مقاله قهوه

مقاله قهوه » چقدر باید برای قهوه سبز پرداخت کنیم؟

چقدر باید برای قهوه سبز پرداخت کنیم؟

چقدر باید برای قهوه سبز پرداخت کنیم؟

تولیدکنندگان قهوه اسپشالتی درباره مبلغ پرداختی خود از قهوه شان ابراز نگرانی شدید کرده اند. این مسئله تعجب آور نیست (مطالعات متعددی در کشورهای تولید کننده محتلف نشان داده است که قیمت های پرداخت شده برای قهوه سبز اسپشالتی معمولا هزینه های تولید را پوشش نمی دهد چه برسد به اینکه به کشاورزان و خانواده هایشان امکان پیشرفت بدهد).

برای مقابله با این مسئله، پژوهشگران دانشگاه اِمرُی بر اساس داده های تشریح کننده هزاران قرار داد دو فصل برداشت پیش از این، یک راهنمای معامله قهوه اسپشالتی را بوجود آورده اند.

در ادامه چرایی بوجود آمدن این راهنما، اهداف و دستاوردهایش را خواهید خواند.

گونی های قهوه در انبار

گونی های قهوه در انبار

تولیدکنندگان قهوه مشکل دارند

وقتی قیمت قهوه در سال 2018 تا هر پوند 1 دلار کاهش یافت، درون و بیرون صنعت قهوه خبرساز شد. اما قدرت سمبولیک قیمت پایین بخشی از یک بحران طولانی تر است.

در سپتامبر سال 2018، انجمن بین المللی قهوه در لندن دور هم جمع شدند و اتاق گفتگو تولید کنندگان جهانی قهوه از این فرصت برای برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی مربوط به این موضوع استفاده کرد.

رابرتو وِلِز، مدیر اجرایی فدراسیون کشاورزان قهوه کلمبیا (Café de Colombia) می گوید “شرایط وخیم است. صنعت قهوه و مصرف کنندگان باید بدانند که در صورتی که بخواهیم صنعت قهوه زنده بماند ادامه این وضعیت امکان پذیر نیست.”

سه ماه بعد، انجمن قهوه اسپشالتی (SCA) ابتکاری را برای پرداختن به قیمت قهوه اتخاذ کرد و گفت “این مسئله نباید برای افراد هوشمند در صنعت قهوه تعجب آور باشد. مدت زمانی طولانی است که درباره این مشکل از کشاورزان قهوه، انجمن کشورهای تولید کننده و حامیان تولید کنندگان می شنویم.”

چشم اندازی از یک مزرعه قهوه در السالوادور

چشم اندازی از یک مزرعه قهوه در السالوادور

بر اساس فهرست قیمت خرده فروشی قهوه اسپشالتی (SCRPI)، از اواسط سال 2014 میلادی، قیمت خرده فروشی قهوه اسپشالتی بین 4.8% تا 18.4% افزایش یافت. در همین حال، قیمت نیویورک به میزان 41.1% کاهش یافت.

اجازه دهید تا تاثیر تفاوت های قیمت برای تولیدکنندگان قهوه را بررسی کنیم. در سال 1976، یک تولید کننده برای خرید یک وانت تویوتا می بایست در حدود 5 یا 6 کیسه قهوه می فروخت. بر اساس داده های ارائه شده در Anacafe 2017 کنگو، در سال 1976 یک تولید کننده برای خرید یک وانت تویوتا می بایست در حدود 5 یا 6 کیسه قهوه می فروخت. در سال 2017، با استفاده از محاسبه ای مشابه، یک کشاورز باید برای خرید وانتی مشابه حداقل 1450 کیسه را بفروشد.

تغییر درصد افزایشی قیمت خرده فروشی و اجناس از ماه جون سال 2014

تغییر درصد افزایشی قیمت خرده فروشی و اجناس از ماه جون سال 2014

رشد قهوه اسپشالتی می بایست برای کشاورزان فرصت هایی را بوجود بیاورد. مصرف کنندگان به شکلی روزافزون به کیفیت دانه ها و ویژگی های منشایی مانند ارتفاع، گوناگونی، فاکتورهای محیطی و شیوه های فرآوری علاقه نشان می دهند. اما کشاورزان بدلیل قیمت های کنونی قهوه اسپشالتی خود نمی توانند به این تحولات در بازار دل ببندند.

قیمت هایی که بر اساس محصول تعیین شده اند به ندرت هزینه های مربوط به کشت قهوه اسپشالتی را پوشش می دهند چه برسد به تامین حقوقی مناسب. از دیدگاه خریدار، جنبش های قیمت محصول منعکس کننده و نتیجتا برانگیزاننده کیفیت قهوه یا هویت و شهرت تولید کنندگان آن نیست. بدلیل مشکلات فراوان مربوط به قیمت گذاری بر اساس محصول، برخی بازیگران این صنعت بدنبال راه بهتری برای قیمت گذاری قهوه اسپشالتی هستند.

بارگیری کیسه های قهوه در یک کامیون

بارگیری کیسه های قهوه در یک کامیون

پرداختن به بحران قیمت قهوه

در اوایل سال 2018، با خود اندیشیدیم در صورتی که خریداران و فروشندگان بتوانند مذاکرات خود را بر اساس قیمت های اخیرا پرداخت شده برای قهوه اسپشالتی بنا کنند، آینده چگونه خواهد بود. این مسئله به چشم اندازی برای پروژه راهنمای معاملات قهوه اسپشالتی تبدیل شد.

روش چکه ای یا غوطه وری : جنگ شیوه های دم کردن قهوه

در یک ملاقات غیر رسمی در نمایشگاه انجمن قهوه اسپشیالتی در سال 2018، ما این ایده را با گروهی از برشته کنندگان، واردکنندگان، صادرکنندگان و انجمن های این صنعت در میان گذاشتیم. بیست و یک نفر از آنها به اهدا کنندگان داده تبدیل شدند که داده های دقیق مربوط به قرار دادهای خرید قهوه اسپشالتی از برداشت های اخیر را در اختیار ما گذاشتند. یک تیم پژوهشی در دانشگاه اِمروی از این داده های ناشناس برای بوجود آوردن راهنما معامله قهوه اسپشالتی 2018 استفاده کرد.

اهدا کنندگان داده به راهنما معامله قهوه اسپشالتی در سال 2018

اهدا کنندگان داده به راهنما معامله قهوه اسپشالتی در سال 2018

نخستین نگاه به شاخص های قیمت گذاری قهوه

در دسامبر سال 2018، ما این گزارش اولیه را منتشر کردیم که قراردادهای امضا شده در دوره ای بین اکتبر 2016 تا سپتامبر 2018 را پوشش می داد. این گزارش بیش از 10000 قرارداد که تقریبا 150 میلیون پوند قهوه اسپشالتی سبز با ارزش بیش از 340 میلیون دلار را پوشش می داد را خلاصه کرده است.

قیمت های میانگین (در کنار حداقل ها و حداکثرها) برای قهوه های خریداری شده به مقادیر کمی و کیفی متفاوت برای خریداران و فروشندگان بستری مهم بوجود آورده است. برای مثال، بر اساس قیمت پرداخت شده در طول برداشت 2017/2018، قیمت میانگین تحویل بر روی عرشه (FOB) که برای مقدار زیادی از قهوه معمولی پرداخت شده بود (هر پوند قهوه سبز 1.55 دلار) نسبت به قیمت میانگین پرداخت شده برای میکرو لات قهوه ای با کیفیت بالا بسیار کمتر بود (4 دلار و 4.55 دلار به ازای هر پوند قهوه سبز).

FOB میانه برای قهوه اسپشالتی سبز

FOB میانه برای قهوه اسپشالتی سبز

این گزارش همچنین بینشی به قیمت های پرداختی برای قهوه های کشت شده در مکان های مختلف ارائه می کند. برای مثال، در سراسر دو برداشت اخیر، مبلغ پرداخت شده برای قهوه کشت داده شده در کنیا 1.45 دلار نسبت به میانه نمونه کلی 3 دلار بالاتر بود. با این وجود، با استفاده از مدل رگراسیون برای کنترل تفاوت های کیفیت و اندازه زمین در سراسر کشورها، قیمت اعلا کنیا به 66 سنت رسید.

تفاوت قیمت قهوه اسپشالتی در کشورها – خام و تنظیم شده (برای کیفیت و کمیت)

تفاوت قیمت قهوه اسپشالتی در کشورها – خام و تنظیم شده (برای کیفیت و کمیت)

ارائه یک نقطه شروع برای مذاکرات

از آنجایی که این گزارش جزئیات قیمت واقعی پرداخت شده برای قهوه اسپشالتی سبز را بیان می کند، معیارهای مناسبی برای مذاکرات قیمت ارائه می کند. این اعداد همچنین تفاوت در کیفیت قهوه، اندازه زمین و منطقه تولیدی را در  برمی گیرند.

بهترین دانه‌های قهوه دنیا در سال2018

برای مثال، محموله ای از قهوه که امتیاز 83 را می گیرد و در کلمبیا کشت شده است قیمت میانه 2.50 دلار را نشان می دهد. بدون در نظر گرفتن تخفیف 18 سنتی کلمبیا به قیمت 2.32 دلار می رسید. ما پیشنهاد می کنیم تا بحث قیمت گذاری قهوه در محدوده 1.47 دلار تا 3.20 دلار قرار می گیرد. در مقایسه قیمت C در 28 دسامبر 2018 برابر 1.01 دلار بود.

سناریو آغاز از اینجا به جای اینجا طیف بحث
خرید یا فروش محموله ای از قهوه با امتیاز 83 که در کلمبیا کشت شده است 2.50 دلار (میانه از جدول 6) منهای تخفیف 18 سنتی کلمبیا (از شکل 6) 2.32 دلار 1.01 دلار (قیمت C نیویورک در 28 دسامبر 2018) از 1.47 دلار تا 3.20 دلار (طیف در جدول 6)
خرید یا فروش 2000 پوند از قهوه ای با امتیاز 87 که در گواتمالا کشت شده است 3.70 دلار (از جدول 6) منهای تخفیف 12 سنتی گواتمالا (از شکل 6) یا 3.58 دلار 1.01 دلار (قیمت C نیویورک در 28 دسامبر 2018) از 2.77 دلار تا 10.05 دلار (طیف از جدول 6)

پیشنهاداتی بر اساس داده هایی موجود در راهنمای معامله قهوه اسپشالتی در سال 2018

اهداف آینده راهنمای معامله قهوه اسپشالتی

ما از اینکه 21 اهداکننده داده در راهنما معامله قهوه اسشپالتی 2018 داریم و از استقبال اولیه خشنود هستیم. بازخورد مثبت و تعداد دانلودها به این نکته اشاره دارند که مردم نسبت به نابرابری ها و ثبات دراز مدت بازار قهوه اسپشالتی نگران هستند. این استقبال نشان می دهد که صنعت قهوه آمادگی ایجاد تغییر در چگونگی تفکر و صحبت در مورد قیمت گذاری را دارند.

اما می دانیم که یک گزارش تنها برای دور کردن خریداران از تعهد تاریخی شان به مرجع قیمت محصول کافی نیست. با در نظر گرفتن این مسئله، ما اولویت های کلیدی ماه های پیشرو را شناسایی کرده ایم.

  1. گسترش طیف اهدا کنندگان داده

اهدا کنندگان داده ما برایمان اطلاعات، راهنمایی، اداره و پشتیبانی را به ارمغان می آورند. با افزایش تعداد و گستره داده ها، راهنما معامله در چشم خریداران و فروشندگان اعتبار بیشتری پیدا خواهد کرد. این اعتبار در حال رشد این امکان را به قیمت گذاری قهوه اسپشالتی می دهد تا از منطقی که با مراجع قیمت محصول فاصله دارد پیروی کند.

  1. استفاده از پیگیری و پشتیبانی در مذاکرات

با کسب اعتبار قیمت گذاری ما، امیدواریم که بر روی مذاکرات تاثیر گذار باشند. ما برای شناخت تجربه مصرف افرادی که این راهنما را دانلود می کنند به آنها مراجعه می کنیم. هدف ما این است که ببنیم آیا معیارها طرز صحبت کردن خریداران و فروشندگان در مورد قیمت ها را تغییر می دهد یا خیر و چگونه.

قهوه ای که در مزرعه در حال خشک شدن است

قهوه ای که در مزرعه در حال خشک شدن است

  1. انتشار خلاصه داده ها و پروژه های پژوهشی

علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد قیمت ها، کیفیت، اندازه زمین و مکان مزرعه، برخی اهداکنندگان داده های اضافی مربوط به اطلاعات قرارداد را ارائه کرده اند. آیا قهوه بر اساسی متفاوت قیمت گذاری شده است؟ آیا قهوه دارای هیچگونه گواهینامه ای هست؟ مدت زمان رابطه خرید چقدر است؟ قیمت دروازه مزرعه  چیست؟ امیدواریم تا با رشد سالانه مرکز داده ها با این اطلاعات، بنیانی را برای پروژه های پژوهشی که به ما در درک و بهبود عملکرد بازار قهوه اسپشالتی کمک می کند بوجود بیاورد.

  1. توسعه ظرفیت کسب و کار بروز شده در منشا

ما همکاری خود با سازمان های مرتبط در کشورهای تولید کننده برای درک چگونگی قدرت بخشیدن به کشاورزان برای جابه جایی به قیمت هایی که با بلند پروازی ها و توانایی آنها همخوانی دارد را شروع کرده ایم. در مارچ 2009، دانشجویان مدرسه بیزینس دانشگاه امروی به گواتمالا سفر خواهند کرد تا با برخی همکاران محلی مانند Anacafe همکاری کنند. همراه هم، آنها کارگاه های سه روزه ای را برای کشاورزان زن قهوه اسپشالتی برگزار خواهند کرد. این ابتکار بر اساس بینش های راهنما معامله قهوه اسپشالتی 2018 بنا شده است.

بحث در مورد منشا قهوه در ماناگوا نیکارگوا

بحث در مورد منشا قهوه در ماناگوا نیکارگوا

قیمت پایین می تواند به معنای کیفیت پایین باشد

هر سال که می گذرد، بازار قهوه با کاهش وسیع گوناگونی در چرخه تامین خود رو به رو است. اگر پایین بودن قیمت قهوه سبز و آسیب پذیر بودن آن ادامه پیدا کند، منابع قهوه به سمت مناطقی می رود که می توانند قهوه ارزان قیمت را تولید کنند که دوام بیاورد.

چگونه فنجان قهوه باعث می شود طعم قهوه شما بهتر یا بدتر شود

این احتمال وجود دارد که اولین قهوه هایی که از بین می رود آنهایی باشند که امتیاز بالاتری گرفته اند. این دانه ها نیازمند قیمت بالاتری هستند اما اغلب به این هدف نمی رسند زیرا هزینه کشت آنها بیشتر خواهد بود و در مقادیری کمی کشت داده می شوند. اگر منطق “C به اضافه یک تمایز کوچک” ادامه پیدا کند، یافتن طعم و رایحه ای که در بهترین قهوه ها وجود دارند سخت خواهد شد. کشاورزان برای پول در آوردن بدنبال راه های دیگری می روند.

این تنها مشکل برگزیدگان نیست. به یاد دارید که تعداد بسیار اندکی از کشاورزان قهوه اسپشالتی متعهد وجود داشت. بیشتر تولیدکنندگان باید اغلب یا حتی تمامی محصول خود را در گروه بی کیفیت یا باکیفیت بفروشند تا دوام بیاورند. در بیشتر موارد، مقادیر زیادی از قهوه که امتیازی کمتر از 80 را دریافت کرده اند بیشتر مخارج را تامین می کنند.

یک گونی از میوه های رسیده قهوه

یک گونی از میوه های رسیده قهوه

بدون یک محیط قیمت گذاری سالم که در آن قیمت ها به صورت قابل اعتمادی از هزینه تولید بالا می زنند، بسیاری از کشورها در نگه داشتن زیرساخت های فرآوری، لوجستیک و صدرات به مشکل بر خواهند خورد و این تمامی صنعت قهوه را تحت تاثیر قرار می دهد.

ما نیازمند یک مجموعه در حال تکامل از منابع هستیم تا این امکان برای ما فراهم شود تا مکان و زمانی که پیامدهای قیمت گذاری، کشاورزان و در نتیجه تامین کنندگان قهوه را در خطر قرار می دهد را ببینیم. ما نیازمند اطلاعات و بینشی هستیم که از ابزاری پخته و بازار محور مانند راهنما معامله قهوه اسپشالتی آمده باشد.

نویسنده : پیتر دابلیو رابرتز و چاد ترویک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
وبلاگ
خانه