخرد – چنین مقداری هزینه‌های بسیار بیشتری را نسبت به سود آن وارد می‌آورد.

Cocoa Cocoa کاکائو کاکائو

صرف نظر از پیشرفت کیفی، اغلب تدارکات فروش در مقادیر کم مانع از به صرفه بودن این روش می‌شود. کارل توضیح می‌دهد که گاهی اوقات زمان صرف شده برای تدارکات را در نظر نمی‌گیریم. با این وجود، سازماندهی حمل و نقل، کاغذبازی‌های اداری، همه نیاز است که به حساب بیایند.

صادرکنندگان با فرایندها آشنا هستند و آن را به سیستم شان وارد می‌کنند؛ این کار برای تولید کنندگان کوچک اغلب پر هزینه تر و همچنین زمان بر است. همانطور که کارل می‌گوید، هنوز ممکن است مزایایی در خرید و فروش در مقادیر کم از طریق صادرکنندگانی که می‌توانند تدارکات رو مدیریت کنند وجود داشته باشد، اما انجام این کار نیازمند صرف زمانی دارد که می‌توانست صرف دیگر چیزها شود.

او می‌گوید ” این سیستم خرید فرصت‌های تازه ای برای تولیدکنندگان بزرگ و متوسط که به نوعی  توانسته اند حاشیه سود خالص خود را بهبود بدهند ایجاد کرده است. با این حال، هزینه انتقال مقادیر کم می‌تواند بر سود خالص آنها تاثیر بگذارد.”

میکرو روستر چیست؟

میکرو روستر چیست؟

میکرو روسترها باید چکار کنند؟

گوش بدهند، ببینند، و یاد بگیرند: با این روش میکرو روسترها می‌توانند مطمئن باشند که از تولید کننده‌ها حمایت می‌کنند.

بنجی سلیم، موسس The Q Coffe Trading استرالیایی، هر سال با تولید کنندگان در توراخا در اندونزی دیدار می‌کند. او می‌گوید، برای میکرو روسترها، بازدید از مزراع می‌تواند بهترین روش یادگیری حقایق مرتبط با تولید قهوه باشد. آنها در آنجا خودشان می‌توانند ببینند که هر مزرعه چقدر منحصر به فرد است و نیز نتایج خریدشان را نیز مشاهده می‌کنند.

همانطور که ساموئل می‌گوید، هر کشور، منطقه، و مزرعه دارای زمینه متفاوتی است. در کشور کوچکی مثل گواتمالا، نیز روسترها می‌توانند تنوع وسیعی بیابند. او می‌گوید که می‌خواهد با صنف روسترها در مورد اینکه چگونه می‌توانند به تولید کننده‌ها کمک کنند و اینکه روسترهای کمک کننده تصمیم‌های خرید پایدارتری اتخاذ کنند صحبت کند.

اما، میکرو روسترها، نیاز نیست که منتظر صنف روسترها بمانید. به حرف‌های تولید کننده ای که با او کار می‌کنید گوش کنید، مطمئن شوید که چالش‌ها و حقایق آنها را درک می‌کند، و می‌توانید سازگار شوید. روابط بلندمدت که تغییرات پایدار ایجاد می‌کند بسازید و فقط زمانی  از تولید کننده بخواهید زمان و منابع خود را سرمایه گذاری کند که شما 100% متعهد به خرید هستید. در نهایت، در مورد هزینه‌های فروش قهوه به میکرو روسترها تحقیق کنید و مطئمن شوید که قیمت‌ها منطقی هستند.

زیرا چیزی بیشتر از نیات خوب را می‌طلبد. و چیزی است که تولیدکنندگانی که با آنها صحبت کردم می‌خواهند شما بدانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
وبلاگ
خانه